نحوه انتخاب رنگ بندی برای طراحی لوگو

رنگ بندی طراحی لوگو از مهم ترین بخش های طراحی لوگو بوده و با استفاده از رنگ بندی حرفه ای میتوانیم به کمک روانشناسی رنگ در انتقال پیام موفق عمل کنیم.

  • چگونه برای طراحی لوگو خود رنگ بندی انتخاب کنیم ؟
  • بهترین رنگ بندی لوگو در طراحی برند چیست ؟
  • ترکیب رنگ بندی در طراحی لوگو
  • ترکیب رنگ های الهام بخش برای طراحی لوگو

چگونه برای طراحی لوگو خود رنگ بندی انتخاب کنیم ؟

در مرحله اول درک روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو بسیار حیاتی و تاثیرگذار می‌باشد ذهن انسان به محرک های بصری بسیار پاسخگو می باشد و رنگ از عوامل تعیین کننده در این واکنش است  استفاده از رنگ می تواند لایه های چندگانه از معانی مختلف در یک واکنش را احیا کند شرکت‌ها و سازمان‌ها از این واکنش ها می‌توانند برای تاکید بهتر پیام تجاری خود استفاده کنند.

برای اطلاعات بیشتر مقاله رنگ و برند سازی را مطالعه کنید.

رنگ بندی لوگو

معنی رنگ های مختلف :

به طور کلی رنگ های جیغ بیشتر مورد توجه مخاطبین قرار می‌گیرند اما می‌توانند بی پروا و بی اهمیت به نظر برسند ولی در عین حال پیام‌های خاموش و پیچیده‌ای را نشان دهند
معنی رنگ ها:
قرمز به معنی شور و هیجان، انرژی، خشونت یا خطر، حرارت و گرما می باشد و برای تحریک اشتها هم استفاده می‌شود بنابراین در رستوران ها و نماد محصولات غذایی استفاده می شود.
نارنجی به عنوان رنگ تفکر مدرن و نوآوری می باشد همچنین مفاهیمی از قبیل تفریح، قیمت مناسب را به همراه دارد.

زرد باید در استفاده از آن کمی محتاط بود به این دلیل که در برخی موارد به معنی علائم هشدار دهنده و منفی استفاده می‌شود و در بعضی موارد دیگر برای نشان دادن صمیمیت دوستانه استفاده می شوند و رنگ دیگری برای تحریک اشتها به شمار می‌آید.
سبز معمولا به معنی طبیعی بودن و طراوت است شرکت هایی که محصولات گیاهی و طبیعی دارند از این رنگ برای نشان دادن محصولات خود استفاده می‌کنند.

آبی رنگی که معمولا در آرم شرکت ها استفاده می شود این رنگ حرفه ای بودن، صداقت، آرامش را نشان می‌دهد این رنگ با موفقیت و اقتدار همراه می باشد در موسسات مالی و نهادهای دولتی بسیار استفاده می‌شود.
سیاه‌ رنگ چند شخصیتی است، از یک طرف به معنی شرارت و مرگ و از سوی دیگر به معنی پیچیدگی و قدرت می‌باشد.

سفید نشان دهنده پاکی، تمیزی و خلوص می باشد لوگوی طراحی شده با رنگ سفید نیاز به یک میدان رنگی دارد تا در یک پس زمینه سفید دیده شود.
اکثر شرکت‌ها یک نسخه رنگی و یک نسخه سفید از لوگوی خود تهیه می کنند.
قهوه‌ای رنگ بی آلایش و خاکی بودن و ساده بودن است معمولا برای محصولاتی که به زندگی روستایی مرتبط می باشند مورد استفاده قرار می گیرد

تک رنگ یا رنگارنگ :

برای دریافت حداکثر تاثیر پیام در رنگ انتخاب شده توسط مخاطب بهتر است از تک رنگ استفاده کنیم اما برخی لوگو های چند رنگی بسیار موفق هم داریم مانند لوگوی گوگل و ویندوز.
دلیل اینکه برخی شرکت‌ها از چند رنگ برای لوگو استفاده می‌کنند این است که گسترده بودن دامنه محصولات و خدمات خود را نشان دهند مثل لوگوی المپیک.

