طراحی لوگوی شرکت ساختمانی

  • طراحی لوگوی شرکت ساختمانی چیست ؟
  • هدف طراحی لوگوی شرکت ساختمانی چیست ؟
  • 10 نکته برای طراحی لوگوی شرکت ساختمانی
لوگو

طراحی لوگوی شرکت ساختمانی چیست ؟

شرکت های ساختمانی زیادی در جهان می باشند،  برای اینکه نام خود را به عنوان یک سبک و کار معتبر به دیگران معرفی کنند می ‌توانند از لوگوی شرکت ساختمانی به عنوان یک ابزار مناسب برای این کار استفاده کنند. با وجود وسعت بازار زیاد و با وجود  رقابت سخت شرکت های نوین با ایده ‌های جدید فرصت رشد دارند، پس با وجود رقبای زیاد بهتر است دارندگان این کسب و کار برای شرکت خود با طراحی لوگوی ساختمانی یک هویت برای خود ایجاد کنند.

هدف طراحی لوگوی ساختمانی چیست ؟

تمام برنامه های بازاریابی و تولید مصالح نیاز به طراحی یک لوگوی حرفه ‌ای دارد تا با گذشت زمان، این لوگوی ساختمانی تبدیل به نماد کیفیت شود، همچنین به عنوان علامت اعتماد و اطمینان شناسایی شود. برای طراحی لوگو ساختمانی برای یک شرکت خدمات ساختمانی، مصالح ساختمانی و ابزار ساختمانی باید یک طرح جذاب با کمک گرفتن از طراحان حرفه‌ ای ایجاد کرد. یک لوگوی حرفه ای  توانایی جذب مشتری دارد و این مسئله باعث رشد سریع هر کسب و کار می باشد.

طراحی لوگو ساختمانی

10نکته برای طراحی لوگوی ساختمانی :

1- درک رقبا :
قبل از طراحی لوگو باید حتماً در مورد رقبا تحقیق کنید در مورد طرح ‌هایی که استفاده کرده اند، تجربه و تجزیه و تحلیل کنید و بعد با در نظر گرفتن این تجزیه و تحلیل ها یک طرح خوب و غیر تکراری را ایجاد کنید، اگر کوچکترین شباهتی بین طرح شما و دیگر رقبان باشد، مشتری این شباهت را متوجه می‌شود و نسبت به شما بدبین می شود و به سمت رقبا خواهد رفت.

 2- انعطاف پذیر باشد :
ممکن است از قبل یک سری برنامه‌ ها برای طراحی لوگوی شرکت ساختمانی خود داشته باشید ولی این برنامه ها نباید به صورت صددرصد باشد، همیشه باید این مسئله را در نظر بگیرید که ممکن است طرحتان نیاز به تغییر و بهبود داشته باشد، همیشه باید بین طراحی برند و برنامه برند شما یک مرز وجود داشته باشد که یک طراح حرفه‌ ای و متخصص می‌تواند در انتخاب درست به شما کمک کند، پس انتخاب یک طراح خوب مسئله بسیار مهمی می‌باشد.

3- انتخاب حروف :
در طراحی لوگوی شرکت ساختمانی سعی کنید از حروف ساده استفاده کنید، چون ساده تر، زیباتر به نظر می‌رسد. استفاده از خطوط پیچیده باعث می‌شود مخاطبین به راحتی آن را نتوانند بخوانند، گوگل در سال 2015 طراحی خود را باز، به روز کرد هدف آن از این کار طراحی ساده تر بود. البته اینکه طرح تان چقدر ساده باشد یا چقدر پیچیده بستگی به برنامه و نوع فعالیتتان دارد.

4- لوگو تایپ :
افزودن به هویت یک برند همیشه فقط به متن لوگو بستگی ندارد، بلکه عوامل مختلفی از جمله مهارت طراح، نوع انتخاب فونت، نام تجاری در افزودن هویت به یک لوگو موثر می باشد. سادگی در طراحی می تواند به دوام و طول عمر ماندگاری در  مخاطب کمک کند. جدا کردن متن از یک دیگر و استفاده از خطوط منحنی در خلق هویت لوگوی ساختمانی موثر خواهد بود.

