کاتالوگ دیجیتال یا کاتالوگ الکترونیکی چیست؟

 

 

همه چیز راجب کاتالوگ دیجیتال یا کاتالوگ الکترونیکی | معایب و مزایا

کاتالوگ دیجیتال نمونه از کاتالوگ های تبلیغاتی می باشد که با بهره گیری از تکنولوژی های روز و ترکیب طراحی گرافیک و کدنویسی های نرم افزاری ساخته شده و قابلیت اجرا بر روی رایانه ها و سیستم های الکترونیکی و همچنین بارگزاری بر روی وب سایت های اینترنتی را دارد.

با طراحی کاتالوگ دیجیتال ، این امکان فراهم می‌شود که کاتالوگ هایی بدون محدودیت در تعداد صفحه و تیراژ تولید شود. کاتالوگ دیجیتال علاوه بر دارا بودن همه‌ی امکانات کاتالوگ های کاغذی از امکانات متنوع دیگه‌ای هم برخوردارن. این امکانات عبارتند از ابزارهای متنوع رسانه مثل ویدئو، پادکست، موشن، انیمیشن و... که موجب ایجاد ارتباط عمیق تری بین مشتری و ارائه دهنده خدمات یا محصول شکل بگیرد.

اهمیت طراحی کاتالوگ هوشمند دیجیتال

با توجه به پیشرفت دیجیتال و فضای مجازی، بهتره که به فکر عرضه محصولاتمان با شیوه جدید و دیجیتال باشیم. بنابراین برای معرفی محصولات یا خدماتمان، نمی‌تونیم صرفا از روش‌های سنتی مانند طراحی کاتالوگ های کاغذی و چاپ و انتشار اون‌ها بهره ببریم(هر چند که همچنان یکی از پر قدرت ترین ابزار بازاریابی همان کاتالوگ های چاپی هستند) . بسیاری از این محصولاترا نمیشود با استفاده از کاتالوگ های کاغذی معرفی کرد. محصولاتی مانند قفل هوشمند دیجیتال، تلفن همراه هوشمند، اتوموبیل‌ها و صنایع به روز دیگر با وجود امکانات هوشمندشان.

مزایای کاتالوگ دیجیتال

  • قابلیت اجرا در تمام سیستم های الکترونیکی
  • حذف چاپ از فرآیند تبلیغات و کاهش هزینه های ناشی از آن
  • قابلیت به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و وبسایت ها
  • عمر طولانی تر نسبت به نسخه چاپی و آسیب پذیری کمتر
  • قابلیت جابجایی آسان و سریع تر
  • توانایی لینک گذاری جهت دست یابی به وب سایت شما
  • امکان اجرای همزمان متن ، عکس و تصویر و موزیک و یا ویدیو
  • ارائه تعداد صفحات بیشر بدون نگرانی از افزایش هزینه های طراحی
  • کاتالوگ دیجیتال می تواند شامل گویندگی هم باشد یعنی در حالی که کاربر مطالب را مطالعه می کند پیام های تبلیغاتی شنیداری نیز به او ارائه می شود.

 

کاتالوگ-دیجیتال

 

نکات مهم در طراحی کاتالوگ های دیجیتال و کاتالوگ های فلش

زمانی که مشتری شما به کاتالوگ الکترونیکی شما نگاه می کندمیخواهد بیشترین اطلاعات را در کوتاه ترین زمان ممکن کسب کند؛ پس نکات غیر ضروری را باید از طراحی کاتالوگ دیجیتال حزف کرد.رنگ بندی برگه ها , پس زمینه , نوع و سایز فونت به کار رفته باید از فونت های ساده و رایج در طراحی باشد و فونت همه صفحات یکسان باشد.

از بهره گیری رنگ های تند در متن و نامرتب بودنالمان ها در صفحات کاتالوگ دیجیتال بپرهیزید. در طراحی کاتالوگ دیجیتال یا طراحی کاتالوگ فلش تلاش کنید حس امنیت و آرامش را به مشتری اهدا کنید. پس عکس ها را در همه برگه ها در بخشی مخصوص و مطالب و شرحیات را در قسمت دیگری جای دهید؛ در واقع در یک چهار چوب منظم و یونیک طراحی را انجام دهید.

کاتالوگ هوشمند و دیجیتال یا کاتالوگ چاپی؟

در جواب به این سوال باید بگوییم تا الان که هر دو مدل برای هر کسب و کاری چه فروشگاهی چه خدماتی به شدت توصیه میشود چرا که هنوز جز بهترین ابزار های تبلیغات و بازار یابی به شمار می آیند. اما با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی در جواب به این سوال باید بگوییم تا الان که هر دو مدل برای هر کسب و کاری چه فروشگاهی چه خدماتی به شدت توصیه میشود چرا که هنوز جز بهترین ابزار های تبلیغات و بازار یابی به شمار می آیند. اما با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی قطعا باید از همین الان به فکر طراحی کاتالوگ هوشمند یا دیحیتال برای برند خود باشید چرا که مردم از چیز های جدید همیشه استقبال میکنند و از طرفی از لحاظ امکانات و هزینه طراحی هم به صرفه تر از کاتالوگ چاپی میباشد.

 

طراحی-کاتالوگ

 

قیمت طراحی و ساخت کاتالوگ دیجیتالی الکترونیکی

هزینه تمام شده یک کاتالوگ به شکل دیجیتالی یا فلش به دفعات کم تر و از طراحی کاتالوگ های چاپی خواهد بود. هزینه یک کاتالوگ دیجیتال با توجه به تعداد برگه ها و همین طور اندازه مطلب، گرافیک و انیمیشن استفاده شده آن است , در اصل اگر در وقت طراحی کاتالوگ مطلب کمتری به کار برده شود هزینه طراحی کم می شود و بالعکس.

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش طراحی انواع کاتالوگ اعم از چاپی و دیجیتال میتوانید از تجربه و توانمندی های شرکت ما استفاده کنید

تماس با ما