طراحی هویت بصری برند

طراحی هویت بصری برند در رونق کسب و کار و جذب بیشتری مشتری تاثیر زیادی دارد. البته طراحی هویت بصری شرکت یا سازمان خود را باید توسط افراد متخصص و حرفه ای بسپارید که در این زمینه سر رشته دارند یا داری مدرک مرتبط به طراحی هویت بصری برند می باشند.

طراحی لوگو
طراحی هویت بصری برند

طراحی هویت برند بصری چیست ؟

نقش اصلی برند هر شرکتی را هویت آن شرکت برعهده دارد. در اکثر موارد، طراحی هویت به عنوان مصالح بصری که در شرکت کاربرد دارد، به همراه مجموعه ای از قواعد در قالب یک دفترچه راهنما، قرار میگیرد. این قواعد هویت را می ‌سازد و مشخص می‌ کند که هویت شرکت چگونه باید در رسانه ‌های مختلف اجرا شود. مثلا با رعایت قواعدی مثل: فونت ها، پالت رنگ، اندازه ها و غیره، پایدار ماندن هویت شرکت را تضمین می‌ کند. هویت شرکت از عوامل بصری متعددی ساخته می‌شود، مانند: لوگو( نماد هویت و برند) اوراق اداری (پاکت،کارت ویزیت، سربرگ و غیره) ابزار بازاریابی (بروشور، وب سایت، تراکت) پیام‌ها (پیام‌ هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم مخابره می‌شود)، همه این ها چیز ها هویت بصری می ‌سازند و کلیت برند را شناسایی خواهند کرد.

هویت بصری برند چیست ؟

برای جدا شدن از شرکت و یا تجارت هایی که هم نام شما هستند باید از چاشنی به نام هویت بصری برند استفاده کرد.
بیشتر مواقع برند آید نتیتی(هویت بصری)، برندینگ و برند را بدون تفاوت می دانند، اما در واقع با یکدیگر کاملاً تفاوت دارند، درک در دنیا از شرکت شما برند شما می باشد و برندینگ فعالیت تجاری شماست، برای شکل‌دهی به برندتان و همچنین به مجموعه ای از تمامی عنصر های کسب و کار شما که تصویر مناسب خود را به مخاطبین شما نشان می‌دهند هویت بصری می گویند.
کمی روشن تر صحبت می کنیم، به طور مثال فرض کنید شما یک نوجوان دبیرستانی هستید و قرار است به یک جلسه بروید و انتظار دارید شخص دعوت کننده و افراد حاضر در آن جلسه بهترین مکان را برای حضور شما در این جلسه در نظر بگیرد اما برای اینکه انتظار شما تحقق یابد شما نیازمند هویت هستید حال اینکه شما برای دست یافتن به هویتتان نیازمند انجام کارهایی هستید مانند مطالعه کتاب‌هایی که به شخصیت شما هویت می‌بخشد و یا مدل مدل مو و کفش جدید و غیره.
حال هویت بصری برند شما نیز چیزی است که مخاطبین شما در نگاه اول خواهند دید و بعد از دریافت خدمات یا محصول کسب و کار شما هویت بصری تان را با محصول و خدماتی که ارائه کردید مرتبط می کنند، این عمل موجب می‌شود تا مشتری برند شما را بفهمد و باعث وفاداری مشتری شود.

5 نکته برای طراحی هویت بصری برند :

طراحی نیز هویت بصری کسب و کار شما را می سازد، همانطور که کفش جدید و مدل مو هویت شخصیتی شما را می سازد. طراحی های شما بیانگر درک بهتر برند شما می شود، مانند طراحی لباس کارکنان، مدل کفش کارکنان، کارت ویزیت، بسته بندی محصولات و…
شما برای درک برند خود به مخاطبین نیازمند طراحی هایی هستید که بی شک این طراحی ها بیانگر پایه های طراحی هویت بصری نیز هستند.
به زبان ساده تر هویت بصری شما نیز همان طراحی شماست و هویت بصری نشان دهنده کسب و کار شما به عنوان یک برند است.
به طور خلاصه مواردی را باید می کنیم:
1- طراحی کارت ویزیت :

داشتن کارت ویزیت بسیار تاثیرگذار است و هر کسب و کاری به کارت ویزیت نیاز دارد. کارت ویزیت معمولاً باید ساده باشد، در طرفی اطلاعات و تماس شرکت و در طرف دیگر لوگوی شرکت قرار گیرد.
2- طراحی بسته بندی :

اگر شرکت شمامحصولات فیزیکی را به فروش می رساند، بهتر است محصولات از بسته‌بندی مطلوبی برخوردار باشند، زیرا بسته‌بندی خوب می‌تواند ارزش برند شما را بیشتر افزایش دهد نسبت به کیفیت خوب محصولات شما.

3- طراحی لوگو :

لوگو نمایش دهنده شکل هویت بصری شما می باشد. طراحی لوگو باید به گونه‌ای باشد که به طور کامل به صنعت و فعالیت کسب و کار شما مرتبط باشد و توجه مشتری را به خود جلب کند.

