اهمیت کاتالوگ در بازاریابی و فروش

طراحی-کاتالوگ

کاتالوگ در بازاریابی، فروش و تبلیغات

از اهمیت کاتالوگ در بازاریابی میتوان به این موضوع اشارع کرد که کاتالوگ یکی از ابزارهای تبلیغات و بازاریابی است که می‌تواند در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در مورد محصولات و خدمات یک شرکت یا سازمان کاربرد موثری داشته باشد.

کاتالوگ یا کالانما کتابچه معرفی کلیات کالا، امکانات، خدمات و… می‌باشد.کاتالوگ از طرف تولید کننده محصول یا ارائه دهنده خدمات به مصرف کننده/ مشتری جهت معرفی کلی کالا یا خدمات ارائه می‌شود. کاتالوگ از بسیاری جهات دارای تشابه‌ با بروشور است. ولی عمده تفاوت آن با بروشور در چگونگی معرفی موضوع است. موضوع در کاتالوگ بصورت فهرست وار معرفی می‌شود. به عبارت دیگر، در کاتالوگ تنها فهرستی معمولاً مختصر از موضوع ارائه می‌شود، در حالی که در بروشور مطلب بطور مفصل و دقیق طرح میگردد.

این برگه‌های مرتبط به هم که در یک قالب بسیار جذاب، فهرستی از محصولات یا خدمات را همراه با توضیحات و توصیف اقلام، قیمت‌ها و جزئیات دیگر مانند تصاویر ارائه می‌دهند؛ میتوانند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و تکنیک فروش بسیار کارآمد، جهت معرفی محتویات محصول و خدمات، جلب نظر مشتری و در نهایت تبدیل او به خریدار واقعی موثر باشند.

با توجه به طراحی منحصر به فردی که برای کاتالوگ‌ها و یا بروشور ها در نظر گرفته می‌شود، امکان استفاده از آن‌ها جهت بازاریابی در صنایع مختلف فراهم گشته است. بدین ترتیب با توجه به نوع بیزینس و محصولات خود می‌توانید از این قدرت و توانایی این کتابچه ها جهت معرفی و شناساندن نام و فعالیت تجاری به مشتریان استفاده نمایید. جهت درک بهتر مقاله نکات مهم کاتالوگ که باعث افزایش فروش میشود را مطالعه کنید.

طراحی-کاتالوگ

اهمیت کاتالوگ به عنوان یک ابزار بازاریابی

با این وجود که تحولات زیادی در دنیای بازار یابی و دیجیتال بوجود آمده است باز هم بسیاری از شرکت‌های ایرانی و خارجی همچنان استفاده از کاتالوگ را به عنوان یک سرمایه‌‌گذاری خوب می‌دانند که اگر حرفه ای طراحی شود منجر به جذب مشتری و فروش بالای محصولات یا خدمات آن‌ها گردد. همچنین بسیاری از مشتریان، خواهان آشنایی کامل با محصولات و خدمات شرکت‌ها هستند؛ بنابراین داشتن یک کاتالوگ حاوی اطلاعات کامل همراه با تصاویر جذاب در دستانشان میتواند باعث ایجاد تعامل بالای مشتری با محصولات یا خدمات آن کسب و کار باشد

با این تفسیر که همه برند ها و کسب و کار ها در پایان به دنبال افزایش فروش دائمی هستند، کاتالوگ میتواند در این رقابت نزدیک بازار به شکا کمک کند تا بتوانید خود را بیشتر و بهتر از رقبای کاریتان به نمایش بگزارید و در نهایت از فروش بالاتری برخوردار شوید.از سوی دیگر در شرایط اقتصادی امروز، فرایند فروش و تامین بودجه کافی برای بازاریابی و تبلیغات ممکن است کمی دشوار باشد. بنابراین داشتن یک کاتالوگ حرفه ای بسیار تاثیرگذار خواهد بود چرا که یک کاتالوگ قوی می‌تواند بدون شک، نام تجاری شما را به مخاطبین مورد نظرتان به‌طور حرفه‌ای معرفی کند.

کاتالوگ

اهداف طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی با اهدافی چون معرفی شرکت، معرفی محصول و معرفی خدمات قابل ارائه به گستره ی مشتریان انجام می گیرد. طراحی Catalog را این گونه بخش بندی میکنیم که البته با توجه به سلیقه و کاربرد کاتالوگ قابلیت کاسته شده و یا افزایش بخش ها را خواهد داشت:

  1. معرفی شرکت و بیان سابقه و تاریخچه ی مختصری از مجموعه
  2. اهداف، توانمندی ها و چشم انداز بلند مدت مجموعه
  3. راه های ارتباطی و خدمات تسهیل همکاری
  4. معرفی پروژه ها یا محصولات
  5. تخصص ها و امکانات
کاتالوگ

کاتالوگ و بروشور

کاتالوگ‌ها ظاهرا شباهت بسیاری با بروشورها دارند. اما اطلاعاتی که از محصول یا خدمات در کاتالوگ مطرح می‌گردد نسبت به بروشورها مختصرتر ولی توأم با جذابیت و تصاویر باکیفیت‌تری است. مشتری در ابتدا می‌تواند فهرستی از محصولات یا خدمات شما را به صورت مختصر در کاتالوگ مشاهده کرده و در صورت تمایل برای دستیابی به اطلاعات جامع‌تر به بروشور مختص آن محصول یا خدمات مراجعه نماید. بنابراین به دلیل این‌که در مشاهدات اولیه و کلی محصولات، کاتالوگ‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با تمامی تفاسیر بیان شده باید به این نکته توجه کرد که هزینه طراحی و چاپ کاتالوگ ها به دلایل مختلف، بالا خواهد بود.اعم از طراحی‌های جذاب توأم با تصاویر با کیفیت و برش‌های خاص، برسی رقبا و تلاش در طراحی با کیفیت از تر رقبا، ساخت فضای حرفه ای در برگه که با توجه به نوع کسب و کار شما از فونت ها، استایل ها و تصاویر خاص استفاده میشود و... . به همین دلیل است که سازمان های حرفه ای از کاتالوگ استفاده میکنند و خیالشان بابت معرفی خدمات و محصولاتشان راحت است.

اگر برای برند یا کسب و کار خود نیاز به سفارش طراحی کاتالوگ دارید میتوانید از تجربیات متخصصان ما بهره مند شوید

تماس با ما

سفارش طراحی کاتالوگ