طراحی لوگوی صنعتی

طراحی لوگوی صنعتی در کسب و کار رقابتی امروز باعث ایجاد حس برتری برند شما در ذهن مخاطب شده و با طراحی لوگو حرفه ای تمایز خود را با رقیبان آشکار سازید.

  • طراحی لوگوی صنعتی چیست ؟
  • اهمیت طراحی لوگوی صنعتی
  • 12 نکته برای طراحی لوگوی صنعتی
  • اهمیت طراحی لوگو در کسب و کار
طراحی لوگو صنعتی

طراحی لوگوی صنعتی چیست ؟

طراحی لوگوی صنعتی کار ساده ای نیست برای طراحی لوگوی تاثیرگذار و جذب کننده باید از هدف شرکت آگاه بود تا به خوبی هویت برندتان را به نمایش بگذارید، همچنین این لوگو باید شما را نسبت به بقیه رقبا متمایز کند. لوگوی صنعتی شما باید اعتبار و و پشتکار شما را به مخاطب نشان دهد، هر لوگوی صنعتی پیام خاص خود را داشته و عناصر اصلی در طراحی لوگوی صنعتی نقش مهمی در انتقال پیام به مخاطب دارد. هدف اصلی لوگوی صنعتی اعتباربخشی به کسب و کار می باشد، در لوگوی صنعتی نام شرکت و ویژگی‌های خاص آن درج می‌شود و همچنین لوگوی صنعتی باید به گونه‌ای طراحی شود که در سال ‌های بعد هم قابل استفاده باشد.

اهمیت طراحی لوگوی صنعتی

لوگوی صنعتی همانند دیگر لوگوها تأثیر زیادی در بازاریابی دارد، می‌تواند یک نام تجاری را به برند تبدیل نماید. طراحی لوگوی حرفه ای با در نظر گرفتن نوع فعالیت و هدف آن شرکت حس اطمینان را در مخاطبین ایجاد می‌کند و مخاطبین با دیدن یک طراحی حرفه ای، به متخصص بودن شما پی می‌برند و جذب محصولات و خدمات شما می شوند که در کسب و کار بسیار موثر است و همچنین می‌توانند با معرفی شما به دوستان و آشنایان خود آنها را ترغیب به استفاده از محصولات و خدمات شما کنند که این خود یک نوع بازاریابی به حساب می‌آید.

طراحی لوگو

12 نکته برای طراحی لوگوی صنعتی :

1- مقیاس‌ پذیری :
تا حدی جزئیات را در طرح اعمال کنید که در مقیاس های دیگر از بین نرود و در هر زمینه‌ای مانند زمینه سیاه و سفید ویژگی خود را نمایان کند، زیرا لوگوی صنعتی در همه رسانه‌های مختلف مانند: کارت ویزیت، لوازم اداری، وب سایت و حتی کامیون هایی که برای شرکت حمل و نقل انجام می‌دهند چاپ می‌شود.

2- سادگی :
طراحی لوگو صنعتی باید ساده باشد و همچنین قابل تشخیص و به یاد ماندنی تا اثر طولانی ‌مدت بر مخاطبین بگذارد. متناسب با فعالیت از تصاویر و نمادهای مرتبط استفاده کنید.

3- انتخاب رنگ مناسب :
رنگ یکی از رکن های اصلی سفارش طراحی لوگو می باشد و باید متناسب با نوع فعالیت، رنگ مناسب انتخاب کرد، در این باره باید از روانشناسی رنگ ها استفاده کنید زیرا هر رنگ مفهوم و معنی خاصی دارد و برای طراحی لوگوی صنعتی از رنگ‌ های قرمز، آبی، سبز، قهوه ‌ای و سیاه می توانید استفاده کنید چون برای  طراحی لوگوی صنعتی رنگ های مناسبی هستند. مثلا رنگ قرمز نشان از نشاط و شور و هیجان دارد،  آبی نماد اعتماد و ایمنی بودن را دارد، سبز نماد از سازگاری با محیط زیست می باشد، قهوه ای نشان از راحتی و تکامل دارد و رنگ سیاه نشان دهنده اعتبار و جدیت است.

4- انعطاف پذیری :
ممکن است شما قبل از طراحی تمام برنامه های برند خود را تحلیل کرده باشید اما حتماً نباید صد در صد مطمئن و درست  فرض کنید، باید همیشه آماده تغییر در برنامه برند و بهبود آن باشید، پس طراحی لوگوی صنعتی را به گونه ای انجام دهید که قابل انعطاف باشد و با کوچکترین تغییری که ممکن است لازم باشد انجام دهید تمام استراتژی‌ ها و برنامه ‌های سابقتان خراب نشود.

5- انتخاب متن مناسب :
به یاد داشته باشید که لوگو فقط یک عنصر است و  انتخاب متن مناسب بخش مهمی از روند طراحی لوگو صنعتی را به خود اختصاص می‌ دهد. بسیاری از مارک های شناخته شده امروزه علامت های تجاری خود را با کمک تایپو گرافی برای انتقال پیام اصلی خود استفاده می ‌کنند.

