طراحی لوگوی محصولات غذایی و دارویی

  • طراحی لوگوی محصولات غذایی چیست ؟
  • 7 نکته برای طراحی لوگوی محصولات غذایی
  • اهمیت طراحی لوگوی محصولات غذایی چیست ؟
  • طراحی لوگوی دارویی چیست و ایده های مناسب برای لوگوی داروخونه
لوگو طنابع غذایی

طراحی لوگوی محصولات غذایی چیست ؟

یک رستوران، کافی شاپ، فروشگاه به یک طراحی لوگو خوب برای جلب توجه مشتریان نیاز دارد محصولات غذایی صنعتی، پر از وجود رقبا می باشد بنابراین حفظ تداوم آن کار راحتی نیست برای بهتر شدن طراحی بهتر است نام تجاری در کنار تصویر مرتبط قرار گیرد.

7 نکته برای طراحی لوگوی محصولات غذایی

1- انتخاب رنگ مناسب:
اولین موضوع مهم در طراحی لوگو محصولات غذایی انتخاب رنگ مناسب برای طراحی می باشد برای این منظور باید با روانشناسی رنگ آشنا باشید و معنی و مفهوم هر رنگ را بدانید برای ایجاد انگیزه برای محصولات غذایی بهتر است از رنگ ‌های قرمز و نارنجی که نشانه شور و حرارت و باعث افزایش حس اشتها می شود استفاده کرد و از رنگ ‌های سرد مثل آبی و بنفش استفاده نکرد.

2- طراحی لوگوی غذایی مناسب و رابطه آن با مشتری :
باید لوگویی طراحی کنید که با مخاطبین ارتباط برقرار کند لوگو کلید برندسازی شما به حساب می‌آید وقتی لوگوی شما متناسب با نوع فعالیتتان طراحی شود و مشتری را جذب کند باعث ایجاد حس اطمینان و اعتماد مشتری نسبت به شما می شود پس نکته ارتباط با مخاطب فراموش نشود باید از طراحان حرفه‌ای کمک‌ گرفت تا بتوانید این حس را در طراحی لوگوی غذایی ایجاد کنند که مخاطب به راحتی با لوگوی غذایی شما ارتباط برقرار کند.

3- استفاده از فونت مناسب :
باید فونتی انتخاب شود که خوانا باشد و مخاطبین به راحتی بتوانند آن را بخوانند. همچنین از اندازه فونت مناسب استفاده کنید مثلا برای کلمات کلیدی مهم از فونت های درشت استفاده کنید پس باید فونت خود را انتخاب کنید که تم و نوع خدمات شما به خوبی مشخص شود.

4- الهام گرفتن از نمونه کار سایر رقبا :
با دیدن و بررسی کردن نمونه کار سایر رقبا می توان از نقاط قوت آنها کمک و از نقاط ضعفشان درس گرفت، تا با طراحی متفاوت و خاص خود جای بهتری در ذهن مخاطب بگیرید. اگر کوچکترین شباهتی بین طراحی شما و رقبا وجود داشته باشد مشتریان به عنوان کپی به آن نگاه می کند و این کار را تقلید می دانند و به سمت کالایی که از قبل می شناختند می‌روند.

5- ایجاد حس تحریک در مشتری :
وقتی شما یک طرح خاص و تک طراحی کنید به گونه ‌ای که مشتری منحصر به فرد بودن و متخصص بودن شما را حس کند، برای خرید محصولات شما ترغیب می‌شود و شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کند و این مسئله باعث رشد شما در کسب و کار خواهد شد.

6- در نظر داشتن هدف :
باید این را در نظر داشته باشید که طراحی لوگو حرفه ای فقط قرار دادن متن و تصویر کنار هم نیست، باید متناسب با هدف و نوع فعالیت و نوع محصولاتتان  طراحی خود را انجام دهید که این کار با استفاده از  نیرو های طراح حرفه ای انجام می گیرد که با در نظر گرفتن هدفتان طراحی کنند.

7- انتخاب متن هوشمندانه :
علاوه بر خطوط و اشکال هندسی، متن و تایپوگرافی نیز بر موفقیت طراحی اثر ویژه ای دارد. زیرا در احساسات مخاطب موثر است، علاوه بر زیبایی متن باید به بیان ساده و روان پیام اصلی محصولات غذایی  توجه کرد.

