مقدمه ای بر طراحی کاراکتر

اگر در تلاش هستید برند خود را برای مشتریان و مخاطبانتان مورد اعتماد و تثبیت شده بسازید، پیشنهاد ما طراحی کاراکتر است.با طراحی کاراکتر حرفه ای و در نظر گرفتن ابعاد گوناگون بازار هدف، برند خود را همیشگی کنید! در این مقاله با ما همراه باشید تا مقدمه ای از طراحی کاراکتر را برایتان بازگو کنیم.

مواردی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد:

  • مقدمه ای بر کاراکتر چیست ؟
  • اثرات مثبت طراحی کاراکتر ؟
  • آیا کاراکتر اثرات منفی هم دارد ؟
  • آیا طراحی کاراکتر در افزایش فروش و مشتری موثر است ؟
  • تفاوت کاراکتر و لوگو ؟
  • اصول طراحی کاراکتر ؟
تصاویر طراحی کاراکتر

کاراکتر چیست ؟

کاراکتر موجودی است خیالی که استفاده کنندگان و صنعت های مختلف برای معرفی بهتر و ماندگار شدن محصول و خدمات خود در ضمن مخاطب از آن استفاده میکنند.

موارد قابل توجه و مهم در انتخاب کاراکتر حرفه ای

  1. استعداد کاراکتر چیست ؟
  2. چه تصویری از خود دارد ؟
  3. قرار است دیگران در رابطه با آن چه تصوری داشته باشد ؟
  4. به چه چیزی نیاز دارد ؟
  5. چه چیزی باید یاد بگیرید ؟
  6. بیشترین ایراد کاراکتر چیست ؟
  7. طراحی کاراکتر منطقی و احساسی یا عاطفی ؟

اثرات مثبت طراحی کاراکتر :

بدون یک کاراکتر خوب و مناسب استفاده کنندگان به سرمایه بیشتری برای به خاطر سپاری محصولات در ذهن مخاطب نیاز دارند. به طور کلی یک کاراکتر خوب، کاراکتری می باشد که از لحاظ ظاهری جذاب باشد و بتواند از لحاظ روحی و عاطفی متناسب با موضوع مورد نظر فکر مخاطب را درگیر کند.

طراحی کاراکتر برند و آوای خوش آشنایی و تاثیرات آن در کسب و کار ؟

طراحی کاراکتر برای کسب و کار شما باید به گونه ای باشد که مخاطب در هر زمان و مکان با دیدن کاراکتر برند طراحی شده به یاد شما بیافتد و برای محصولات و خدمات برندتان احساس دلتنگی کند. طراحی کاراکتر برند برای کسب و کار شما باید با طراحی کاراکتر توسط رقیبتان متمایز باشد یعنی طراحی کاراکتر شما باید نسبت نسبت به طراحی کاراکتر رقیبتان قدرت و صلابتی مثال زدنی داشته باشد.

مخاطب امروز و مشتری فردا با وجود تبلیغات فراوان این روزها نه حوصله و نه زمان این را دارد که در میان این همه برند به دنبال نام و نشان برند خاصی بگردد و بعد از مقایسه برندها یک برند را انتخاب کند پس در چنین شرایط خطرناکی تکنیک های خاص طراحی کاراکتر برند به کمک کسب وکار شما خواهد آمد و کاری میکند که شما در میان سیل انبوهی از برند های مشابه و رقیب به بهترین شکل ممکن ظاهر شوید.

یک کاراکتر مناسب در کسب و کار شما کاری انجام میدهد که مشتری با دیدن این کاراکتر با خیال راحت، با وجود این غوغا و هیاهو در بازار با احساس رضایت و خرسندی محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کند.

طراحی کاراکتر برند و جلب اعتماد مشتریان؟

کاراکتر برندی که مورد اعتماد نباشد هر چقدر هنرمندانه طراحی شود بازهم نمیتواند مشتری را برای خرید جذب کند. بنابراین بعد از طراحی کاراکتر برند خود باید به سراغ اعتماد سازی بروید تا مشتریان شما با دیدن شخصیت طراحی شده توسط خودتان برند شما را نمایندگی کنند.

و همچنین در مبحث اعتماد سازی در طراحی کاراکتر برند نباید هیچ شک و تردیدی را باقی گذاشت و حتی کوچکترین نقطه بی‌اعتمادی در شخصیت در رفتار کاراکتر برنده شما باعث می شود که مشتری قید خرید از برند شما را بزند و به سراغ رقیب دیگری برود کاراکترهای برند بیشترین تاثیر احساسی و عاطفی را بر روی مخاطب و مشتری می‌گذارد و سپس باید در طراحی کاراکتر برند خود پر تلاش و کوشا باشید.

طراحی کاراکتر برند باید هماهنگ با ویژگی های محصولات و خدماتی که ارائه میدهید باشد تا برای مشتری قابل اعتماد و همچنین ویژگی هایی مانند تپل بودن که می‌تواند احساس مهربانی را به مخاطب منتقل کند و در نگاه آنها چشمان درشت صداقت و زیبایی را برای مشتریان به تصویر بکشد.

