هویت بصری برند چیست ؟

هویت بصری برند برای کسب و کار مفید می باشید. هویت بصری خود را حساب شده و دقیق طراحی کنید. البته هویت بصری شما باید متناسب با نیاز مخاطبین باشد، تا به آن ها این حس منتقل شود که با خواسته آن ها آشنا هستید به این صورت به وسیله هویت بصری جذب مشتری می کنید و باعث رونق کسب و کارتان می شوید.

  • هویت بصری برند چیست ؟
  • ایجاد یک هویت بصری قدرتمند
  • پایه های طراحی هویت بصری
  • اهمیت هویت بصری در برندینگ
  • تفاوت لوگو و هویت بصری
  • قیمت طراحی هویت بصری
طراحی لوگو
هویت بصری برند

هویت بصری برند چیست ؟

برای جدا شدن از شرکت و یا تجارت هایی که هم نام شما هستند باید از چاشنی به نام هویت بصری برند استفاده کرد.
بیشتر مواقع برند آید نتیتی(هویت بصری)، برندینگ و برند را بدون تفاوت می دانند، اما در واقع با یکدیگر کاملاً تفاوت دارند، درک در دنیا از شرکت شما برند شما می باشد و برندینگ فعالیت تجاری شماست، برای شکل‌دهی به برندتان و همچنین به مجموعه ای از تمامی عنصر های کسب و کار شما که تصویر مناسب خود را به مخاطبین شما نشان می‌دهند هویت بصری می گویند.
کمی روشن تر صحبت می کنیم، به طور مثال فرض کنید شما یک نوجوان دبیرستانی هستید و قرار است به یک جلسه بروید و انتظار دارید شخص دعوت کننده و افراد حاضر در آن جلسه بهترین مکان را برای حضور شما در این جلسه در نظر بگیرد اما برای اینکه انتظار شما تحقق یابد شما نیازمند هویت هستید حال اینکه شما برای دست یافتن به هویتتان نیازمند انجام کارهایی هستید مانند مطالعه کتاب‌هایی که به شخصیت شما هویت می‌بخشد و یا مدل مدل مو و کفش جدید و غیره.
حال هویت بصری برند شما نیز چیزی است که مخاطبین شما در نگاه اول خواهند دید و بعد از دریافت خدمات یا محصول کسب و کار شما هویت بصری تان را با محصول و خدماتی که ارائه کردید مرتبط می کنند، این عمل موجب می‌شود تا مشتری برند شما را بفهمد و باعث وفاداری مشتری شود.

ایجاد یک هویت بصری قدرتمند :

هویت مجموعه از نام، لوگو، آرم، پالت رنگی و… است. لازمه طراحی یک هویت بصری قدرتمند کار و همکاری زیاد است. برای در یک مسیر قرار نگهداشتن گروه طراحی و هویت بصری و هماهنگی بین این ایده ها باید بکوشیم در هر مرحله از طراحی هویت بصری از عیب و خطاهای موجود در حد امکان جلوگیری شود و همچنین همیشه به دنبال هویت های بصری کسب و کار بزرگ و موفق باشید.
معمولاً کلمه لوگو و برند به جای یکدیگر به کار می‌روند هرچند که لوگو توانایی این را دارد که نمادی از یک کسب و کار باشد، ولی به طور کلی با برند یکسان نیست. ساختن لوگو فقط قدم کوچکی به سمت ایجاد یک هویت بصری قدرتمند محسوب می شود. از این جهت داشتن یک برند قدرتمند ضروری شده است که، میلیون ها کسب و کار در تلاشند که نامی ماندگار برای خود ایجاد کنند و تنها راه پیشی گرفتن از رقیبان حاضر در صحنه داشتن یک هویت بصری قدرتمند است.
به طور مثال تمامی شما نام نوشیدنی کوکاکولا را شنیده اید و با شنیدن اسم آن رنگ قرمز آن و تصویر روبان مانند کلاسیک آنها بر روی بطری ها را به یاد می آورید.
این موضوع در حقیقت نشان دهنده دو مورد از هویت بصری کوکاکولا را نشان می دهد.
اول اینکه با نشان دادن لوگوی قرمز خود به مصرف کنندگان خود یک حس اعتماد به نفس می بخشد و دوم این که کوکاکولا لوگوی خود را بر روی بطری های خاصی چاپ می کند که بیانگر این است که شما از نوشیدنی کپی استفاده نمی کنید و نوشیدنی کاملاً اصیل است.

