تاثیر برندینگ در بازاریابی و افزایش فروش کالا و خدمات

تاثیر برندینگ در بازاریابی و افزایش فروش کالا و خدمات

مقدمه

در دنیای تجارت امروز ، کسب و کار ها به دلیل تنوع و فراوانی بسیار زیادشان وارد رقابت های پیچیده ای شدند و برای موفقیت و دیده شدن در میان سایر رقبا نیازمند راه و روش هایی هستند که آنها و کسب و کارشان را از سایر رقبا متمایز کند. یکی از این روش ها ، برندینگ و برند سازی است. افزایش مشتری و افزایش فروش یکی از نتایج برندینگ است. وضعیت برندینگ و برند سازی هر سازمانی تعیین کننده پیشرفت و موفقیت آن سازمان است. درست است که در دنیای کسب و کاربرندینگ اصطلاحی نو ظهور نیست و از سالها پیش شرکت و سازمان های ابرقدرت برای معرفی خدمات و محصولاتشان از یک آرم ، نشانه ، علامت به عنوان برند خود استفاده می کردند، اما با پیشرفت روز افزون تجارت و کسب و کار ها و افزایش رقابت میان آنها ، برندینگ نقش پر رنگ تری در کسب و کار ها پیدا کرده است. پس نباید نقش و اهمیت برندینگ را نادیده گرفت. در این مقاله سعی داریم با مفاهیم و اصطلاحات برندینگ و تاثیر برندینگ در بازاریابی و افزایش فروش کالا و خدمات شما را آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

تعریف برندینگ

یکی از مهم ترین جنبه های هر کسب و کاری ، برندینگ آن است. به تمام روش هایی که با استفاده از آنها شما کسب و کارتان را به مخاطبان و مشتریان معرفی می کنید ، برندینگ می گویند. در بازار رقابت شما باید قادر باشید به مشتری و مخاطبتان دلیلی را ارایه دهید که شما ، محصول یا خدماتتان را انتخاب کند. برای متمایز ساختن محصول یا خدمات، با به آن هویت و اعتبار ببخشیم. برندینگ همان هویت بخشیدن و اعتبار بخشیدن به کالا و خدمات است.

تعریف برند

برند همان تصویری است که مخاطبان و مشتریان از شما در ذهن خود دارند. به عبارتی دیگر برند آن چیزی است که در بازار رقابت و تجارت درباره ی شما می گویند. در واقع احساس و ادراکی که شما توسط محصول یا خدماتتان برای مخاطب ایجاد می کنید ، همان برند شماست. برند همان عاملی است که شما و کسب و کارتان را از سایر رقبا متمایز می کند. خلاصه آنکه برند همان آرم ، نشانه ، علامت است.

تعریف برند سازی

در حالت کلی برند سازی به معنای کسب جایگاه مخصوص به خود در میان سایر رقبا، می باشد.به عبارتی دیگر برند سازی یعنی اعتبار سازی. برای مثال همه ی ما با برند هایی مثل اپل ، مک دونالد، پپسی ، ورساچه و...آشنا هستیم. همانطور که برای محصولات یا خدمات می توان برند مخصوص به خودشان را ساخت، برای انسان ها هم این امر امکان پذیر است. مثلا ترامپ از دیر باز سعی در تثبیت خود و جایگاهش در میان مردم داشته است. اینکه چه مدرک تحصیلی دارید یا تجربه و سابقه کارتان چیست، فاکتور هایی بودند که در گذشته نقش بسیار پر رنگ تری در موفقیت یک شخص یا حرفه ی او داشتند. اما امروزه آنچه بسیار مهم است این است که توانایی های شما چیست ، چرا که در محیطی تخصصی تر و حرفه ای تر در بازار کار ، مورد قبول مخاطبان قرار گرفتن حائز اهمیت فراوان است. تا پیش از این، تصور همه ی ما این بود که فرایند برند شدن یا برند ساختن ،چیزی بسیار پیچیده و غیر قابل دسترس برای عموم است و فقط مختص شرکت های تجارتی ابر قدرت یا محصولات بسیار پر فروش و معروف در سراسر دنیا است.اما میدانیم که در دنیای تجارت امروز هر چیزی یا هر کسی می تواند برند شخصی و مخصوص به خود را داشته باشد، از یک گیره مو گرفته تا یک خودرو، از یک معلم ساده گرفته تا یک هنرپیشه معروف. برای ماندگاری در ذهن مخاطب ، برند سازی شخصی به یکی از مراحل لازم و حیاتی حین راه اندازی کسب و کار تبدیل شده است.