5- منحصر به فرد باشد :
همان طور که گفته شد در زمینه کاری ساختمانی، رقبای زیادی وجود دارند با داشتن طرح های لوگوی مختلف، اما با این وجود جای نگرانی نیست چون شما می توانید با کمک گرفتن از طراحان متخصص طرحی خاص و تک طراحی کنید که از طرح سایر رقبا متمایز باشد و از بقیه رقبای خود جلو بزنید. اگر طرحتان به صورت حرفه‌ای توسط طراحان متخصص انجام شود برای همیشه ماندگار می‌شود و پس از گذشت سالیان سال، باز هم از ذهن ها محو نمی‌شود، مانند شرکت کوکاکولا که بعد از گذشت سالیان سال همچنان در ذهن‌ها باقی مانده است.

6- ترکیب حروف با یکدیگر :
برای ثابت کردن نام تجاری تان در طراحی لوگوی شرکت ساختمانی می‌توانید از یک یا چند حروف، استفاده کنید، البته این کار ابتکار خاص خود را دارد و کار هرکسی نیست. گاهی اوقات در ساده نویسی می‌توان ابتکار به کار برد که متن و لوگوی شما را خاص و منحصر به فرد کند.

7- انتخاب رنگ :
انتخاب رنگ در طراحی لوگو بسیار مهم می باشد باید با توجه به نوع فعالیت یک رنگ انتخاب شود. هر رنگ معنی و مفهوم متفاوتی دارد، بنابراین برای دانستن معنی و مفهوم هر رنگ باید با روانشناسی رنگ ها آشنا باشید. برای طراحی لوگوی ساختمان بهتر است بیشتر از رنگ های سفید و قهوه ای استفاده کنید چون این رنگ ها مناسب برای این کسب و کار هستند.

8- فاصله بین عکس و متن :
استفاده از متن و تصویر نزدیک و متصل به هم یکی از بزرگترین اشتباهات برخی از طراحان می باشد، یک لوگوی خوب باید بتواند هدف و پیام اصلی برند را به مخاطب منتقل کند، پس نباید کلیات طرح شلوغ باشد باید قسمتی را به عکس و با رعایت فاصله قسمت دیگر را به متن اختصاص دهید تا مخاطبان بتوانند به صورت خوانا پیام اصلی را دریافت کنند.

9- فرم و اندازه ساختار :
باید در اندازه طراحی لوگوی شرکت ساختمانی دقت کنید که نه پهن و کوتاه باشد، نه باریک و دراز. باید استاندارد ابعاد را رعایت کنید، چون ظاهر کار بسیار مهم است اگر اندازه نامناسب و نامتعادل باشد می تواند بر ظاهر کار تاثیر بدی بگذارید. یک برش درست و به جا می‌تواند کار را به اوج برساند و باعث جلب توجه مشتری شود.

10-هویت‌ بخشی :
هویت دادن به برند یک کار بسیار مهم و اساسی می‌ باشد. مهارت طراح، انتخاب درست فونت و همچنین متن نام تجاری شما در هویت بخشی به شرکتتان  موثر است. جدا کردن حروف و متن از یکدیگر و یا استفاده از منحنی های پیچیده در ایجاد هویت در لوگوی شرکت ساختمانی شما تاثیر دارد.

برای طراحی لوگوی شرکت ساختمانی خود روی کمک طراحان حرفه ‌ای ما حساب باز کنید. می توانید طراحی لوگوی شرکت ساختمانی خود را با اعتماد و اطمینان کامل به طراحان حرفه ای و با چندین سال سابقه کار بسپارید و با جذب بیشتر مشتری به کسب و کار خود رونق دهید.

طراحی لوگو شرکت ساختمانی

چکیده :

طراحی لوگوی شرکت ساختمانی همانند بقیه لوگوها برای رونق کسب و کار بسیار مفید است.
اگر به کمک طراحان متخصص طراحی شود باعث جذب مشتری بیشتر خواهد شد و این موضوع باعث رونق بیشتری کسب و کار می‌شود پس در انتخاب طراح خود دقت کنید و کوشا باشید تا به نتیجه و بازدهی بالایی برسید.