پایه های طراحی هویت بصری برند :

پایه های طراحی هویت بصری:
طراحی نیز هویت بصری کسب و کار شما را می سازد، همانطور که کفش جدید و مدل مو هویت شخصیتی شما را می سازد. طراحی های شما بیانگر درک بهتر برند شما می شود، مانند طراحی لباس کارکنان، مدل کفش کارکنان، کارت ویزیت، طراحی لوگو، بسته بندی محصولات و…
شما برای درک برند خود به مخاطبین نیازمند طراحی هایی هستید که بی شک این طراحی ها بیانگر پایه های طراحی هویت بصری نیز هستند.
به زبان ساده تر هویت بصری شما نیز همان طراحی شماست و هویت بصری نشان دهنده کسب و کار شما به عنوان یک برند است.
به طور خلاصه مواردی را بررسی می کنیم :
1- طراحی کارت ویزیت:

داشتن کارت ویزیت بسیار تاثیرگذار است و هر کسب و کاری به کارت ویزیت نیاز دارد. کارت ویزیت معمولاً باید ساده باشد، در طرفی اطلاعات و تماس شرکت و در طرف دیگر لوگوی شرکت قرار گیرد.
2- طراحی بسته بندی:

اگر شرکت شمامحصولات فیزیکی را به فروش می رساند، بهتر است محصولات از بسته‌بندی مطلوبی برخوردار باشند، زیرا بسته‌بندی خوب می‌تواند ارزش برند شما را بیشتر افزایش دهد نسبت به کیفیت خوب محصولات شما.
3- طراحی لوگو:

لوگو نمایش دهنده شکل هویت بصری شما می باشد. طراحی لوگو باید به گونه‌ای باشد که به طور کامل به صنعت و فعالیت کسب و کار شما مرتبط باشد و توجه مشتری را به خود جلب کند.

اهمیت هویت بصری در برندینگ :

سازمان‌ ها به با به ‌کارگیری هویت بصری که یک ابزار قدرتمند به حساب می‌آید، از سایر رقبای خود متمایز می شوند تا از مزایای برندینگ در دنیای کسب و کار استفاده کنند. اگر به اطراف خود دقت کنید می ‌بینید که هیچ کسب و کاری بدون اسم پیدا نمی کنید. تمام کسب و کار ها چه به صورت اینترنتی و چه به صورت غیر اینترنتی برای خود نام انتخاب کرده‌ اند، انتخاب نام خاص و منحصر به فرد، اولین گام برای طراحی یک هویت برند می باشد. هیچ کس از جایی که نام و نشان ندارد و به طور کلی، می ‌توان گفت هویت مشخصی ندارد، دوست ندارد، خرید کنند. اکثر مردم دوست دارند از جاهایی که معروف ترین برند ها را دارند، خرید کنند. برای رسیدن به بهره مندی و موفقیت از مزایای برندینگ باید نیازها و دغدغه های مخاطبین را بدانید و با آنها آشنا باشید، باید هویت برند خود را متناسب با نیاز مخاطبین خود طراحی کنید، تا از مزایای برندینگ به خوبی استفاده کرده باشید. برای مثال اگر مخاطبانتان جوان هستند در طراحی هویت بصری باید از اجزا و المان هایی استفاده کنید، که نظر آنان را جلب کند و این حس را به آنها منتقل کند که با خواسته ها و نیاز آنان کاملا، آشنا هستید.
برخی از مهم ترین مزیت های استفاده از برندینگ :
1- باعث انتقال پیام سازمان به مخاطبین می‌شود. 2- باعث افزایش اعتبار در محیط کسب و کار می شود.
3- تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.
4- حس شناخت و وفاداری در مخاطبین برند را افزایش می‌دهد.

