طراحی کارت ویزیت

با وجود شبکه سازی آنلاین باز هم طراحی کارت ویزیت در کسب و کار موثر است کارت ویزیت برای تمامی کسب و کارها ضروری است با طراحی خاص و  خلاقانه مشتری شما را به خاطر می سپارد و باعث جذب بیشتر مشتری و رونق کسب و کار می شود.

  • هدف از داشتن کارت ویزیت
  • شش مزیت طراحی کارت ویزیت
  • نقش کارت ویزیت در کسب و کار
  • اصول طراحی کارت ویزیت خاص و حرفه ای
کارت ویزیت

هدف از داشتن کارت ویزیت

در کارت ویزیت اطلاعات و مشخصاتی مثل نام و آدرس کسب و کار یا مسئول کسب و کار نوشته می شود یعنی به وسیله کارت ویزیت این اطلاعات مشخصات را به اشتراک می‌گذارند به این وسیله هویت برند شرکت، سازمان و کسب و کار خود را به مخاطبین نشان می‌دهید کارت ویزیت یک ابزار قدرتمند بازاریابی نیز به حساب می آید.

شش مزیت طراحی کارت ویزیت

1- استفاده نکردن اکثر مردم از تکنولوژی و گوشی همراه :
امروز بسیاری از مردم هستند که هنوز از گوشی هوشمند استفاده نمی کنند پس باید به شیوه سنتی آنها را با کسب و کار و خدمات خود آشنا کنید و مشخصات و اطلاعات خود را در اختیار آنها بگذارید چاپ کارت ویزیت به صورت بهینه می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

2- افزایش روابط انسانی به وسیله کارت ویزیت :  در حال حاضر بیشترِ ارتباط و انتشار اطلاعات به  وسیله کانال های مجازی صورت می‌گیرد و این کار به صورت سریع با سرعت بالا می باشد اما باز هم نقطه ضعف هایی در این زمینه وجود دارد چون نمی‌توان با اعتماد و اطمینان واقعی با دیگران صحبت و گفتگو کرد و این برقراری ارتباط به صورت مطلوب قرار صورت نمی‌گیرد. دست به دست کردن کارت ویزیت خود یک روش ارتباط انسانی می باشد و همچنین می‌توان ارتباط چشمی هم به کسانی که نسبت به کالا و خدمات شما علاقه نشان داده‌اند برقرار کرد این ارتباط در جذب مشتری و مخاطب بسیار موثر است.

3- جذب مشتری بالقوه :
اکثر مخاطب‌ها برقراری رابطه ماندگار و اثربخش را ترجیح می‌دهند مخاطبینی که بالقوه هستند و علاقه و مهارت زیادی دارند استفاده از کارت ویزیت را فراموش نکنند. کارت ویزیت شما حس هیجان سفارش را چندین برابر خواهد کرد و احساس اعتماد مشتری بیشتر خواهد شد و همچنین کارت ویزیت باعث اثرات دیگر از جمله: 1-معرفی و همکاری بیشتر 2- جذب مشتری بیشتر 3- مهارت و کاردانی بیشتر4- مشتری بیشتر خواهد شد.

4- آگاهی از نام برند :
باعث میشود مشتریان محصولات و خدمات شما را در خاطر بسپارند کارت ویزیت یک ابزار مفید برای هویت بصری برند شما محسوب میشود اما همانطور که در مورد قبل گفته شد باعث ایجاد ارتباط بین شما و بازار خواهد شد و نقش مهمی در رشد و موفقیت کسب و کار شما دارد.

5- هویت دادن به برند :
با طراحی درست و متناسب با موضوع کسب و کار و خدمات به وسیله طراحان حرفه ای می توانید به کسب و کار خود چهره ببخشید و در یاد مخاطب باقی بمانید و فراموش نکنید که کار کارت ویزیت به صورت بصری هویت کسب و کار شما را نشان می دهد.

6- کارت ویزیت با طراحی خلاقانه :
کارت ویزیت باعث آشنایی بیشتر مخاطبان با کسب و کار شما می شود وقتی مخاطبین شما را بیشتر بشناسند بیشتر دوست دارند از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. با طراحی کارت ویزیت خلاقانه باعث جلب توجه بیشتر مشتریان خواهید شد و این موضوع فراموش نشود که کارت ویزیت با طراحی خلاقانه به دلیل ظاهر خوب و خلاقانه ای که دارد بیشتر بین مردم دست به دست می‌شود و این مسئله باعث بیشتر دیده شدن و جذب بیشتر مشتری خواهد شد.

اگر هنوز به چاپ کارت ویزیت فکر نکرده‌اید هنوز هم دیر نیست می‌توانید طراحی کارت ویزیت خود را به طراحان حرفه ای ما بسپارید و از این عنصر کلیدی در کسب و کار بهره خود بهره ببرید.