آیا کاراکتر اثرات منفی هم دارد ؟

پاسخ خیر است ولی اگر طراحی کاراکتر به خوبی انجام نشود و از لحاظ ظاهری جذاب نباشد و طوری باشد که در ذهن ها ماندگار نباشد به راحتی سرمایه گذار را به ضرر میرساند و باعث دفع و از دست دادن مشتری خواهد شد و مشتری را به سمت رقیب میکشاند.

آیا طراحی کاراکتر در افزایش فروش و مشتری موثر است؟

اگر محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید دارای یک کاراکتر باشد باعث جلب توجه مشتریان خواهد شد این در صورتی است که جلب مشتری با تبلیغات تلویزیونی هزینه‌های بسیار زیادی به همراه دارد و طراحی کاراکتر در این مورد کار شما را راحت تر خواهد کرد علاوه بر این موضوع اگر طراحی کاراکتر به صورت حرفه‌ای انجام شود باعث ماندگاری محصول شما در ذهن ها خواهد شد و باعث فروش بهتر و بیشتر شما می شود.

کاراکتر در افزایش فروش

تفاوت کاراکتر و لوگو؟

به طور کلی کاراکتر یک تصویر است و لوگو یک کلمه و کاراکتر امکاناتی به شما ارائه می دهد که از لوگو به تنهایی بر نمی‌آید برای کالاهای مصرفی طراحی کاراکتر و شخصیت پردازی توصیه می‌شود برخی از افراد به اشتباه لوگو و کاراکتر را مثل هم می دانند در حالی که تنها وجه مشترک این دو، طراحی های انجام شده آنها برای معرفی عنوان یا تصویر سازمان و شرکت است.

اصول و طراحی کاراکتر

نکات مربوط به اصول طراحی کاراکتر

اصول طراحی کاراکتر باید به گونه‌ای باشد که شخصیت های متحرک طراحی شده مخصوص به خودتان باشد و بر اساس طراحی اولیه نیاز به خلاقیت زیادی دارد. ممکن است بسیاری از شخصیت های محبوب و مشهور در تبلیغات به نظر ساده برسند اما در واقعیت پشت این سادگی ساعتها کار و تلاش وجود دارد.


در اصول طراحی کاراکتر شخصیت طراحی شده توسط شما باید با بقیه فرق کند ؟

طراحی کاراکتر شما باید از نظر ظاهری و بصری قوی و جذاب باشد تا بتواند مشتری را به سمت خود بکشد چه یک خرگوش طراحی کرده باشید و چه یک دیو، باید تفاوت آنها بین صدها شخصیت دیگر مشخص باشد.

یکی از اصول طراحی کاراکتر استفاده با دقت از رنگ هاست :
رنگ ها در ابزار هویت شخصیت ها کمک می کند .
مثلاً رنگهای قرمز، زرد، آبی برای شخصیت های قهرمان هستند
مثلاً رنگهای سفید صورتی برای شخصیت های مثبت است
مثلاً رنگ های تیره مشکی طوسی نشان دهنده تمایلات منفی می باشد .


از رنگ بیش از اندازه استفاده نکنید ؟

برای یک طراحی ایده آل باید سه رنگ را انتخاب نمایید و طراحی را بر اساس همین سه رنگ انجام دهید وقتی از رنگ های زیادی استفاده می کنید مخاطبینی که شخصیت را مشاهده می کنند نمی دانند باید دقیقا به کجا نگاه کنند.


سادگی در اصول کاراکتر :

باید شخصیت کاراکتر را با استفاده از ۱۰ یا کمتر از حرکات قلم طراحی نمایید به این صورت سادگی را طراحی رعایت کردید
خارج از این موضوع طراحی کاراکتر پیچیده است باید اجزای آن را به راحتی تحلیل شود.

در طراحی کاراکتر خود از کیفیت های مختلف و خطوط استفاده کنید ؟

در اصول طراحی کاراکتر برای توصیف بهتر شخصیت‌ها از خطوط مختلف کمک می‌گیرند مثلاً خطوط نرم، گرد، ضخیم، صاف و غیره ... نشان دهنده شخصیت های بامزه، خوشحال، مهربان می باشد این در صورتی است که خطوط ناصاف و تیز و خراشنده برای شخصیت های نامنظم و ناآرام استفاده می شود.

از ویژگی‌های اغراق شده استفاده کنید ؟

این ویژگی به مخاطب در تشخیص خصوصیات اصلی یک شخصیت کمک می کند مثلا اگر شخصیت شما قوی است باید اندازه بازو را غیرطبیعی یا حتی ۶ برابر طراحی کنید.

برای سفارش طراحی کاراکتر تبلیغاتی و سفارش طراحی لوگو با ما در ارتباط باشید.