طراحی لوگو صنایع غذایی

ایده برای طراحی لوگو محصولات غذایی

میتوانید برای طراحی لوگوی خود از اشکال، برای محصولات غذایی استفاده کرد. مثلا اگر شرکت تهیه میوه هستید می توانید روی فرم میوه ‌ها کار کنید  و از بین طراحی‌ها، یکی را انتخاب کنید، ترجیحا بهتر است برای طراحی میوه ها از میوه هایی با تم رنگی گرم مثل نارنجی و زرد استفاده کنید. برای طراحی لوگو یک کافی شاپ می‌تواند از فنجون استفاده کنید ممکن است تکراری باشد، اما با طراحی خاص می‌تواند  نظر مشتری را به خود جلب کند، اینجاست که هنر یک طراح حرفه ای و خلاق مشخص خواهد شد.

سوالاتی که برای طراحی لوگوی محصولات غذایی می توانید از خودتان بپرسید ؟

  1. آیا لوگوی من یادآور لوگوی یک برند دیگر در ذهن مخاطب است؟
  2. آیا این لوگو قابلیت ثبت رسمی دارد ؟
  3. آیا می‌توانیم در برندسازی از آن استفاده کنم؟
  4. آیا در طراحی خود به همه موارد مخصوص محصولات غذایی توجه کرده‌ام ؟
  5. آیا لوگوی غذایی طراحی شده توسط من قدرت تاثیرگذاری در بازار را دارد؟

اهمیت طراحی لوگوی محصولات غذایی چیست ؟

برای معرفی برند خود نیاز به طراحی لوگو و نام تجاری دارید و باید نوع فعالیت و پیام اصلی برندتان را بیان کند. مانند سایر کسب و کارهای دیگر طراحی لوگوی محصولات غذایی اهمیت زیادی دارد و باید نشان دهنده کیفیت و برتری مواد غذایی شما نسبت به سایر رقبا باشد. طراحی لوگوی محصولات غذایی مانند یک برچسب برای محصول عمل می‌کند و باید طوری باشد که در ذهن مخاطب ماندگار شود و باعث جذب مشتری بیشتر می شود و در کسب و کار بسیار تاثیر دارد.

طراحی لوگو صنایع غذایی

طراحی لوگوی صنایع دارویی چیست ؟

طراحی لوگوی داروسازی هم مانند طراحی دیگر کسب و کار ها امری مهم می باشد، باید باعث ایجاد روحیه در مخاطب شود به طور همزمان سلامت و خوشبختی را نشان دهد.

ایده های مناسب برای لوگوی داروخونه

1- استفاده از طبیعت در لوگوی داروخانه:
مشتریان در رابطه با داروخانه معمولا به دنبال سلامتی و شفا هستند پس لوگو باید طوری طراحی شود که ما را از هدف خود که حفظ سلامتی می باشد دور نکند. برای این طراحی بهتر است از رنگ سبز که نماد سلامتی می باشد استفاده کنید، همچنین رنگ آبی هم می تواند گزینه خوبی باشد چون رنگ آبی نشان از آرامش دارد.

2- استفاده از فونت در طراحی لوگو داروخانه : طراحان متخصص و حرفه‌ای باید بدانند که الگو و تصاویر را در طراحی خود به چه صورت استفاده کنند که هدف و موضوع مطلب به خوبی انتقال پیدا کند.

مجموعه ما در این زمینه تجربه ای چند سال دارد و با طراحی حرفه ای با کمک گرفتن از طراحان متخصص توانایی خلق لوگو های خاص و منحصر به فردی را دارد شما می توانید با اطمینان کامل به ما اعتماد کنید و طراحی لوگو محصولات غذایی دارویی خود را به ما بسپارید.

چکیده :

طراحی لوگو در کسب و کار تاثیر بسزایی دارد. سفارش طراحی لوگو اگر به صورت حرفه ای طراحی بشود که باعث جذب و جلب توجه مشتری شود، این کار باعث فروش بیشتر به رونق کسب و کار خواهد شد پس موضوع طراحی لوگو بسیار مهم است.