لوگو و کارت ویزیت

نقش کارت ویزیت در کسب و کار

کسب و کار به طور کلی وابسته به افراد می باشد کارت ویزیت را باید به گونه‌ای حرفه ای طراحی کنید که انتخاب مشتریان از میان رقبا شما باشید. کارت ویزیت به عنوان راهنمای محصولات و خدمات شما می باشد که مشتری به راحتی با آن ارتباط برقرار کند و به سوی کسب و کار شما بیاید این امر اثر بالعکس هم دارد و پس باید در طراحی دقت شود و به دست طراحان حرفه ای و هوشمند طراحی شود وگرنه باعث دفع مشتری می‌شود و نتیجه منفی می دهد.

اصول طراحی کارت ویزیت خاص و حرفه ای

1- انتخاب طرح رنگی:
مردم کارت ویزیت رنگی را نسبت به کارت ویزیت سیاه و سفید بیشتر دوست دارند و پیش خود نگه میدارند رنگ برای طراحی اهمیت زیادی دارد و توجه جلب می کند در انتخاب رنگ باید دقت کنید که به اهدافی که دارید همخوانی داشته باشد متناسب با نوع کسب و کارتان رنگ را انتخاب کنید.

2- تایپوگرافی:
بهتر است برای طرح خود از یک یا دو فونت استفاده کنید چون ممکن است باعث حواس پرتی و عدم تمرکز مخاطب شود می‌تواند از دو مورد استفاده کنیم یک فونت ساده باشد یک فونت فانتزی. این نکته را در نظر داشته باشید که برای اطلاعات مهم مانند تماس از فونت ساده استفاده کنید که قابل خواندن باشد و مخاطب به مشکل نخورد باید به اندازه فونت هم توجه کنید اطلاعات کلیدی را با فونت های بزرگ تر بنویسید.

3- اصلاح:
یک اشتباه چاپی می‌تواند به طور کامل کار شما را بی‌فایده کند هزینه شما و وقت مشتری را هدر بدهد پس بهتر است هیچ وقت از اصلاح طراحی خود غافل نشوید.

4- از هزینه های مجانی بپرهیزید :
ممکن است بعضی ها هزینه چاپ را مجانی حساب کنند هرگز این موضوع را قبول نکنید چون قطعاً پشت کار شما یک کار تبلیغاتی درج می‌کنند که این موضوع باعث غیر حرفه‌ای شدن کار شما می شود از چنین چاپگرهایی به شدت دوری کنید.

5- ایجاد منطقه امن :
باید به فاصله این مطالب درون کارت نسبت به گوشه ها و لبه کارت توجه کنید بهتر است برای اطمینان بیشتر، فاصله ۵ میلیمتری در نظر گرفته شود.

6- کاغذ مناسب :
بهتر است از کاغذهای مرغوب استفاده کنید کاغذ های ارزان و شل که به راحتی خم می‌شوند ارزش کار شما را پایین می آورند و این منظور را می رساند که برای کسب و کار خودتان و مشتری ارزش قائل نبود، اگر کاغذ بی کیفیت باشد اطلاعات درج شده روی آن به راحتی پاک می شود و همچنین اگر کاغذ نامرغوب باشد در آخر جایی جز سطل زباله ندارد.

7- چاپ :
یکی از عوامل مهم طراحی کارت ویزیت چاپ مناسب آن است باید با کیفیت چاپ شود تا کارت ویزیت زیباتری داشته باشید برای چاپ کارت ویزیت چند دستگاه وجود دارد که بهترین آن چاپ دیجیتال می باشد که قابلیت اجرای تمام رنگها را دارد را دقیقاً مثل طرح و با سرعت بالا چاپ می‌کند و همچنین متناسب با مزایایی که دارد مقرون به صرفه می باشد.

8- پوشش مناسب :
برای حفاظت از عوامل محیطی نظیر شکستگی و همچنین برای داشتن طول عمر بیشتر و آسیب ندیدن در دست مشتری بر اثر دست به دست شدن زیاد، باید از پوشش مناسب یعنی روکش استفاده شود.

9-داشتن لوگو حرفه ای

با طراحی لوگوی حرفه ای و ایده آل بر و استفاده از آن روی کار ویزیت به اعتبار برند خوب ییفزایید و حس امنیت و اعتماد بیشتری را برای مخاطبین خود به وجود آورید.

چکیده :

با وجود شبکه سازی آنلاین باز هم کارت ویزیت در کسب و کار موثر است کارت ویزیت برای تمامی کسب و کارها ضروری است با طراحی خاص و  خلاقانه مشتری شما را به خاطر می سپارد و باعث جذب بیشتر مشتری و رونق کسب و کار می شود.