طراحی لوگوی پزشکی

طراحی لوگو پزشکی هم مانند دیگر طراح ها بر کسب و کار تأثیر دارد و طراحی لوگو پزشکی کار ساده ای نیست باید از طراحان حرفه‌ ای کمک بگیرید تا متفاوت باشید، با طراحی لوگوی پزشکی مخاطب با اعتماد و اطمینان بیشتری جذب شما خواهد شد و بازدهی شما بیشتر می شود و کسب و کار موفق تری خواهید داشت.

  • طراحی لوگوی پزشکی چیست ؟
  • هدف طراحی لوگوی پزشکی
  • 8 نکته برای طراحی لوگوی پزشکی
  • اهمیت طراحی لوگوی پزشکی
لوگو پزشکی

طراحی لوگوی پزشکی چیست ؟

ما از همه پزشکان توقع داریم که حرفه ای و متخصص باشد، داشتن لوگوی پزشکی ایجاد اعتماد و اطمینان را در بیمار بیشتر می‌کند پس پزشکان هم باید با توجه به نوع تخصصشان لوگوی پزشکی طراحی کنند، تا نظر و اعتماد بیماران را جلب کنند. مشتریان با دیدن لوگوی پزشکی با اعتماد بیشتری پزشک مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند زیرا لوگوی پزشکی طوری طراحی می شود که مشخصات و نکات مهم و نوع فعالیت پزشکان در آن درج شده است، بیماران یا مشتریان با کسب اطلاعات بیشتری، پزشک‌ مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

هدف طراحی لوگوی پزشکی :

در بیمارستان، کلینیک و یا دکتر به یک طراحی لوگوی حرفه ای پزشکی نیاز دارد، در این لوگوی پزشکی صنعت پزشکی نشان داده می‌شود. موضوع اصلی لوگوی پزشکی مرتبط به سلامتی و تندرستی می باشد. هر پزشک خدمات مخصوص خود را متناسب با تخصصی که دارد ارائه می دهد. پس طراحی لوگوی پزشکی هر پزشک متفاوت با پزشک دیگر می باشد، مثلا لوگوی پزشکی متخصص قلب با لوگوی پزشکی متخصص مغز و اعصاب فرق دارد. علاوه بر اینکه در لوگوی پزشکی باید نوع فعالیت و تخصص پزشکی درج شود، نکاتی مانند انتخاب رنگ و استفاده از اشکال مناسب هم باید در نظر گرفته شود تا حس اعتماد و اطمینان مخاطب بیشتر شود.

نکات طراحی لوگو

8 نکته برای طراحی لوگوی پزشکی :

1- انتخاب رنگ مناسب :
رنگ یکی از مهمترین عناصر طراحی لوگو می باشد و برای انتخاب رنگ درست باید بدانید که هر رنگ به چه معنی می باشد، برای فهمیدن معنی و مفهوم هر رنگ باید به روانشناسی رنگ آگاه باشید که متناسب با موضوع طراحی رنگ مناسبی را انتخاب کنید. برای طراحی لوگو پزشکی بیشتر از رنگ‌های قرمز، آبی، سبز و سفید استفاده می‌شود. این رنگ ها در ذهن مخاطب مرتبط به بخش پزشکی می باشند. مثلا قرمز: قرمز رنگ خون است که کاملا به موضوع پزشکی ارتباط دارد و در طراحی لوگوی پزشکی می‌تواند بسیار کاربرد داشته باشد.
آبی: رنگ آرامش بخش و تسکین دهنده می‌باشد. سبز: رنگ سبز نشان از تندرستی و سلامتی دارد.
سفید: رنگ سفید نماد پاکی و آرامش می باشد.

2- سادگی :
طراحی لوگو پزشکی باید در عین سادگی به یاد ماندنی نیز باشد تا در یاد و ذهن مخاطب بماند و تاثیر طولانی مدت بگذارد. همچنین مفهومی بودن طرح نیز فراموش نشود، باید تعادل حفظ شود نه آنقدر ساده و پیش ‌پا افتاده باشد، نه طوری که فهمیدنش برای مخاطب سخت باشد. باید به گونه ‌ای باشد که مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار کند. معمولا برای طراحی لوگوی پزشکی از شکل قلب، ماسک، گوشی طبی، چاقوی جراحی و غیره استفاده می‌شود.

3- تصاویر :
باید از تصاویری استفاده کنید که مرتبط به پزشکی و سلامتی می باشد. برای معرفی بهتر این حرفه، مراکز بهداشتی و پزشکی از تصویر قلب، امواج قلبی و مغزی استفاده می‌ کنند، البته این تصاویر دیگر تکراری شده اند شاید استفاده از سیب که برای سلامتی بسیار مفید است، کار خلاقانه تری باشد. برای ایجاد طراحی متفاوت با بقیه رقبا، باید از طراحان خلاق و حرفه‌ای کمک بگیرید تا تصاویر خاص برای لوگوی پزشکی تان انتخاب کنند، تا تمایز شما نسبت به رقبا کاملا مشخص شود.

4- متن مناسب :
اگر قصد استفاده از متن در طراحی لوگوی پزشکی خود دارید باید از کلمات کوتاه جذاب، جذاب و گویا استفاده کنید. در طراحی لوگوی پزشکی اکثراً از نوشتار و حروف انگلیسی بیشتر استفاده می شود، پس اگر دنبال خاص بودن هستید خلاقیت به خرج دهید و از نوشتار و کلمات فارسی استفاده کنید تا متفاوت بودن شما نسبت به بقیه رقبا مشخص شود‌‌. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب یک طرح متفاوت و خاص کار هر کسی نیست و بسیار کار دقیقی می باشد، پس در انتخاب طراح خود کوشا باشید و هوشمندانه عمل کنید که با کیفیت ترین طرح ممکن را تحویل بگیرید.