4- انتخاب فونت مناسب :
به طور کلی در طراحی هویت برند از 4 نوع فونت استفاده می شود:
1- فونت های serif:
این فونت ها کلاسیک و ساده اند اگر می‌خواهید برندتان قابل اعتماد و سنتی باشد از این فونت استفاده کنید.
 2- فونت sans serif:
این فونت مانند فونت قبلی می باشد فقط مدرن ‌تر از serif می باشد، برای برند های مدرن و غیر سنتی کاربرد دارد.
3- فونت display:
ایجاد سایه و خطوط تیز از مشخصات این نوع فونت می باشد، اگر می‌خواهید برندتان جسورانه به نظر برسد و به سادگی فراموش نشود، از این فونت استفاده کنید.
فراموش نکنید تایپوگرافی و انتخاب فونت مناسب چیز های زیادی درباره برند شما را به مخاطبین منتقل می کند، پس انتخاب هوشمندانه کنید.
5- انتخاب رنگ مناسب :
در پایه های بصری هویت برند، انتخاب رنگ مناسب یک مسئله بسیار مهم می‌ باشد، هر رنگ معنی و مفهوم مخصوص به خود را دارد، برای انتخاب رنگ  متناسب با نوع کسب و کارتان باید با روانشناسی رنگ آشنا باشید. به عنوان مثال:
 قرمز:
رنگ قرمز نشان از شور و هیجان دارد اگر می‌خواهید هویت بصری شما هیجان انگیز و جوان پسند باشد می ‌تواند از این رنگ استفاده کنید. نارنجی: نارنجی رنگ پر انرژی می باشد برای هویت بصری که نشان از صمیمی بودن و دوستان بودن دارد میتوانید استفاده شود و همچنین از این رنگ کمتر استفاده می شود پس استفاده از رنگ نارنجی می‌تواند شما را خاص تر از بقیه رقبا کند.
سبز:
رنگ سبز در زمینه طراحی هویت بصری کاربرد بیشتری دارد، رنگ سبز برای نشان دادن هویت بصری که درباره فرهنگ می باشد بسیار مناسب است، مخاطبین وقتی رنگ سبز را می بینند یاد دو چیز می افتند، طبیعت و پول. اگر برند شما به هر نحوی به این دو مرتبط است می توانید از رنگ سبز استفاده کنید.

وظایف مشاور طراحی طراحی هویت بصری برند چیست ؟

مشاور طراحی هویت برند کسی می باشد که باعث بهبود بخشیدن به هویت بصری در کسب و کار می‌شود. مشاور طراحی هویت برند بصری باید خلاق و جستجوگر باشد. این شخص عوامل مربوط به برند شما مانند: طراحی وب سایت، طراحی لوگو، طراحی شعار تبلیغاتی، طراحی کاتالوگ، طراحی کاراکتر و طراحی ست اداری را انجام می‌ دهد.
از دیگر وظایف مشاور طراحی هویت بصری، شناسایی اهداف تجاری و بازار مورد نظر شما می باشد، باید تحقیق کند و رقبای شما را پیدا کند و همچنین مشاور طراحی هویت بصری استراتژی ارتباطی کسب و کار شما را هم کشف خواهد کرد. اگر به خاطر داشته باشید، لوگو و وب سایت بخشی از هویت بصری برند شما هستند، مشاور طراحی هویت بصری، اجزای هویت بصری را به کمک شما طراحی می کند، نه فقط لوگو وب سایت را.
وظیفه مشاور طراحی هویت بصری این می باشد که مطمئن شود، طراح لوگو، طراح وب سایت، طراح عکس ها، مجری تبلیغات و دیگر افرادی که در زمینه توسعه هویت بصری، کسب و کار شما تلاش می کنند، دارای یک هدف تجاری هستند و در یک جهت موازی حرکت می‌کنند. بنابراین هر شرکت و سازمان موفق باید یک مشاور، طراحی هویت بصری در میان بقیه کارکنانش داشته باشد، تا تمام عناصر شرکت با هم در جهت رشد و تعالی شرکت باشند.

هرینه طراحی لوگو
قیمت طراحی لوگو

قیمت طراحی هویت بصری برند :

افراد زیادی، در شروع کار خود نگران تعرفه طراحی هویت هستند، زیرا هزینه مربوط به یک طراحی هویت بصری، زیاد می باشد، اما از طرف دیگر یک طراحی هویت بصری حرفه ‌ای پیدا کردنش، کار راحتی نیست. اگر شما هم جزئی از این افراد هستید اصلا نگران نباشید، زیرا اگر کار خود را تازه شروع کرده باشید، نیاز ندارید که یک طراحی هویت برند کامل، کامل داشته باشید، شما می توانید پله پله شروع کنید و به تدریج متناسب با نیاز کسب و کارتان به طراحی هویت بصری اقدام کنید. مثلا اگر خدماتتان غیر حضوری است، طراحی وب سایت و شبکه های اجتماعی را در قدم اول انجام دهید. اگر خدماتتان حضوری می باشد، طراحی لوگو، طراحی کاتالوگ، طراحی ست اداری را در اولویت اول قرار دهید.

چکیده :

در این مقاله دیدید که طراحی هویت بصری چیست و چه نقشی در کسب و کار های مختلف دارد اما باید در نظر داشته باشید که به همان اندازه که یک طراحی هویت بصری مناسب می تواند در کسب و کار تاثیر زیادی داشته باشد استفاده از طراحی هویت بصری غیر اصولی، می‌تواند نتیجه عکس دهد و شما را از رسیدن به موفقیت دورتر کند، پس باید برای طراحی هویت بصری و برندسازی در زمینه کسب و کارتان تحقیق کنید و همچنین طراحی های هویت بصری سایر رقبا را مورد بررسی قرار دهید و از متخصصان و طراحان حرفه ‌ای که در این زمینه سر رشته دارند یا دارای مدرک مرتبط هستند کمک بگیرید تا به نتیجه برسید.

برای طراحی هویت بصری می توانید روی کمک تیم حرفه‌ای و با سابقه‌ی ما حساب کنید و کار خود را با اطمینان و اعتماد کامل به ما بسپارید. برای دیدن نمونه کار طراحی لوگو و اطلاع از تعرفه دیگر خدمات گرافیک کلیک کنید.