چگونه برای رستوران تبلیغات کنیم؟

  • راه های جذب مشتری برای رستوران
  • تاثیر تبلیغات بر کسب و کار رستوران
  • 5 نکته برای داشتن تبلیغات موفق رستوران
  • چگونگی تبلیغ اینترنتی برای رستوران
طراحی-کاراکتر

راه های جذب مشتری برای رستوران :

اگر در صنعت خدمات غذایی مانند رستوران در حال فعالیت هستید با وجود رقبای زیادی که دارید و گرایش هایی که انجام می‌دهند نگه داشتن خودتان در رده اول کار بسیار دشواری می باشد. یکی از عواملی که باید در نظر بگیرید تعادل بین مشتریان قدیمی و مشتریان جدید می باشد و این که چگونه آنها را وسوسه کنید که بدون احساس فشار، بیشتر هزینه کنند. باید این را در نظر داشته باشید که چه نوپا هستید و چه سابقه دار در زمینه فعالیت رستوران باید نکات زیر را برای رسیدن به موفقیت در نظر داشته باشید :
1- جذب بیشتر مشتری جدید
2- ترغیب مشتریان برای بازگشت به رستورانتان و  استفاده از خدمات
3- زمانی که در رستورانتان حضور دارند، اوقات خوشی برایشان فراهم کنید که برایشان خاطره سازد باشد.

تاثیر تبلیغات بر کسب و کار رستوران :

همه ما گوشه ای از ذهنمان پر از خاطرات شیرین و تلخی هستند که در رستوران های متفاوت سپری کردیم مانند: دیدار خانوادگی، دوستانه، مراسم عروسی، عزاداری، ملاقات اول و آخرین ملاقاتی که با یک نفر داشته اید. به خاطر نوسانات شدیدی که در این کسب و کار وجود دارد مدیریت آن در عین جذابیتی که دارد پیچیده و مشکل می باشد به طور مثال بعضی روزها مانند: روزهای تعطیل رستوران ها شلوغ تر از روزهای عادی خواهند بود، در این روز ها کار ها چندین برابر و پرسنل خسته تر خواهند بود، پس مدیریت باید این مسئله را کنترل کنند که به مشکل بر نخورد و همچنین مشتریان خود به خود و به صورت خود جوش جذب رستوران نمی‌شوند باید علاوه بر کیفیت کار خوب که اصلی ‌ترین مسئله می باشد به طور درست و حرفه ای توسط مشاورین و افراد متخصص تبلیغ خود را انجام دهید. تبلیغ رستوران اگر بهترین شکل انجام شود باعث جذب مشتری بیشتر می‌شود و این موضوع در درآمد و کسب و کارتان بسیار موثر می باشد. این موضوع برای همه مشخص می باشد که اگر تبلیغات بر روی کسب و کار تاثیر بگذارد، آن را باز هم ادامه خواهیم داد، اما از آنجا که خیلی از تبلیغات به صورت غیر حرفه‌ای و ناکارآمد هستند باید تبلیغات را به افراد متخصص که در این زمینه سر رشته و سابقه دارند بسپارید.

انواع تبلیغات :

1- تبلیغات عمومی:
تبلیغات عمومی تبلیغاتی هستند که برای عموم مردم فرستاده خواهد شد و این که برای همه مردم در نظر گرفته می شوند، هزینه زیادی را به دنبال دارد تا به دست همه برسد، متاسفانه بازدهی پایینی هم دارد، زیرا بسیاری از افراد خودشان از قبل مخاطب رستوران شما بوده اند‌.
2- تبلیغات تخصصی :
تبلیغات تخصصی فقط برای مخاطبان خاص شما فرستاده خواهد شد در این صورت بازدهی بالایی دارید با هزینه کمتر، زیرا فقط برای کسانی تبلیغ میکنید که مخاطب شما هستند.

کمک گرفتن از مشاوره تبلیغاتی :

در زمینه تبلیغات رستورانی از شرکت های تبلیغاتی می توان کمک گرفت زیرا این شرکت ها متخصص فن تبلیغات می باشند، خیلی خوب عکس می‌گیرند و سایت می‌نویسند و طراحی و چاپ را حرفه‌ ای انجام می‌دهد اما این که چه روش تبلیغاتی به نوع کسب و کار شما می‌خورد را نمی‌ دانند، پس گزینه مناسب برای انجام تبلیغات رستوران کمک گرفتن از شرکت ‌های مشاوره تبلیغاتی می باشد. این شرکت‌ های مشاوره ‌ای که بازاریابی و فروش تخصصی دارند، می‌دانند چه کاری را با چه نوع شیوه ای تبلیغ کنند، پس به طور کامل کار خود را به شرکت‌ های مشاوره ‌ای، تبلیغاتی بسپارید.

در این زمینه می توانید از مشاورین متخصص ما با داشتن چندین سال سابقه کار کمک بگیرید و کار خود را با اعتماد و اطمیان به به بسپارید و با بازدهی بالا روبرو شوید.

5 نکته برای داشتن تبلیغات موفق رستوران :

1- استراتژی :
در تعیین استراتژی مناسب، عوامل زیادی مانند نیاز ها، ویژگی‌ محصولات، هدف های بلندمدت و کوتاه مدت، میزان بودجه اثر دارند. تقریبا یک استراتژی بازاریابی به ازای هر روشی که برای تبلیغات یا ارتباط با مشتری وجود دارد، تعیین می ‌شود. یک استراتژی مناسب، روش های تبلیغاتی رستوران را بررسی خواهد کرد، بهترین آن را انتخاب کرده و از آن استفاده می ‌کند.