لوگو بخشی از هویت بصری است

تفاوت برند و لوگو و هویت بصری :

اکثر افراد نمی ‌توانند مرز بین لوگو و هویت بصری را مشخص کنند و تفاوت بین لوگو و هویت برند را نمی ‌دانند. بنابراین بیایید با تعریف برند و هویت بصری و لوگو آشنا شویم:
برند:
برند همان تصویر یا ایده می باشد که مخاطبان هنگام، فکر کردن در مورد محصول خاص، فعالیت ‌ها و خدمات یک شرکت در ذهنشان ایجاد می کنند. هویت بصری:
هویت بصری، همان ابزار ها و اجزای ظاهری که به ایجاد تصویر و ذهنیت به خصوصی از برند، در ذهن مخاطبان کمک می‌کند، می باشد.
لوگو:
لوگو یک نماد گرافیکی می باشد که می تواند به صورت سمبل، نوشتار، علامت و یا ترکیبی از این ها باشد. لوگو جز یکی از عناصر بصری است، که در ذهنیت مخاطبین تاثیر زیادی دارد.
بنابراین همان طور که گفته شد، ما برای کسب و کار، از هویت بصری که لوگو یکی از عناصر آن می باشد، استفاده می‌کنیم.

قیمت طراحی هویت بصری :

افراد زیادی، در شروع کار خود نگران تعرفه طراحی هویت هستند، زیرا هزینه مربوط به یک طراحی هویت بصری، زیاد می باشد، اما از طرف دیگر یک طراحی هویت بصری حرفه ‌ای پیدا کردنش، کار راحتی نیست. اگر شما هم جزئی از این افراد هستید اصلا نگران نباشید، زیرا اگر کار خود را تازه شروع کرده باشید، نیاز ندارید که یک طراحی هویت برند کامل، کامل داشته باشید، شما می توانید پله پله شروع کنید و به تدریج متناسب با نیاز کسب و کارتان به طراحی هویت بصری اقدام کنید. مثلا اگر خدماتتان غیر حضوری است، طراحی وب سایت و شبکه های اجتماعی را در قدم اول انجام دهید. اگر خدماتتان حضوری می باشد، طراحی لوگو، طراحی کاتالوگ، طراحی ست اداری را در اولویت اول قرار دهید.

طراحی لوگو در کسب و کار چه تاثیری دارد ؟

طراحی لوگوی یکی از راه‌های تأثیر گذار در ثبت تصویر در ذهن مخاطبین در کسب و کار می باشد. در واقع لوگو یا آرم باعث ایجاد تمایز بین شما و رقیبانتان در کسب و کار می‌شود. لوگوی هر سازمان یا کسب و کار باید خاص و منحصر به فرد باشد. طراحان معتقدند که لوگو هر چه ساده تر باشد، به یاد ماندنی تر است و بهتر تشخیص داده می‌شود. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که لوگو، باید پیام اصلی کسب و کار را به خوبی منتقل کند.

چکیده :

در این مقاله دیدید که هویت بصری چیست و چه نقشی در کسب و کار های مختلف دارد اما باید در نظر داشته باشید که به همان اندازه که یک هویت بصری مناسب می تواند در کسب و کار تاثیر زیادی داشته باشد استفاده از هویت بصری غیر اصولی، می‌تواند نتیجه عکس دهد و شما را از رسیدن به موفقیت دورتر کند، پس باید برای طراحی هویت بصری و برندسازی در زمینه کسب و کارتان تحقیق کنید و همچنین طراحی های هویت بصری سایر رقبا را مورد بررسی قرار دهید و از متخصصان و طراحان حرفه ‌ای که در این زمینه سر رشته دارند یا دارای مدرک مرتبط هستند کمک بگیرید تا به نتیجه برسید.

برای طراحی هویت بصری می توانید روی کمک تیم حرفه‌ای و با سابقه‌ی ما حساب کنید و کار خود را با اطمینان و اعتماد کامل به ما بسپارید. برای دیدن نمونه کارها طراحی لوگو و اطلاع از تعرفه دیگر خدمات گرافیک کلیک کنید.