چگونه اعتماد مشتری را جلب کنیم ؟


جلب اعتماد مشتریان درموضوع کسب و کار و همچنین سود دهی و درامد نقش بسیار مهمی دارد صاحبان کار و فروشندگان باید تمام تلاش خود را برای جلب اعتماد انجام دهند

  • چگونگی جلب اعتماد مشتری
  • 8 راهکار برای برای جلب اعتماد مشتری
جلب اعتماد مشتری
جلب اعتماد مشتری

چگونگی جلب اعتماد مشتری :

همه شرکت‌ های بزرگ و فروشندگان موفق، این موضوع را می دانند که اگر نتواند اعتماد مشتری را نسبت به محصولات و خدمات خودشان را جلب کنند، از فروش و سود عالی هم نمی‌توانند برخوردار شوند. مرحله اول برای یک کسب و کار خوب، ایجاد اعتماد در مشتریان می باشد. رفتار درست با مشتری در جلب اعتماد مشتری، بسیار موثر می باشد.

چگونه اعتماد مشتری خود را به دست آوریم ؟

برای اینکه بتوانیم یک ارتباط قوی و تاثیرگذار بر روی مشتری خود ایجاد کنیم نیازمند به ایجاد یک پایه و اساس محکم هستیم و حال اینکه اعتماد پایه و اساس هر ارتباطی می باشد به این معنا که اگر مشتری به شما اعتماد کافی نداشته باشد غیر ممکن است با شما کار کند. یکی از شرط های اعتقاد، اعتماد می باشد. به این معنا اگر مشتری به فروشنده اعتماد نکند، به خدمات و محصولی که نیازمند آن نیز است اعتماد نخواهد کرد.

هنگامی که فروشنده میخواهد اعتماد مشتری را کسب کند کارهای سختی بر عهده دارد. در میان مشتریان متاسفانه حرفه ای فروشندگی جبهه خوبی ندارد، این طرز فکر منصفانه نیست اما حقیقتی است که وجود دارد. از دیدگاه مشتریان فروشنده می خواهد فقط محصول خود را بفروشد تا سود حاصل از فروش خود را کسب نماید و این که در فروش چه بر سر مشتری می آید اصلا برایشان مهم نیست. به عبارت ساده تر مشتریان به گونه‌ای به فروشنده نگاه می‌کنند که فروشنده فقط می‌خواهد به سود خود دست یابند و سود و زیان مشتری اهمیتی ندارد.
اما متاسفانه فروشندگانی هستند که با رفتار غیر حرفه ای خود به این تفکر دامن می زنند اما عملکرد اشتباه این تعداد افراد اندک نباید باعث ایجاد حس بدبینانه بر روی تمامی فروشندگان شود.

اگر فروشنده میخواهد اعتماد مشتری را جلب کند باید در تمامی عملکردهای خود رفتارهای قابل اعتماد بروز دهد.
اعتماد به شکل قابل توجهی شکننده است که حتی در ۸۰ درصد برخوردها قابل اعتماد بودن نیز کافی نیست زیرا مشتری این ۸۰ درصد را فراموش خواهد کرد و ۲۰ درصد مواقعی که فروشنده نتوانسته اعتماد مشتری را جلب کند در خاطر مشتری برای همیشه باقی می ماند.

8 راهکار برای برای جلب اعتماد مشتری :

8 راهکار برای برای جلب اعتماد مشتری
8 راهکار برای برای جلب اعتماد مشتری

1- نظر دهی آنلاین مشتریان:
اکثر مخاطبان قبل از خرید یک محصول در مورد آن و برند های مشابه به آن، اطلاعات و نظرات مشتریانی که قبل از خودشان همین محصول را خریداری کرده‌اند، از طریق شبکه ‌های اجتماعی و انجمن‌ های پرسش و پاسخ مطالعه می کنند. حتماً خودتان هم قبل از خرید همین کار را کرده اید، این مسئله باعث می‌شود شما با اطمینان بیشتری خرید کنید.

2- در دسترس باشید :
همیشه قبل و بعد از خرید محصول، مشتریان سوالاتی در ذهن شان به وجود می‌آید و دوست دارند یک متخصص به این سوالات پاسخ بدهد، به همین منظور بهتر از همیشه در دسترس باشید. شبکه‌ های اجتماعی، تماس صوتی، پیامک و ایمیل از بهترین پل های ارتباطی به حساب می‌آیند می توانید از این طریق با آنها در ارتباط باشید.

3- هدیه به مشتری :
فرض کنید بعد از خرید محصولات آرایشی به ارزش ۱۰۰ هزار تومان، فروشنده یک لاک به شما به عنوان هدیه بدهد، فروشنده هیچگونه تعهدی برای انجام این کار نداشته، اما با دادن آن باعث ایجاد حس مثبت درون شما می شود و همین موضوع باعث ایجاد انگیزه برای بازگشت مشتری و خرید از محصولات شما می شود.

