تدوین شعار تبلیغاتی برای برند

تدوین شعار تبلیغاتی مثل نام تجاری و لوگو یک مسئله بسیار حیاتی برای برند هست زیرا در رقابت سخت امروزو زیاد شدن برند ها و لوگو های آن ها میتوانید با داشتن شعار تبلیغاتی حرفه ای وجه تفاوت خود را بسازید و اعتماد مشتری را جلب کنید.

  • شعار تبلیغاتی برند چیست ؟
  • چگونه با داشتن شعار تبلیغاتی موفق و مانع از ورشکست شدن شویم ؟
  • شعار تبلیغاتی در ایران ؟
  • یک شعار تبلیغاتی حرفه ای چه ویژگی هایی دارد ؟
تدوین شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی برند چیست ؟

شعار تبلیغاتی یک عبارت تبلیغاتی است که یک سازمان یا محصول را معرفی می‌کند و مزیت و ویژگی‌های آن را توضیح می‌دهد. هویت یک برند مثل یک مثلث می باشد که اضلاع آن «لوگو، نام تجاری، شعار » می باشد همان طور که گفته شد شعار یکی از اضلاع مثلث می باشد و امروزه تقریباً در تمام برندهای دنیا دیده می شود.  شعار تبلیغاتی تصویر برند را در ذهن مخاطب حک می کند یک شعار تبلیغاتی که به صورت حرفه ای طراحی شود برند شما را در ذهن مصرف کننده در مقایسه با برندهای دیگر متمایز می‌کند همانطور که داشتن نام تجاری و لوگو حرفه ای برای یک سازمان بسیار مهم است شعار تبلیغاتی نیز برای شرکت حکم معجزه را دارد.

چگونه با داشتن شعار تبلیغاتی موفق و مانع از ورشکست شدن شویم ؟

  همانطور که گفتیم شعار تبلیغاتی مثل نام تجاری و لوگو یک مسئله بسیار حیاتی برای برند هست حالا با وجود تبلیغات عظیم امروز از طریق تلویزیون، تلگرام، اینستاگرام واتس اپ و غیره غرق در اطلاعات هستیم. اما در این شلوغی، آن برندی رقابت را از دیگران می‌رباید که زحمت مخاطب را کم کند و تنها با یک جمله مخاطب را به هدف برساند. پس با داشتن یک شعار تبلیغاتی بدون دردسر و با هزینه کمتری نسبت به تبلیغات تلویزیونی می‌توانید در معرفی برند خود موفق باشید.

شعار تبلیغاتی در ایران

در گذشته شعارهای تبلیغاتی نسبت الان اهمیت کمتری داشتند اما امروز این شعارها بخش مهمی از برنامه ی بازاریابی و تبلیغات شرکت‌ها هستند و مدیران و مشاوران سازمان ها و شرکت های  وقت زیادی را برای تدوین و ساختن همین شعار های به ظاهر ساده و کوتاه صرف می کنند.
چند نمونه از شعارهای تبلیغاتی ایرانی :
بانک تجارت :
بانک تجارت بانک فردا
 بانک صادرات :
بانک صادرات ایران در خدمت مردم
 دلپذیر :
دل، دلپذیر را می‌خواهد
 همراه اول :
هیچکس تنها نیست
ایران خودرو :
راه تو را می‌خواهد
یخچال و فریزر امرسان :
زیبا، جادار، مطمئن
 آبسال :
کیفیت اتفاقی نیست

شعار تبلیغاتی باشگاه بدنسازی
برای مثال لوگوی باشگاه بدنسازی به همراه شعار خود(همین الان شروع کن نه فردا)

یک شعار تبلیغاتی حرفه ای چه ویژگی هایی دارد ؟

یک شعار تبلیغاتی حرفه ای باید در یاد بماند

یک شعار تبلیغاتی حرفه‌ای باید در یادها بماند باید ارزش تکرار کردن در سالهای بعد را داشته باشد مثلا اگر دوران کودکی را به خاطر بیاریم قطعاً تعدادی از  پیام بازرگانی های خاص را به یاد می‌آوریم.
 شعار های ماندگار جهان بیشتر از یک جمله نیست هرچه شعار مختصر تر باشد بهتر در ذهن سپرده می‌شود و همچنین هر چیزی که حالت شعر داشته باشد بهتر در خاطر شنونده نقش می بندند و ماندگار می‌شود.

یک شعار تبلیغاتی حرفه ای ویژگی های محصول را به خوبی نشان می دهد ؟

 یک شعار تبلیغاتی خوب محصول را مستقیماً در چشم مخاطب نمی‌کند بلکه روی خوبی های آن تاکید می‌کند یک شعار تبلیغاتی حرفه ای‌ مزایای خدمات و محصولات یک برند را به صورت کاملاً واضح و روشن به مخاطبین معرفی خواهد کرد. شعار تبلیغاتی باید به صورت خلاصه و در یک جمله با استفاده از چند کلمه جذب کننده نظر مخاطب را جلب کند.

یک شعار تبلیغاتی حرفه ای برند را متفاوت می کند ؟

رقیبان شما در بازار زیاد هستند باید در شعار تبلیغاتی که ارائه می‌دهید برجسته و منحصر به فرد باشید یک هویت منحصر به‌ فرد بهتر در ذهن مخاطب شما می ماند شعارهای تبلیغاتی کمپانی های بزرگ دنیا، هیچ کدام شبیه به هم نیستند چون هر کدام ارزش متمایزی برای مخاطب ایجاد می‌کنند.

یک شعار تبلیغاتی حرفه ای باید احساس خوب به شما بدهد ؟

در شعارهای تبلیغاتی حرفه ای هیچ شعاری وجود ندارد که معنی بدی بدهد و از کلمات منفی و بدبینانه استفاده کند. برترین و بهترین شعار ها آنهایی هستند که با انرژی مثبت بر ذهن مخاطب تاثیر خوب خود را می گذارند.

یک شعار تبلیغاتی حرفه ای قابل تشخیص است ؟

 یک شعار تبلیغاتی بی ایراد به سرعت قابل تشخیص است و مخاطب به آسانی منظور آن را دریافت می‌کند. یک شعار تبلیغاتی خوب از چند کلمه مختصر و گیرا ساخته می شود تا بتواند در تبلیغات نقش مهمی ایفا کند.

برای تدوین شعار تبلیغاتی برای برند خود از کارشناسان ما مشاوره رایگان و درخواست همکاری داشته باشید تا بهترین تاثیر را در کنار طراحی لوگوی حرفه ای خود بر مخاطب بگذارید