طراحی لوگوی اسم

  • طراحی لوگوی اسم چیست ؟
  • اهمیت طراحی لوگوی اسم
  • 11 نکته برای طراحی لوگوی اسم
طراحی لوگو اسم

طراحی لوگوی اسم چیست ؟

لوگوی اسم تصویری می باشد، که معرف مشخصات آن می باشد. به این وسیله یک هویت بصری ایجاد می‌کند. این تصویر می‌تواند به صورت نوشتاری یا شکل یا ترکیبی از این دو باشد با طراحی لوگو اسم خود در خاطر مخاطب بهتر می مانید نسبت به کسانی که برای خود لوگو تهیه و طراحی نکرده اند. همچنین باید طراحی لوگوی خود را به دست طراحان حرفه ای و متخصص بسپارید، تا کاری تک و خاص تحویل بگیرید. طراحی لوگوی اسم می‌تواند به دو صورت باشد یا با استفاده از حروف لاتین یا با استفاده از حروف فارسی، که در این انتخاب بیشتر خود صاحبان کار تصمیم می‌گیرند.

این نکته فراموش نشود که باید این طراحی به گونه‌ای باشد که پیام اصلی را به مخاطب، به درستی انتقال دهد. دو جنبه خوانایی و زیبایی در کنار جنبه اصلی که انتقال پیام می باشد، باید حفظ شود. از باید حفظ شود و بعضی از طراحان زیبایی و پیام اصلی را فدای خوانایی می کنند، اما ما سعی بر این داریم که ضمن حفظ جنبه زیبایی و خوانایی، پیام اصلی را هم برسانیم و از همه جنبه ها استفاده خواهیم کرد تا مخاطبین به صورت کامل، همه جانبه ها را دریافت کنند.

طراحی لوگو اسم

اهمیت طراحی لوگوی اسم :

به طور کلی لوگو یک تجارت، یا کسب و کار را با استفاده از اشکال و رنگ های مختلف معرفی می‌کند. انتخاب لوگو اولین گام، برندسازی و جذب کننده مخاطب محسوب می‌شود. اهمیت لوگو وقتی مشخص می‌شود که از میان ده‌ ها لوگو، لوگوی شما مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد و هدف اصلی لوگو ماندگار شدن در ذهن مخاطب می باشد پس باید به صورت حرفه‌ ای لوگوی خود را طراحی کنید.

تاثیر لوگوی اسم بر کسب و کار :

اگر لوگوی اسم شما به خوبی طراحی شود باعث اعتماد و اطمینان مشتریان خواهد شد و جذب شما می شوند. اگر لوگو به صورت حرفه ای طراحی کنید مخاطبینی که دنبال کار دقیق و هوشمندانه هستند، از شما راضی می‌شوند و علاوه بر جذب خود با معرفی شما به دوستانشان باعث جذب بقیه هم می‌شوند و کسب و کار شما در هر زمینه‌ ای که باشد رونق پیدا می‌کند.

11 نکته برای طراحی لوگوی اسم :

1- اعتبار بخشی :
یک طراحی لوگو اسم خوب باید ارتباط دو طرفه ایجاد کند این ارتباط بین لوگو و تجارتی که آن شخص دارد باید برقرار شود. اگر طراحی به صورت حرفه ای انجام شود مخاطب با دیدن آن، به متخصص بودن شما پی خواهند برد و سمت شما جذب می‌شود، پس باید در انتخاب طراح خود دقت کنید.

 2- ماندگاری :
ماندگاری، یک مسئله بسیار مهم می باشد، هر چه طرح ساده تر باشد بهتر در ذهن ها باقی می‌ ماند، هر چه طرح ماندگار تر باشد در رونق کسب و کار تأثیر بیشتری خواهد گذشت. به طور مثال شرکت کوکاکولا پس از گذشت نزدیک به یک قرن، با همان طراحی لوگوی اولیه و ساده خود در صحنه باقی مانده، این در حالی می باشد که لوگو های رقیب دیگر، روز به روز اضافه خواهند شد، ولی باز هم در رده اول فروش قرار دارد و از یاد ها نرفته.

3- انعطاف‌پذیری :
طراحی لوگوی اسم خود را به صورت صد در صد طراحی نکنید، طوری باشد که اگر نیاز به تغییر و بهبود داشت، بتوانید این کار را انجام دهید، بدون اینکه در کلیت طرح کوچک‌ ترین مشکلی پیش بیاید.