6- انتخاب طراحی حروف مناسب :
استفاده از خطوط و انحنای ساده برای طراحی لوگو صنعتی ما را به هدف و پیام اصلی نزدیک تر خواهد کرد و همچنین سادگی طراحی باعث می‌شود در ذهن مخاطب بیشتر باقی بمانید مانند لوگوی گوگل که در عین سادگی همچنان در ذهن مخاطب قدیمی نشده.

7- هویت‌ بخشی :
هویت دادن به یک برند کار بسیار مهم و اساسی می‌باشد. مهارت طراح، انتخاب درست فونت و همچنین متن نام تجاری شما در هویت بخشی به برند موثر است. جدا کردن حروف متن از یکدیگر و یا استفاده از منحنی های پیچیده در ایجاد هویت لوگوی صنعتی شما تاثیر دارد.

8- طراحی منحصر به فرد :
طراحی لوگوی صنعتی شما باید تک و خاص باشد تا تمایز شما از دیگر رقبا کاملا مشخص باشد این مسئله از دید مخاطبین، یک مسئله حیاتی به حساب می‌آید. انتخاب طراحی منحصر به فرد و نوع متن تجاری شما می تواند موفقیت شما را تضمین کند. مانند شرکت کوکاکولا که پس از گذشت حدود یک قرن با طراحی خاص و منحصر به فردی که دارد همچنان بدون تغییر پا برجاست و هنوز هم در مقایسه با دیگر رقبای حال حاضر خود، موقعیت خود را حفظ کرده است.

9- ترکیب حروف با حروف :
اگر ترکیب یک حروف و یا چند حروف با یکدیگر خلاقانه انجام بگیرد، برای ثبت نام تجاری شما بسیار موثر می باشد. این طراحی کار راحتی نیست باید از طراحان حرفه ای و متخصص برای انجام این طراحی لوگوی صنعتی استفاده شود که با در نظر گرفتن هدف شما به صورت خلاقانه طراحی را انجام دهد.

10- اشکال هندسی :
اشکال هندسی و رنگ های متفاوت می تواند تاثیر روانی در مخاطب بگذارد این اشکال متناسب با نوع فعالیت پیام‌ های گوناگونی را در بر دارد. به طور مثال اشکال با زاویه تند و یا منحنی شکل هر کدام پیام جداگانه ‌ای دارد.

11- لوگوی سیاه و سفید (تک رنگ) :
درست است که رنگ در ذهن مشتری اثر خوبی خواهد گذاشت ولی در طراحی برخی از لوگوها نمی‌توان از رنگ های زیادی استفاده کرد چون اصلا به سبک و نوع فعالیت آنها ربطی ندارد. وقتی از یک یا دو رنگ در این نوع لوگو ها استفاده شود تاثیر بهتری دارد و طرح شما ماندگار تر از بقیه رقبا در ذهن مخاطبین جای میگیرد.

12- شوخ طبعی در طراحی :
برای جذاب‌ تر کردن لوگوی خود می توانید از نماد های فان و شوخ طبعانه استفاده کنید. مثل لوگوی آمازون که با استفاده از یک فلش که شکل خنده می باشد طراحی لوگوی خود را جذاب تر کرده و لوگوی خود را در ذهن ها ماندگار تر ساخته است و همچنین از نمونه کارهای این سبک لوگو می توان شرکت اپل را نام برد که از سیب گاز زده استفاده کرده و بازدهی آن برای ماندگاری در ذهن مخاطب قابل مشاهده می باشد.

لوگو صنعتی

اهمیت طراحی لوگو در کسب و کار

لوگوی صنعتی برای توسعه کسب و کار موثر است و  باید به اندازه کافی به یاد ماندنی باشد تا فوری از ذهن مخاطب پاک نشود اگر مشتری را بتواند به سمت خود جذب کند اولین گام برای تبدیل شدن به یک کارخانه پولساز را برداشته اید و همچنین طراحی لوگو بر جذب مشتری تاثیر مستقیم خواهد داشت. اگر با کمک گرفتن از طراحان حرفه ای طرحی منحصر به فرد خود خلق کنید می‌توانید در این کار موفق تر خواهید شد.

در این زمینه می توانید روی کمک طراحان متخصص ما حساب باز کند و با اطمینان کامل طراحی لوگوی خود را به ما بسپارید تا طرح صنعتی تک و خاصی را تحویل بگیرید و از بازدهی مثبت آن استفاده کنید.

چکیده :

طراحی لوگوی صنعتی معمولا برای شرکت‌های صنعتی مورد استفاده است و این امر باعث جذب مشتری و جلب اعتماد و اطمینان آنها می‌ شود و در رونق کسب و کار تأثیر بسزایی دارد. با کمک گرفتن از طراحان حرفه ‌ای می‌توان لوگوی صنعتی خوبی  خلق کرد و از بازدهی مثبت آن استفاده کنید.