چگونه برای کلینیک زیبایی تبلیغ کنیم ؟

  • تبلیغات کلینیک زیبایی
  • تاثیر تبلیغات بر کسب و کار کلینیک زیبایی
  • 5 نکته برای تبلیغ کلینیک زیبایی
  • بازاریابی کلینیک زیبایی
کلینیک-زیبایی

تبلیغات کلینیک زیبایی :

از مهمترین دغدغه های پزشکان زیبایی تبلیغات کلینیک و مطب ها می باشند. با افزایش رقبا در این زمینه کسب و کار بدون تبلیغات نمی‌توان از رقبا جلو زد. هر کس تبلیغات کلینیک زیبایی را بیشتر و با کیفیت بهتر داشته باشد مشتریان بیشتری نسبت به رقبا نیز دارد بعد از گذشت مدتی متوجه می شویم که اصلی ترین عامل تمایز بین کلینیک های زیبایی از دید مخاطبین میزان تبلیغات آنها می باشد.

تاثیر تبلیغات بر کسب و کار کلینیک زیبایی :

اگر تبلیغات کلینیک زیبایی به خوبی و با کیفیت انجام شود باعث جذب مشتری و افزایش تعداد آنها می شود و این مسئله باعث افزایش درآمد و توسعه کسب و کار میشود این موضوع برای همه مشخص می باشد که اگر تبلیغات به روی کسب و کار تاثیر مثبت بگذارد حتماً آن را ادامه خواهیم داد.اما از انجا که خیلی از تبلیغات به صورت غیر حرفه ای و ناکارآمد هستند. باید تبلیغات را به افراد متخصص در این زمینه که سررشته و سابقه دارند بسپارید.

راه حل هایی برای تبلیغات کلینیک زیبایی :

با در نظر گرفتن این موضوع که با پیشرفت علم تمام کارها تخصصی شده است راه حل معلوم خواهد شد شاید در چندین سال پیش با یک نخ توسط یک خانم کار زیبایی برای بانوان انجام می شد اما امروزه به این صورت نیست این حرفه هم مانند دیگر کارها پیشرفت کرده و از علم پزشکی استفاده کرده و به یک تخصص تبدیل شده است. البته این نکته را در نظر بگیرید که تمام پزشکان زیبایی مهارت و تجربه کافی را ندارند و هر کدام تجربه و تخصص بیشتری داشته باشد نتیجه بهتری خواهد گرفت. در رابطه با تبلیغات باید بدانید که دیگر چاپ تراکت، زدن بنر بر دیوار کوچه و خیابان تبلیغ به حساب نمی آید. تبلیغات حرفه ای زمانی انجام می گیرد که دست افراد متخصص که از تبلیغات سررشته دارند یا دارای مدرک مرتبط هستند انجام شود همانطور که افراد بدون هیچ اطلاعاتی از علم زیبایی خود را به متخصص زیبایی می‌سپارند و نتیجه خوبی می‌گیرند کسب و کارهای تخصصی که می‌خواهند به نتیجه مطلوب و خوب برسند باید تبلیغات خود را به دست افراد متخصص بسپارد.

کمک گرفتن از مشاور تبلیغاتی :

در زمینه تبلیغات کلینیک زیبایی از شرکت های تبلیغاتی نمی توان کمک گرفت زیرا این شرکت ها متخصص فن تبلیغات می باشند. خیلی خوب عکس میگیرند و سایت می‌نویسند طراحی و چاپ را حرفه‌ای انجام می‌دهند اما این‌که چه روشی تبلیغات به نوع کسب و کارشان می‌خورد را نمی‌دانند. گزینه مناسب برای انجام تبلیغات کلینیک کمک گرفتن از شرکت های مشاور تبلیغاتی می باشد این شرکت های مشاوره ای در بازاریابی و فروش تخصص دارند می‌دانند چه کاری را با چه نوع شیوه های تبلیغ کنند سپس به طور کامل کار خود را به شرکتهای مشاوره تبلیغاتی بسپارید.

انواع تبلیغات :

1- تبلیغات عمومی :

2- تبلیغات تخصصی :

تبلیغات عمومی، تبلیغاتی هستند که برای عموم مردم فرستاده خواهد شد و اینکه برای همه مردم در نظر گرفته می شود هزینه زیادی را به دنبال دارد تا به دست همه برسد و متاسفانه بازدهی پایینی هم دارد زیرا بسیاری از افراد خودشان ازقبل مخاطب کار شما بوده اند.

تبلیغات تخصصی، فقط برای مخاطبان خاص شما فرستاده خواهد شد در این صورت بازدهی بالایی دارید با هزینه کمتر چون فقط برای کسانی تبلیغ می‌کنید که مخاطب شما هستند. به طور مثال تبلیغات کلینیک زیبایی به دست پیرمردی که اصلاً زیبایی برایش مهم نیست و شاید ماهی یک بار هم به آینه نگاه نکند پس کار بی فایده ای می باشد. در صورتی که تبلیغات کلینیک زیبایی باید به دست خانم هایی که زیبایی برای‌شان مهم می باشد برسد در این صورت تبلیغات شما تبلیغات مطلوبی به حساب می‌آید.