4- ارتباط مداوم با مشتری :
باید مانند یک دوست همیشه با مشتریان خود ارتباط داشته باشید، کاری کنید که مشتریان به عنوان فروشنده به شما نگاه نکند و شما را به عنوان دوست خود بدانند، با وجود این ارتباط مشتری حتی به فکر خرید از رقیبان نمی افتد. امروزه بهترین روش برای ایجاد ارتباط با مشتریان شبکه‌ های اجتماعی هستند، می توانید ارتباط خود را با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی، مانند:اینستاگرام،تلگرام و غیره حفظ کنید.

5- ضمانت کالا و خدمات:
مشتریان حتی اگر خرید نا چیز و کوچکی داشته باشند، باز هم احساس ترس و ریسک را در ذهن خود دارند، پس یک فروشنده موفق با استفاده از بهترین راه که همان ضمانت کالا می‌باشد، این ترس و ریسک را برای مشتریان به صفر تبدیل می‌ کند.

6- معرفی کامل محصول به مشتری:
معرفی کامل محصول و کالا، کار آسانی نیست و باید تمام توان خودتان را بگذارید تا محصول و کالای خود را به طور کامل به مخاطب معرفی کنید. به طوری که تمام معایب، مزایا و همه چیز را توضیح داده باشید، همچنین باید از گفتن معایب ترسی نداشته باشید، زیرا این موضوع صداقت شما را به مشتری ثابت می کند و می تواند تفاوت شما را نسبت به بقیه افراد سود جو متوجه بشود.

7- طراحی سایت برای جلب اعتماد مشتری:
برای افزایش چند برابری فروش و جلب اعتماد مشتریان، سایت لازم می باشد. امروزه فروش در سایت ها، بیشتر از فروش در فروشگاه های فیزیکی هستند، چون در یک فروشگاه فیزیکی مخاطبان محدود به محله، خیابان، شهر و در بهترین حالت استان می‌باشند، ولی از طریق سایت، محدودیت منطقه وجود ندارد و به طور سراسری در سراسر کشور و همچنین در سراسر جهان مخاطبین می توانند سفارش بدهند.

8- درگاه پرداخت معتبر:
یک درگاه معتبر برای فروش آنلاین نیاز دارید، باید به گونه‌ای باشد که مورد اعتماد مشتریان باشد اگر اعتماد مشتریان را جلب کنید، تاثیر بالایی روی فروش هم خواهد داشت.

9- کارمندان یا فروشنده با استعداد استخدام کنید :

اگر یک کارمند یا فروشنده کار خود را به درستی انجام دهد می تواند 10 مشتری جدید به شرکت یا فروشگاه اضافه کند. این در صورتی می باشد که به درستی با آن ها برخورد شود و با آن ها رفتار دوستانه کند تا مشتریان با رضایت فروشگاه را ترک کنند و شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند، اما اگر این قضیه برعکس شود، باعث دفع مشتری می شود و باعث می شود مشتری با بی رضایت فروشگاه را ترک کند و دیگر برای خرید خود فروشگاه شما را انتخاب نکند. پس این مسذله بسیار مهم می باشد، در انتخاب کارمند و فروشنده خود بسیار دقت کنید که فردی خوشرو و خوش برخورد باشد، تا با عث جذب مشتری بیشتر شود.

10- رقبای خود را بشناسید :

یکی از بحث های اساسی در زمینه جذب مشتری شناخت رقبا می باشد، با شناخت بهتر رقبا و تجزیه و تحلیل کردن کسب و کارشان، می توان از اشتباهاتی که کرده اند درس و از و از نقاط قوتشان، کمک گرفت. زمان تجزیه و تحلیل باید چه چیزهایی را مورد تجریه و تحلیل قرار دهید :

1- گزارش صنعتی آن ها را باید مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

2- نقاط ضغف و قوتشان در شبکه های اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنید.

3- استراتژی محتوای آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

چکیده :

رشد کسب و کار به مشتری بستگی دارد. اگر نتوانید اعتماد مشتریان را جلب کنید، انگا هیچ کاری نکرده اید، در واقع شاید در کوتاه مدت به نتیجه برسید، اما نتیجه بلند مدت نخواهید گرفت، پس تمام تلاشتان را بکنید که بتوانید اعتماد مشتری را جذب کنید تا به نتیجه دلخواه با بازدهی بالا برسید.
همپنین با طراحی لوگو حرفه ای میتوانید تاثیر زیادی بر ایجاد ذهنیت مثبت در ذهن مخاطبانتان داشته باشید.