4- هویت بخشی :
لوگوی اسم شما باید، هویت شما را به مخاطب انتقال دهد. در ابتدا باید خودتان شخصیت خاصی برای خود قائل باشید، پس با استفاده از مواردی که به خاص و منحصر به فرد بودن برند شما کمک می‌کند می‌توانید آسان تر و بهتر انتخاب هایی انجام دهید که به برندتان هویت ببخشد.

5- کمک گرفتن از رقبا:
قبل از طراحی لوگوی اسم خود، به لوگو های طراحی شده توسط رقیبان توجه کنید و از نقطه ضعف های آن درس و از نقاط قوت آنها کمک بگیرید، پس از تجزیه و تحلیل آن به طراحی خود بپردازید، سعی کنید با طراحی متفاوت از رقبا متمایز باشد. اگر کوچکترین شباهتی بین طرح شما و رقبا باشد، مخاطبین آن را متوجه می‌ شوند و نسبت به طرح شما بدبین می‌ شوند و به سمت رقبا می روند.

6- انتخاب رنگ مناسب :
یکی از مهمترین عوامل طراحی لوگو، انتخاب رنگ می باشد. باید رنگ ها را باید متناسب با نوع فعالیت انتخاب کرد و از آنجایی که هر یک معنی و مفهوم متفاوتی دارد، باید از روانشناسی رنگ کمک بگیرید. برای طراحی لوگو اسم بهتر است از پس زمینه های رنگی انتخاب کنید و لوگوی اسم خود را از رنگ سفید و سیاه استفاده کنید.

7- سادگی :
در طراحی هر چه ساده تر باشید بهتر در ذهن ‌ها می‌ مانید، پس سعی کنید طراحی ساده کنید و از، استفاده از رنگ ها و متن های غیر ضروری فاصله بگیرید، تا بتوانید پیام اصلی خود را منتقل کنید و این نکته را فراموش نکنید که زیبایی در اوج سادگی می باشد.

8-تایپوگرافی :
بهتر است برای طراحی خود نهایتاً از دو یا سه فونت استفاده کنید. استفاده از فونت های زیاد و پیچیده باعث حواس پرتی و عدم تمرکز مخاطب می شود، می‌توانید از فونت های ساده استفاده کنید که برای مخاطبین خوانا باشد و برای خواندن به دردسر نیوفتن. برای نشان دادن نکته های کلیدی در طرحتان می توانید از فونت درشت تر استفاده کنید.

9- هدفمند بودن :
باید در نظر داشته باشید که طراحی لوگوی اسم  فقط، قرار گرفتن متن و عکس در کنار هم نیست، باید متناسب با هدف و نوع فعالیتان طراحی انجام بگیرد، که این کار، کار راحتی نیست که هر کسی بتواند انجام دهد، باید با کمک گرفتن از طراحان حرفه ای و متخصص این کار را انجام دهید.

10- ترکیب حروف با حروف :
طراحی حروف با حروف یکی از کاربردی ترین طرح ها برای طراحی لوگوی اسم می باشد، اگر طراحی حروف با حروف به صورت خلاقانه انجام شود، می تواند به راحتی بر ذهن مخاطبین تاثیر بگذارد و مخاطبین را جذب خود کند، این نوع طراحی خیلی کار راحتی نیست و نیاز به افراد متخصص دارد. اینجاست که هنر یک طراح مشخص می شود، پس در انتخاب طراح خود کوشا باشید تا بتواند به بازدهی بالا برسید.

11- تاثیر لوگو بر مخاطبین :
امروز همه برای هر گونه حرفه ای که دارند، لوگو طراحی می‌کنند. فقط باید این نکته را در نظر داشته باشید که لوگوی اسم طراحی شده، باید به گونه ‌ای باشد که پیام نهفته در آن برای همه سنین و در هر میزان سوادی که افراد دارند، قابل فهم باشد.

برای طراحی لوگوی اسم خاص و منحصر به فرد می توانید، با اعتماد و اطمینان کامل از طراحان حرفه ای ما، با داشتن چندین سال سابقه کار کمک بگیرید و در کسب و کار خود با بازدهی بالاتر،پیشرفت کنید.

چکیده :
طراحی لوگوی حرفه ای یا لوگوی اسم مانند دیگر طرح ها در کسب و کار تأثیر زیادی دارد و باعث ماندگاری شما و نوع فعالیتتان در ذهن ها خواهد شد‌. باید با کمک گرفتن از طراحان حرفه ای، طرحی منحصر به فرد ایجاد کنید، به صورتی که ساده و گویا باشد و از نظر ظاهری مخاطب را جذب کند.