طراحی لوگوی شرکتی

هر شرکی برای یافتن توان رقابت در بازار رقابی امروز نیاز به ساخت برندی استوار و قابل اعتماد دارد که اولین قدم از این مسیر دشوار و لذت بخش طراحی لوگوی شرکتی حرفه ای میباشد.
با طراحی لوگو خلاقانه به مخاطبان خود هدف، چشم انداز و خدمات خود را بهتر بشناسید

  • طراحی لوگوی شرکتی چیست ؟
  • تاثیر لوگوی شرکتی در کسب و کار
  • خصوصیات لوگوی شرکتی حرفه ای و خاص
  • چرا طراحی لوگوی شرکتی اهمیت دارد ؟
  • فواید طراحی لوگوی شرکتی
طراحی لوگو شرکتی

طراحی لوگوی شرکتی چیست ؟

به طور کلی لوگو یک نماد گرافیکی است به صورت  علامت و یا نوشتار، یا ترکیبی از این دو می باشد یک لوگوی زیبا و کارآمد اهمیت زیادی در محبوبیت شرکت بین مخاطبین دارد طراحی لوگوی حرفه ای کار ساده و آسانی نیست زیرا به شرکت تجاری هویت می‌دهد شرکت های معتبر جهان با استفاده از طراحی لوگو حرفه ای خدمات و محصولات خود را در ذهن مخاطب جای داده‌اند و کسب اعتماد نموده اند.

تاثیر لوگوی شرکتی در کسب و کار

همه برند های معروف و همه برندهای معروف و نامی حال حاضر فعالیت خود را محدود و با عرضه پایین شروع کردند و الان گسترده و سطح بالا شده‌اند، پس این مسئله نشان می‌دهد که طراحی لوگوی شرکتی فقط مختص فعالیت‌های گسترده نیست. آن چیزی که موجب رونق کسب و کار می‌شود تلاش برای تولید کالای باکیفیت است ک همچنین این موضوع فراموش نشود که عرضه کالا باید متناسب با تقاضای بازار باشد و همچنین وقتی تمرکز روی کیفیت بهتر کالا باشد، نه روی تولید بیشتر باعث جذب مشتری و رونق کسب و کار می شود، در این صورت داشتن لوگوی شرکتی حرف اول را می‌ زند.

خصوصیات لوگوی شرکتی حرفه ای و خاص

اگرسفارش طراحی لوگو به دست طراحان حرفه‌ای انجام شود طراحی لوگوی که کار بسیار سختی می باشد، راحت تر انجام می شود. امروزه با وجود طرح های لوگو مختلف و کم کیفیت می توانید به راحتی صاحب لوگوی غیرحرفه‌ای با بازدهی پایین شوید اما بهتر است طراحی لوگوی شرکت خود را به صورت حرفه ای انجام دهید که کارآمد باشد و نتیجه مثبت بدهد. در واقع لوگوی شما هویت شرکتتان را نشان می‌دهد نباید غیر حرفه ای و پیش پا افتاده باشد پس از طراحان لوگوی متخصص استفاده کنید تا کاری تک و خاص به شما تحویل دهند تا بازدهی خوبی داشته باشید.

نمونه لوگو شرکتی

چرا طراحی لوگوی شرکتی اهمیت دارد ؟

طراحی لوگو همیشه دغدغه شرکت های بزرگ بوده ولی امروز تنها شرکت‌ ها نیستند که برای نشان دادن محصولات و خدمات خود به لوگو نیاز دارند بلکه هر فرد می‌تواند لوگوی مخصوص به خود را داشته باشد یک لوگو یا آرم شرکتی می‌تواند حاوی چند پیام باشد و به جای استفاده از چند متن تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد شرکت‌هایی که از لوگوی شرکت استفاده می‌کنند، مورد توجه بیشتری نسبت به سایر رقبا قرار می‌گیرند و در ذهن مخاطب به صورت بهتری حفظ می‌شود و در نتیجه موفق تر هستند.

4 دلیل اهمیت لوگوی شرکتی :

1- هویت شرکت شما را نشان می دهد :
طراحی لوگو بر روی محصولات شما مالکیت شما را نسبت به محصولات و خدمات شرکتتان نشان می‌دهد و نشان‌دهنده این است که محصولات شما چیست؟  چه خدماتی ارائه می دهید؟ سودتان به چه میزان است.

2- لوگوی شرکتی در جذب مشتری جدید :
مردم جذب طراحی های رنگی می شود پس لوگویی  که به عنوان نماد شرکت خود طراحی می کنید باید به گونه‌ای طراحی شود که باعث جلب توجه مشتری شود و حس کنجکاوی مشتری را تحریک کند باید به گونه‌ای جذب کننده باشد که، مشتری را امیدوار به خرید از محصولات شما کند مثلا برای نشان دادن محصولات سالم و نشان دادن ارگانیک بودن محصول باید از رنگ سبز که نماد طبیعی بودن است استفاده کرد، مشتری با دیدن رنگ سبز که نشانه سلامت می باشد تحریک به خرید از محصولات شما میشود.

3- لوگوی شرکتی و تمایز بین شما و دیگر رقبا :
با ایجاد علائم و نشانه‌های خاص روی محصولات و خدمات خود را، خاص کنید. توجه داشته باشید لوگوی طراحی شده مرتبط با محصولاتتان باشد برای این کار طراحان علاوه بر حرفه ای بودن باید خلاق هم باشند پس در انتخاب طراح خود کوشا باشید و هوشمندانه انتخاب کنید.