5- اندازه طولی و عرضی طراحی:
در طراحی لوگوی پزشکی باید تعادل را حفظ کنید، که در که درازا و ارتفاع آن کم و زیاد نباشد. باید به صورت دقیق قرینه سازی ایجاد کنید اندازه طولی و عرضی مناسب در زیبایی و خوب به نظر رسیدن طراحی تاثیر زیادی دارد. برای طراحی لوگوی پزشکی، لوگوی مربعی شکل مناسب تر می باشد.

6- انتقال هدف :
انتقال و هدف مخاطب یک مسئله بسیار مهم می باشد. باید طوری طراحی کنید که به صورت روان، مخاطبین پیام و هدف شما را دریافت کنند و بتوانند با طراحی شما ارتباط برقرار کنند. بعضی از کمپانی ها با وجود داشتن لوگو باز هم به فکر طراحی لوگوی جدید هستند، به مسئله به این دلیل می باشد که لوگوی طراحی شده آنها تاثیر مطلوب خود را بر مخاطب نگذاشته و مخاطب با طرح نتوانسته ارتباط برقرار کند و نتیجه مطلوب حاصل نشده است. پس بهتر است با کمک گرفتن از طراحی، طراحان حرفه ای و متخصص یکبار برای همیشه یک طراحی با کیفیت انجام دهید، تا بازدهی مطلوب حاصل شود.

7- تاثیر فوری و مطلوب بر مشتری:
لوگویی که خوب طراحی شده باشد با نگاه اول سریع بر ببیننده تاثیر می‌ گذارد، لوگوی مطلوب در کمترین زمان باید با مخاطب ارتباط برقرار کند. این نکته را فراموش نکنید که اگر طراحی شما بسیار پیچیده باشد باعث سردرگمی مخاطب خواهد شد و این تأثیر خوبی بر مخاطب نمی گذارد. طراحی لوگوی پزشکی باید ساده و مفهومی باشد. طراحی لوگوی پزشکی باید به گونه‌ای باشد که موضوع و هدف فعالیت شما در زمان اندکی به مخاطب انتقال دهد و برای درک آن زمان کمی صرف شود.

8- حفظ ظرافت :
طراحی لوگوی پزشکی با توجه به سفارش مخاطبین باید در برگیرنده اشکال متناسب با نوع تخصص پزشکان باشد، مثل تجهیزات پزشکی، مانند: گوشی طبی، لوازم جراحی، ماسک و غیره. باید در طراحی لوگوی پزشکی ظرافت زیادی در نظر گرفته شود، ممکن است برای طراحی لوگوی پزشکی یک متخصص زیبایی لازم باشد، یک بینی قبل و بعد از عمل را طراحی کنید، پس باید تمام تلاش خود را با کمک گرفتن از طراحان حرفه ای انجام دهید که یک کار ظریف و کار آمد حاصل شود.

طراحان حرفه ای و متخصص ما در این زمینه می توانند به شما کمک کنند، کار خود را دو بار انجام ندهید، با یک بار سفارش و طراحی لوگوی خاص به نتیجه دلخواه برسید و در کسب و کار خود پیشرفت کنید.

لوگو پزشکی

اهمیت طراحی لوگوی پزشکی :

اهمیت خدمات پزشکی در جهان، که این خدمات را جزء حساس ‌ترین و اساسی ترین شغل ها قرار داده است و همچنین سلامتی افراد جامعه بسیار مهم می باشد در این صورت به دست آوردن اعتماد و اطمینان مخاطب، کار راحتی نیست. پزشکان متخصص برای معرفی بهتر خود و نشان دادن تخصص خود به مخاطبین، به یک لوگوی پزشکی حرفه ای که علاوه بر تصویر و نماد مربوط به تخصصشان، مشخصات و مهارت ایشان را نشان دهد نیاز دارند.

در این صورت مخاطبین به راحتی پزشک را می‌شناسند و از مهارت آن با خبر می‌شوند و در انتخاب پزشک مورد نظر خود دچار سر در گمی نمی‌شوند و همچنین لوگو نقش مهمی در ثابت کردن یک برند در ذهن مخاطب دارد اگر با طرح و رنگ خاص و با فرم های مختلف و گوناگون طراحی شود در ذهن مخاطب علاوه بر تاثیر مثبت به خوبی ماندگار می‌شود. لوگو های حرفه ای و خاص هیچ وقت فراموش نمی شود حتی اگر تولید یک محصول متوقف شود لوگو وظیفه خود را انجام داده است و خاطره آن در ذهن مخاطب برای مدت طولانی باقی می‌ماند.

لوگو توانایی دارد، اطلاعات را در قالب اشکال هندسی و حروف به نمایش بگذارد یعنی می تواند اطلاعات و نمادها را فشرده کرده و به بهترین شکل به مشتری انتقال دهد. همچنین سادگی در طراحی نباید فراموش شود باید به گونه‌ای باشد که همه مخاطبین، در تمامی سنین و با هر میزان تحصیلات مفهوم آن را درک کنند.

چکیده :

طراحی لوگو پزشکی بشدت بر کسب و کار تأثیر دارد و طراحی حرف ای آن کار ساده ای نیست باید از طراحان حرفه‌ ای کمک بگیرید تا متفاوت باشید، با طراحی لوگوی پزشکی مخاطب با اعتماد و اطمینان بیشتری جذب شما خواهد شد و بازدهی شما بیشتر می شود و کسب و کار موفق تری خواهید داشت.
برای طراحی لوگوی پزشکی و یا طراحی لوگو در شیراز با ما در تماس باشید


09365708700