مزیت طراحی لوگو

بارها شنیده ایم که برای پیشرفت برند خود از سفارش طراحی لوگو و مزیت طراحی لوگو غافل نشوید. اما چرا؟
در این مقاله سعی کرده ایم شما را با مهم ترین مزیت های طراحی لوگو و اهمیت طراحی لوگو بیشتر آشنا کنیم.

  • 10 مزیت طراحی لوگو
  • اهمیت طراحی لوگو
  • چرا طراحی لوگو قدم اول برای ساختن یک برند است ؟
  • چرا باید در انتخاب لوگو دقیق باشیم ؟
مزیت طراحی لوگو

10 مزیت طراحی لوگو

1- رشد و کسب و کار:
لوگو باید به گونه‌ای طراحی شود که در خاطر مخاطب بماند و ماندگار شود اگر مشتری با دیدن لوگوی شما جذب محصول شما شود یعنی شما موفق شده اید به کارخانه‌ ای ثروتمند تبدیل شوید اگر لوگو به خوبی طراحی شود باعث ایجاد هیجان مشتریان برای استفاده از محصولات یا خدمات شما خواهد شد اگر لوگوی شما از دید مخاطب جذاب باشد علاوه بر مخاطب بیشتر، سرمایه گذاران را میتوانید به طرف خود جذب کنید و اعتبار خود اضافه کنید. لوگو نقش بسیار مهمی در ارتباط با مشتریان دارد یک لوگوی خوب باید دارای داستانی از کسب و کار شما باشد تا کار مشتری را راحت کند و به سادگی قابل فهم باشد.

2- شناسایی برند و نام تجاری:
عوامل بسیاری برای ساخت برند وجود دارد یکی از آنها آگاهی از برند است برای ساخت آن به لوگو نیاز داریم تا مخاطب بتواند محصولات شما را به صورت تصویری و یا کاراکتری بشناسد مانند وقتی که نام فست فود می آید ناخودآگاه لوگوی مک دونالد را به یاد می آوریم. لوگو به مصرف‌کننده در آگاهی از برند کمک می کند و بهتر است نام شرکت و یا اشعار بازاریابی را به لوگوی خود اضافه کنید لوگوی خود را ساده اما با پیام شفاف و مختصر طراحی کنید.

3- هویت مجازی:
می توانید توانایی خود را با حضور اینترنتی با لوگوی خاص و متفاوت خود نشان دهید هر لوگو ماهیت کار شما را نشان خواهد داد پس لوگو باید نماینده خاص از کار شما باشد برای ارائه خدمات و محصولات داشتن یک لوگوی حرفه ای الزامی است زیرا افراد با دیدن لوگوی شما شخصیت شما را شناسایی خواهند کرد.

4- استراتژی بازاریابی در طراحی لوگو:
لوگوی طراحی شده خود را بر روی تمام وسایل و محصولات خود بزنید مثلا روی سربرگ، مجلات، لباس فرم و غیره. همچنین لوگوی خود را در انواع تبلیغات استفاده کنید از فونت ‌های مناسب با اندازه های مختلف استفاده کنید زیرا حتی مخاطبین در مورد فونت های استفاده شده هم فکر می‌کنند و در انتخابشان تاثیر دارد.

5- جلوتر از رقبا:
با طراحی لوگوی خوب می‌تواند از رقیبان خود جلوتر بزنید دید مردم وقتی طراحی خوب شما را ببینند نسبت به شما بیش ندیده وقتی طراحی خود شما را ببینند نسبت به شما بهتر می‌شود و جذب محصولات و خدماتتان خواهند شد و در نظرشان از رقیبان بهتره هستید به این باعث می‌شود به سمت محصول و خدمات شما کشیده شوند.

6- لوگوی حرفه‌ای هزینه طراحی خود را بر می گرداند:
پس از دیدن لوگو برداشت اولیه افراد از آن بسیار مهم می باشد و همانطور که گفته شد لوگوی خوب باعث جذب مشتری خواهد شد پس اگر مشتریان را با طراحی لوگو حرفه ای متقاعد کنیم به شما اطمینان می‌کنند و شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند. اگر به صورت غیر حرفه‌ای طراحی شود ممکن است مشتریانی که دنبال طرح هوشمند و عالی هستند را از دست دهید.

7- لوگوی تصویری و تاثیرات آن:
برای داشتن یک طراحی خوب که چشم نواز و جذب کننده باشد از طراحان حرفه ای و خلاق باید کمک گرفت که بتوانند طوری طراحی کنند که پیامی که می خواهید به مخاطب انتقال دهید در آن کاملا مشخص و واضح و گویا باشد.