4- با لوگوی شرکتی در همه جا حضور داشته باشید :
برای تبلیغ بهتر و مداوم می توانید لوگوی شرکتی خود را در همه بازاریابی ها، بسته بندی ها و رسانه های اجتماعی و غیره قرار دهید در این صورت مشتریان چه در خانه و چه به صورت آنلاین می توانند هر جا که باشد محصولات شما را ببینند.

فواید طراحی لوگوی شرکتی

1- برداشت اولیه مطلوب :
مشتریان با نگاه اول به لوگوی شرکتی نسبت به آن محصول و خدمات تصمیم می‌گیرند در اکثر اوقات اولین چیزی که مخاطبین می بینند لوگو و نام شرکت است و بعد بقیه جزئیات توجه می‌کنند پس در طراحی لوگوی شرکتی خوب، باید دقت فراوان کرد. برای کسب و کار نگاه اول و برداشت اول اهمیت فراوانی دارد بنابراین با کمک یک طراح حرفه ای و خلاق اثری قابل توجه طراحی کنید.

2- یک لوگوی خوب سبب خلق هویت برند می‌شود:
لوگو نقش بزرگی در هویت‌ بخشی برند ایفا می‌کند و برای هر کسب و کاری الزامی است این نکته را بدانید که لوگو و برند، دو چیز مجزا هستند البته تمام ابعاد بدنسازی با هم مرتبط هستند اگر به درستی کنار هم قرار بگیرند لوگوی مناسبی خلق می‌شود این لوگو همه چیز را به هم مرتبط می کند و باعث کسب و کار موفق خواهد شد.

3- لوگوی شرکتی خوب باعث ایجاد تصویر حرفه‌ای می‌شود :
 اول باید بدانید که، طراحی هوشمندانه و حرفه‌ای که با کیفیت بالا باشد کار آسانی نیست شرکت‌های مطرح علاوه بر داشتن طراحی حرفه ای از نرم افزارهای پیشرفته و تخصصی استفاده می‌کنند که با زدن چند دکمه می‌توانند یک لوگو را تغییر دهند این در صورتی است که اگر این کار را یک فرد تازه کار بخواهد انجام دهد ساعت ها طول می کشد پس  استفاده از طراحان متخصص نکته بسیار مهم و کلیدی می باشد اگر لوگویتان به خوبی، با استفاده از رنگ فونت مناسب طراحی شود تصویری حرفه ای خلق می شود و مشتریان با دیدن تصویر حرفه‌ای به متخصص بودن شما در این زمینه یقین پیدا می‌کند و این مسئله باعث رشد عظیمی در کسب و کار شما خواهد شد.

4- نقش لوگوی شرکتی در بازاریابی :
برای رشد بیشتر کسب و کار احتمالا به این فکر می‌کنید که برندتان را در رسانه ‌های مختلف به نمایش بگذارید برای این کار باید کیفیت کار خود را بالا ببرید و با استفاده از رنگ و فونت های مناسب و با به کارگیری و استفاده از طراحان متخصص این کار را با بازدهی بهتر و بالاتر انجام دهید.

انواع لوگوی شرکتی :

  1. لوگو نوشته
  2. لوگوی تغییر یافته با حرف
  3. لوگوی تصویری
  4. لوگوی انتزاعی مانند: لوگوی نایک
  5. لوگوی به شکل سنجاق سینه
  6. لوگو با یک شخصیت به خصوص
طراحی لوگو شرکتی

سوالات متداول درباره لوگوی شرکتی :

1- کدام نوع از لوگوها متناسب با شرکت می باشد؟
همه نمی‌توانند از یک لوگو برای شرکت خود استفاده کنند پس باید طراحان متناسب با نوع فعالیت شرکت لوگوی مخصوص و خاص که مرتبط به کاری که آن شرکت انجام می‌دهد طراحی کنند.

2- چه نکاتی در طراحی لوگوی شرکتی اهمیت دارند؟
لوگو باید به گونه ای باشد که حس درونی با مخاطب برقرار کند و مخاطب تفاوت شما را نسبت به سایر رقبا را احساس کند لوگوی شرکتی باید به گونه ای حرفه ای به نظر برسد که نظر مشتری را جلب کند و مشتری حرفه ای بودن آن را متوجه شود و باعث ایجاد اعتماد و اطمینان وی شود.

3- انتخاب چه رنگی برای طراحی مناسب است؟انتخاب رنگ کردن یکی از مهمترین عناصر برای طراحی به حساب می ‌آید برای این کار از روانشناسی رنگ استفاده کنید.
رنگ قرمز: رنگ پر انرژی می باشد و دارای شور و نشاط است
رنگ آبی : رنگ آرام بخشی است و نماد قدرت و اطمینان می باشد
رنگ سبز : رنگ طبیعت و سلامت می باشد
رنگ زرد : رنگ خوش بینی، گرما و شادابی می باشد.

4- در طراحی لوگوی شرکتی چه اشتباهی نباید کرد؟
این اشتباه می باشد که بدون دیدن و بررسی لوگوی شرکتی رقبا دست به کار شویم و طراحی انجام دهیم زیرا اگر کوچکترین شباهتی بین طراحی شما و طراحی شرکت ‌های رقبا باشد مخاطب را دچار  سردرگمی می‌کند و به سمت شرکت شناخت شده خواهد رفت.

چکیده :

بیشتر مردم جهان سعی دارند نام تجاری خود را منحصر به فرد و تک نمایش دهند. برای در خاطر ماندن بیشتر و معرفی بهتر محصولات و خدمات خود باید دارای لوگوی شرکتی مخصوص به خود باشید می توانید با کمک گرفتن از طراحان حرفه ای این کار را انجام دهید.
در این زمینه می‌تواند روی طراحان حرفه‌ای ما حساب باز کنید و طراحی لوگوی خود را به ما بسپارید.