2- هدف تبلیغاتی :
باید در نظر داشته باشید که هدف اصلی تبلیغات وسوسه و ترغیب افراد می باشد یا هدفش تغییر اولویت مخاطبین رستوران های دیگر است و همچنین موضوع را باید در نظر داشته باشید که هدفتان در کوتاه مدت ممکن است بازدهی بالا و چندان زیادی نداشت باشد، پس باید کمی صبور باشید تا به نتیجه دلخواه برسید.

3- تعیین بودجه :
باید هزینه و بودجه تبلیغات رستوران را در نظر بگیرید زیرا تمام فعالیت های تبلیغاتی را تحت تاثیر می‌گذارد و همچنین بر فعالیت های بازاریابی تاثیر خواهد گذاشت و با توجه به هدف مجموعه هزینه هر هدف تعیین شود و همچنین باید بودجه هر سال نسبت بودجه مصرفی سال گذشته با در نظر گرفتن تورم و عوامل تغییر دهنده دیگر، بازار در نظر بگیرید و بودجه تبلیغات باید متناسب با میزان فروش در تعیین شود.

4- اجرا :
در این مرحله برنامه ریزی رسانه و ساخت تبلیغ صورت می‌گیرد. رسانه‌ های مختلف تاثیرات متفاوتی بر مخاطبین دارند و همچنین واکنش‌های مختلفی به همراه دارند. بنابراین با توجه به کار کرد و مزیت هر رسانه با در نظر گرفتن میزان بودجه مصرفی برای تبلیغات اقدام می‌ شود.

5- ارزیابی :
در این مرحله با توجه به اهداف تبلیغات تعیین شده نسبت به میزان اثر بخشی تبلیغات اقدام خواهد شد. باید با توجه به عوامل رفتاری روان شناختی به ارزیابی آثار تبلیغ پرداخت.

تبلیغ-رستوران

چگونگی تبلیغ اینترنتی برای رستوران :

تبلیغات برای هر شغلی لازم می باشد برای موفقیت نیازمند تبلیغات هستید، حالا چه به صورت سنتی باشد چه به صورت اینترنتی. هر کدام از این روش های تبلیغاتی معایب و مزایایی دارد که بستگی به کسب و کار و بودجه‌ ای که در نظر گرفته اید دارد.

تبلیغات اینترنتی :

شبکه های اجتماعی کاربران زیادی دارند و بازدیدکنندگانشان زیاد می باشد و این موضوع باعث می‌شود تبلیغ رستوران شما بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، البته اگر به درستی انجام شود. شبکه های اجتماعی مانند: اینستاگرام و تلگرام و غیره می باشند. می‌ توانید یک حساب کاربری و یا کانال تلگرامی برای خود ایجاد کنید عکس هایی از محیط رستوران و از غذاهایی که سرو می کنید و همچنین عکس از منوی غذایی که دارید را به وسیله صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام در معرض دید همه قرار دهید. البته این کار را باید به شیوه درست انجام دهید مثلا عکس تکراری نگذارید یا تغییراتی که در منوی ایجاد می‌شود را به روز شده در آن قرار دهید و همچنین از کاربران بخواهید که در مورد کارتان نظر دهند، کاربرانی که تا به حال به رستوران شما نیامده اند این نظرات را می خوانند و اگر مثبت بود بیشتر جذب شما می شوند و به سمت رستوران شما خواهند آمد.

پیشنهادات در تبلیغات :

در صورتی که رستوران خود را تازه تاسیس کرده اید از چند روز قبل، درباره افتتاح رستوران تبلیغ کنید، وقتی تمام کار هایی که باید انجام می دادید را، انجام دادید یک هفته قبل با یک طراحی عالی یک تبلیغ اینترنتی ایجاد کنید و پیشنهاد های جذاب و وسوسه کننده در این باره بدهید و در ضمن در روز افتتاحیه، امکانات خاصی برای مشتریان در نظر بگیرید و چون برخورد و موارد اولین همیشه در ذهن ها باقی می ماند، سعی کنید بهترین کار خود را ارائه دهید تا در یاد ها ماندگار شوید.
در روزهای خاص مانند عید ها و روزهای خاص دیگر، غذا های معروف سر آشپز خود را ارائه دهید و این کار را از چند روز قبل به اطلاع مردم برسانید و اشاره کنید که قرار است در این روز ها، خدمات خاص ارائه دهید. حس کنجکاوی در آنها ایجاد کنید مثلا یک روز در هر هفته را به موسیقی زنده اختصاص دهید تا مشتریان با انگیزه بیشتری رستوران شما را انتخاب کنند.

پیشنهادی که شرکت ما همیشه به مشتریان صاحب رستوران میدهد این است که حتما برای مطرح شدن رستوران از طراحی کاراکتر برند استفاده کنید. تاثیر این موضوع در تبلیغات رستوران بسیار چشمگیر است.

چکیده :

تبلیغات رستوران همانند دیگر تبلیغات در کسب و کارهای دیگر، در درآمد و رونق کسب و کار تاثیر زیادی دارد البته باید توسط افراد متخصص و حرفه ای که در این زمینه سر رشته دارند یا مدارک مرتبط دارند انجام شود تا بازدهی بالایی داشته باشید.