8- طراحی لوگو اختصاصی:
اگر طراحی لوگوی شما خاص و تک و منحصر به فرد باشد در توسعه کسب و کار و جذب مشتری اثر زیادی دارد مخاطبین با دیدن آن احساس متفاوت بودن شما را حس می کنند و راحت‌تر پیام‌ها را دریافت می کنند و این موضوع باعث می‌شود به شما اعتماد کنند. لوگو یک نقش ساده و کنار هم قرار گرفتن چند حروف نیست بلکه هویت برند شما را نشان خواهد داد پل ارتباطی بین شما و مشتریان می باشد یک لوگوی اختصاصی برای جلب اعتماد مشتریان بهترین طرح را ارائه می دهد تا جلب اعتماد کند که این امر یکی از مهمترین مزایای لوگو می‌باشد.

9- افزایش میزان فروش:
یک لوگوی خوب قدرت افزایش فروش یک برند را دارد به طور مثال بسیاری از مردم فقط برای اینکه در محصولاتشان لوگوی اپل باشد آن را محصول را میخرند.

10- می‌توانید همه جا حضور داشته باشید: با قرار دادن لوگوی خود بر روی همه محصولات خود و قرار دادن در همه بازاریابی ها، رسانه های اجتماعی، به این صورت که چه در فروشگاه ها و چه در منزل مشتریان و چه به صورت آنلاین می توانید در همه جا به چشم بخورید و حضور داشته باشید.

اهمیت طراحی لوگو

طراحی لوگو حرفه ای همیشه از دغدغه‌های شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ به حساب می‌آید یک لوگوی حرفه ای می‌تواند دارای چندین پیام و چندین متن تبلیغاتی باشد شرکت‌هایی که دارای لوگو می باشند بیشتر مورد اعتماد مشتریان قرار می‌گیرند و نتیجه موفقیت آمیز بیشتری نسبت به سایر رقبا دارند از جمله مزایای دیگر لوگو می‌تواند این موضوع باشد که حس بینایی از شنوایی بهتر عمل میکند به این صورت که محصولات و خدمات شما با دیده شدن، بهتر در ذهن مخاطبین قرار می‌گیرید و این نکته را هم در نظر داشته باشید که نمی‌توان هر نشانی را لوگو نامید، باید طبق استانداردهای ویژه طراحی شود از این رو طراحی لوگو کار ساده‌ای نیست بلکه دشوار و تخصصی می باشد.

طراحی لوگو

چرا طراحی لوگو قدم اول برای ساختن یک برند است ؟

اول اینکه فرق بین لوگو و برند را باید بدانید آنها دو مفهوم کاملا جداگانه دارند اما داشتن یک لوگوی حرفه ای نقش بسیار مهمی در هویت برند دارد و  اولین و مهمترین قدم طراحی لوگو حرفه ای می باشد این لوگو می‌تواند برند شما را متفاوت نشان دهد و باید طوری باشد که در یادها باقی بماند اگر مشتریان با دیدن لوگوی شما جذب شما شوند، شما می‌تواند با سرعت از رقیبان پیش بگیرید.

دقت در انتخاب لوگو

چرا باید در انتخاب لوگو دقیق باشیم ؟

 لوگوی خوب برند شما را در میان رقیبان قدرتمندتر نشان می‌دهد باعث وفاداری مشتریان می‌شود و انگیزه آنها برای خرید محصولات شما بیشتر خواهد شد همچنین داشتن لوگوی خود اشتیاق مشتریان برای محصولات جدید برند شما  را بیشتر می کند. لوگوی خوب در اوج سادگی زیبا و تاثیرگذار است یک لوگوی حرفه‌ای متناسب با فرهنگ هر منطقه و کشور باید طراحی شود تا نتیجه خوب بدهد.

و اما در آخر ما با داشتن کادر حرفه ای و طراحان خوب در خدمت شما عزیزان هستیم تا با طراحی لوگو حرفه ای و دقیق باعث رونق در کسب و کار شما شویم.

چکیده :
به طور خلاصه لوگو نشان‌دهنده امنیت، حساسیت، اعتماد و اطمینان میباشد و در جذب مشتری موثر است و همچنین باعث افزایش اعتبار برندتان می شود و مخاطبین بیشتر به شما و محصولاتتان اعتماد می‌کنند و به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند و این مسئله باعث رونق کسب و کار شما خواهد شد.