بهترین ترکیب رنگ در لوگو :

رنگ قوی ترین ابزار بصری به شمار می‌آید به همین دلیل هویت ظاهری برند شما در گرو ترکیب رنگ انتخاب شده شما برای طراحی لوگو می باشد طراحان گرافیک طبق هویت سازمان و نوع خدماتی که ارائه می‌دهید ترکیب رنگی مناسبی را پیشنهاد می دهند به تأثیرات روحی و روانی آن به خوبی آگاه هستند می توانند بهترین گزینه را به شما پیشنهاد بدهند این انتخاب آگاهانه و هوشمندانه در هویت بصری برند شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

رنگ در طراحی لوگو

بهترین رنگ بندی لوگو در طراحی برند چیست ؟

انتخاب رنگ یکی از موثرترین گزینه هایی است که شرکت‌ها می‌توانند برای توسعه زیبایی برند تجاری خود استفاده کنند انتخاب رنگ درست برای طراحی آرم می‌تواند نقاط قوت کسب و کار شما را بهتر نشان دهد و باعث جذب بیشتر مشتری ها شود و اگر ترکیب رنگ اشتباه باشد و به درستی انتخاب نشود اثر معکوس می گذارد.

ترکیب رنگ در طراحی لوگو

رنگ چیست ؟
رنگ ها بر اساس فرهنگ و سنت دارای روابط عمیق روانی می باشند رنگ احساسات را تحریک می‌کند رنگها داستان را مدیریت می‌کنند، جلوه می‌دهند و ارتباطات قیمت را به اشتراک می‌گذارند.
رنگ‌ها می‌توانند در یک لحظه همه کاری انجام دهند به همین دلیل باید تمام گزینه های انتخاب رنگ برای طراحی مورد نظرمان را بررسی کنیم و ترکیب مناسب برای لوگوی خود را انتخاب کنیم.

چند رنگ برای طراحی لوگو نیاز داریم ؟

هیچ قاعده خاصی در مورد چند رنگی که در طراحی خود می‌خواهیم استفاده کنیم وجود ندارد ممکن است فقط یک یا دو رنگ استفاده شود در اکثر لوگوها از دو یا سه رنگ متفاوت استفاده می کنند و همچنین در بعضی از لوگوهای عالی دیده اید که تنها از یک رنگ استفاده کرده اند.

ترکیب رنگ های الهام بخش برای طراحی لوگو

ترکیب رنگ قرمز نارنجی: قرمز رنگ پر انرژیی می باشد به همین دلیل برای لوگوی تیم های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر میخواهی با رنگ حرف بزنید؟ رنگ قرمز و نارنجی را با هم ترکیب کنید.
ترکیب رنگ بنفش و زرد:
رنگ بنفش و زرد رنگ های مکمل یکدیگر هستند و یک تیم بزرگ در طراحی لوگو به خود اختصاص داده‌اند.

ترکیب رنگ نارنجی کم رنگ و آبی فیروزه‌ای:
ترکیب نارنجی مایل به زرد و آبی فیروزه ای نشان دهنده غروب آفتاب و خاطرات دریا می‌باشد که به طور همزمان گرم و تازه کنند و امید بخش می‌باشند.
ترکیب رنگ آبی و سبز:
ترکیب این دو رنگ آرام بخش و تسکین دهنده می‌ شود و برای برندهایی که می‌خواهند مشتری را در راه و مسیر آسانی قرار دهند بسیار خوب عمل  خواهد کرد.
سبز، صورتی و زرد:
ترکیب این سه رنگ برای یک لوگو برای یک لوگوی سرگرم کننده مناسب است. برای مثال می‌توان برای طراحی با استفاده از این رنگ ها یک سایه سبز، از رنگ سبز یا یک سایه صورتی، از رنگ صورتی ایجاد کرد.

آبی و سیاه:
استفاده از ترکیب این دو رنگ، طراحی بسیار جسورانه می‌خواهد ترکیب آبی و سیاه نام تجاری قابل اعتماد و پویایی را به نمایش می کشد.
صورتی ملیح، خاکستری و زرد:
ترکیب این سه رنگ، ترکیب رنگ زنانه می باشد. این رنگ ها، رنگ های نرم و گرم و خنثی به حساب می آیند صورتی ملیح و زرد به خوبی با خاکستری ترکیب می شوند و ظاهر بازیگوش اما ظریفی را به تصویر می کشند.
قهوه‌ای، بژ و سیاه:
احساسات منحصر به فرد و واضع ای دارند که اعتبار خود را فوری تضمین می‌کنند برای نشان دادن عمیق جزئیات بهتر از سایه های مختلف دیگر هم می توان استفاده کرد.
خاکستری قهوه‌ای روشن و طلایی:
این ترکیب از سه رنگ خاموش تشکیل شده است جزی رنگهای حرفه‌ای به حساب می‌آیند برای لوگوهایی که حالت ظریف دارند و در عین حال جدی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش طراحی، به صفحه سفارش طراحی لوگو مراجعه کنید.