شیوه های تبلیغاتی :

تبلیغات به دو صورت انجام می شود :
1- به صورت آفلاین
2- به صورت آنلاین
تبلیغات به صورت آفلاین از طریق پیامک/ تبلیغات چاپی مانند: بروشور و تراکت/ تبلیغات محیطی مانند: بیلبورد شهری.
 تبلیغات آنلاین استفاده از قابلیت هایی مانند: یوتیوب/ استفاده از اینستاگرام/ رسانه‌های خبری آنلاین/ طراحی وب سایت که مشخصات پزشکان کلینیک در آن درج شده باشد. که در این نوع تبلیغات، طراحی کاراکتر تبلیغاتی میتواتند نقش موثری را در جلب توجه مخاطب ایفا کند.

تبلیغ-کلینیک-زیبایی

5 نکته برای تبلیغات کلینیک زیبایی :

1- هدف تبلیغاتی:

باید در نظر داشته باشید که هدف کلی تبلیغات ارائه اطلاعات و وسوسه افراد می باشد و همچنین هدف تبلیغات تغییر اولویت مخاطب نسبت به کیلینیک های زیبای دیگر می باشد و باید این نکته را در نظر داشته باشید که هدفتان در کوتاه مدت ممکن است بازدهی چندانی نداشته باشد باید کمی صبور باشید تا پس از گذشت مدتی به بازدهی بالا دلخواه برسید.

2- تعیین بودجه :

باید هزینه و تبلیغات را در نظر بگیرید زیرا تمام فعالیت های تبلیغاتی را تحت تاثیر قرار می دهد و همچنین بر فعالیت های بازاریابی تاثیر خواهد گذاشت تعیین بودجه: تعین بودجه خود چند روش دارد :

  • روش وظیفه هدف: در این روش با توجه به هدفهای مجموعه هزینه هر هدف تعیین می شود به طور مثال تعیین می‌شود که برای اینکه از وجود کلینیک زیبایی شما آگاه شوند چقدر لازم است هزینه کنید؟
  • روش تاریخی: در این روش باید بودجه هر سال را نسبت به بودجه مصرف شده سال گذشته تنظیم کنیم و باید تورم و دیگر عوامل تغییر دهنده بازار را در نظر بگیرید.
  • روش درصدی: در این روش بودجه تبلیغات متناسب با میزان فروش تعیین خواهد شد.

3- استراتژی :

بعد از تعیین بودجه مورد نیاز به تعیین هدف هایی در مورد پیام اصلی تصمیم‌گیری کنید. در این صورت استراتژی های تبلیغاتی با توجه به اهداف بودجه تعیین خواهد شد. تدوین محتوا و پیام اصلی تبلیغاتی وظیفه متخصصان تبلیغات می باشد که در این زمینه سر رشته دارند زیرا باید توانایی این را داشته باشند که اصل موضوع را درک کرده و این کار را به درستی انجام دهند.

4- اجرا :

در این مرحله برنامه ریزی رسانه و ساخت تبلیغ صورت می‌گیرد در برنامه ریزی رسانه ترکیب رسانه دلایل انتخاب و زمانبندی ارائه خواهد شد. رسانه‌های مختلف تاثیرات متفاوتی بر مخاطب دارد و همین واکنش های متفاوتی به همراه دارد بنابراین با توجه به مزیت و کارکردهای رسانه و باید در نظر گرفتن میزان بودجه مصرفی و اهداف تبلیغات اقدام شود.رادیو، تلویزیون، مجلات، اینترنت و غیره برخی از این رسانه ها به شمار می‌ آید.

5- ارزیابی :

در این مرحله با توجه به اهداف تبلیغاتی تعیین شده، نسبت به میزان اثر بخشی تبلیغات اقدام خواهد شد. باید با توجه به عوامل رفتاری، روان شناختی به ارزیابی آثار تبلیغ باید پرداخت.

بازاریابی کلینیک زیبایی :

تقاضای زیاد خدمات پوستی و زیبایی باعث نیاز به بازاریابی در این صنعت شده است. مخاطبین به صورت خودکار شما را به پیدا نخواهند کرد، به همین منظور داشتن بازاریاب برای کلینیک زیبایی یک امر بسیارمهم می باشد. اگر مردم پول بیشتری برای مصرف و خرج کردن داشته باشند از یک یا چند خدمات زیبایی استفاده خواهند کرد، در این صورت اگر برنامه بازاریابی به درستی انجام شود می‌توانید مشتریان بیشتری به سمت خود جذب کنید و همچنین باعث سود دهی بیشتری خواهد شد.

دسترسی به بیماران آنلاین :

در صورتی که روش های آفلاین زیادی برای معرفی کلینیک زیبایی خود دارید، اما روش های آنلاین بازدهی بیشتری دارند. با در نظر گرفتن این موضوع که تعداد زیادی از مردم از تلفن همراه خود برای یافتن خدماتی که لازم دارند استفاده می کنند و با سرعت بالایی به نتیجه می‌رسد این روش، روش بهتری می باشد.

چکیده :

تبلیغ برای کلینیک زیبایی مانند دیگر کسب و کار ها، در رونق و سود دهی تأثیر زیادی دارد، که باید توسط افراد حرفه ‌ای و متخصص که در این زمینه سر رشته دارند، انجام شود. برای سفارش طراحی کاراکتر حرفه ای با ما در ارتباط باشید.