اهمیت برندینگ

تاثیر برندینگ در بازاریابی و افزایش فروش کالا و خدمات

همانطور که پیش تر گفتیم ، برندینگ به معنای هویت سازی و اعتبار سازی برای خدمات و محصولات است. در هر کسب و کاری ، کلید طلایی برای جذب و افزایش مخاطب و مشتری ، اعتماد سازی است. همچنین شما باید به مخاطب و مشتریتان دلیلی بدهید تا شما را انتخا کند ، برندینگ این فرایند را برای شما آسان می کند. برندینگ یکی از فاکتور های بسیار مهم در بازاریابی است پس باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. با برندینگ صحیح و حرفه ای تاثیر آن را در افزایش فروش کالا یا خدماتتان خواهید دید. توسط برندینگ کالا و خدمات شما از تمام جنبه هایش در میان سایر رقبا دیده و شنیده و در نهایت انتخاب خواهد شد. در واقع شما یا برندینگ صحیح بار دیگر کسب و کار و خدمات و محصولاتتان را خلق خواهید کرد.

مراحل ایجاد یک برندینگ موفق

اولین گام در مسیر یک برندینگ موفق ساخت برند است و اولین اقدام هنگام برند سازی ساخت و طراحی یک لوگوی حرفه ای است. لوگو همان آرم اختصاصی سازمان و کسب و کار شماست. درنتیجه انتخاب و طراحی لوگوی مناسب از اهمیت فراوانی برخوردار است. قدم بعدی طراحی وبلاگ یا وب سایت مناسب است. شما برای کسب و کارتان به محیطی نیاز دارید تا خود و نوع محصولات و خدماتتان را معرفی کنید. تولید محتوی برای وب سایت و وبلاگتان یکی از مجموعه اقداماتی است که به شما وحرفه تان اعتبار زیادی می بخشد. شما می توانید به راحتی با تولید ویدئو و پادکست های مناسب توجه مخاطب را به کسب و کارتان جلب کنید و در خاطرشان ماندگار شوید. یکی دیگر از اقداماتی که شما و کسب و کارتان را در فرایند برندینگ حرفه ای جلوه می دهد، داشتن شعار تبلیغاتی مخصوص به خودتان است. لازم است شما هدفتان و خدماتی که قرار است ارائه دهید در کسب و کارتان را بدانید و بر اساس آن یک شعار مناسب را انتخاب کنید. آخرین گام یا آخرین اقدام هنگام برندینگ تبلیغات صحیح و حرفه ای است. یکی از راه های تبلیغات استفاده از فضاهای مجازی مثل اینستاگرام ، تلگرام ، توئیتر و غیره است. استفاده از شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی در جلب توجه مخاطب خواهد داشت. پس دقت کنید همیشه فعال و در دسترس باشید.

نکات مهم

  1. در برندینگ شما باید یک پیام مشخص داشته و بر آن تاکید داشته باشید.
  2. در برندینگ شما باید حس و حالتان از کسب و کارتان را به مخاطب القا کنید.
  3. در برندینگ شما باید به دنبال کسب اعتبار و اعتماد باشید.
  4. در برندینگ لازم است شما نیاز و نوع  مخاطب و مشتری خود را بدانید.
  5. در برندینگ باید هدف اصلی جذب مشتریان و مخاطبتان وفادار باشد.
  6. در برندینگ موفق مشتری مشتاق به خرید یا استفاده از خدمات شما خواهد شد.
  7. در برندینگ باید میان شما ، کالا و خدماتتان ، شعار تجاریتان، لوگو و وب سایتتان اتحاد و هماهنگی وجود داشته باشد.
  8. در برندینگ شما باید خود واقعیتان باشید، بدون هیچگونه دروغ و مخفی کاری.
  9. در برندینگ باید انتظارات مخاطب و مشتریان پاسخ داده شود.
  10. و کلام آخر این است که همانطور که اثر انگشت هر شخص منحصر به فرد و مختص همان شخص است ، برندینگ برای شما و کسب کارتان همانند اثر انگشت در دنیای پیچیده و پر رقابت کسب و کار عمل خواهد کرد.

جمع بندی

برندینگ موفق باید هماهنگ و هم راستا با بازار مخاطب و نیاز آنها باشد. علاوه بر این شما به عنوان صاحب کسب و کارتان نیز باید بدانید به دنبال چه چیزی هستید و هدفتان چیست. باید بتوانید قول هایی که به مخاطب و مشتری هایتان می دهید را به مرحله ی عمل برسانید. فقط در این صورت است که شما یک برندینگ موفق خواهید داشت. برندینگ همان اعتبار شما و کسب و کارتان است پس صرف کمی وقت و هزینه در این زمینه بسیار منطقی و ارزشمند خواهد بود. بدون برندینگ مناسب و حرفه ای شما جایگاهی در میان رقبا پیدا نخواهید کرد و به عبارت دیگر اصلا وجود خارجی نخواهید داشت. پس لازم است برای یک برندینگ موفق تحقیقات فراوانی انجام دهید و انجام این فرایند حیاتی را به دستان اشخاص متخصص و با تجربه بسپارید. همکاران ما در این مجموعه با سالها تجربه و تخصص آماده ارائه خدمات به شما مخاطب گرامی هستند. پس برای مشاوره ، ثبت سفارش و مشاهده و نمونه کار ها و سفارش طراحی لوگو کلیک کنید.