همه چیز درباره طراحی لوگو

همه چیز راجب طراحی لوگو

در گام اول اگر مشتاق این امر هستید که همه چیز راجع به یک لوگوی موثر و کاربردی به صورت کامل و تکنیکی بیاموزید،توصیه میکنیم این مقاله را از دست ندهید: تاریخچه استفاده ازنشانه برای القای یک مطلب مهم به سالیان دور باز میگردد که در طی زمانهای مختلف دستخوش تغییرات و تحولات زیادی گردیده است از زمان استفاده از نقوش در دسگاه هیدروگلیف مصری تا استفاده از حکاکی  بر روی سطوح مختلف تا به امروز که به صورت پیچیده تری در مورد طراحی لوگو موثر بحث می شود  که در این مقاله سعی داریم  همه چیز درباره طراحی لوگو،ویژگی های یک لوگو کاربردی،نحوه ساخت لوگو،خدمات سفارش طراحی لوگو های مختلف،معرفی اپلیکیشن های مربوطه و تاریخچه لوگو به صورت کامل  در دنیای امروز بحث کنیم. اگر به طراحی لوگو علاقه مند هستید پیشنهاد میکنم مقاله راه های کسب درآمد از طراحی لوگو را بخوانید.

  • لوگو چیست؟
  • انواع لوگو
  • از چه رنگ هایی در طراحی لوگو استفاده کنیم؟
  • نرم افزار های طراحی لوگو
  • عوامل موفقیت یک لوگو
  • آیا لوگوها تاریخ انقضا دارند؟
  • قیمت طراحی لوگو چگونه تعیین می شود؟

لوگو چیست؟

لوگو یک کلمه لاتین به معنای نشانه و آرم است و یکی از کاربردی ترین روش های معرفی برند شخصی شماست که میتواند به افزایش در آمد شما در هر زمینه کمک بسیاری کند؛ لوگو یا آرم یک نشان گرافیکی است   که می تواند تصویر یا یک نوشته و یا ترکیبی از هر دو باشد که به صورتی خاص و منحصر بفرد طراحی شده و به نوعی نشانگر یک کسب و کار، سازمان و فرد است ؛در واقع لوگو یک نماد مختصر به قصد نشان دادن کسب و کار هدف برای حک شدن در اذهان عمومی است.

هدف از طراحی لوگو حرفه ای در وهله ی اول جذب مخاطب در سریع ترین زمان ممکن برای کسب و کار مربوطه است که رنگ و نوع طراحی لوگو بسیار حایز اهمیت است تا شما بتوانید از این طریق و به روشی راحت بتوانید مخاطب را به بیزینس خودتان جذب کنید.

انواع لوگو

لوگو انتزاعی

لوگوهای انتزاعی  یک نوع متفاوت از لوگو های تصویری می باشند. به این صورت که  به جای تصاویر قابل درک در لوگوی تصویری، مانند جگوار در لوگوی پوما و پرنده در لوگو توییتر، از یک یا چند فرم و شکل انتزاعی استفاده می شود تا به وسیله آن، پیام کسب و کار شما به شکلی خاص وبسیار جذاب تر به مشتری انتقال یابد.بعنوان مثال های بیشتر می توان به لوگوهای شرکت پپسی و آدیداس اشاره کرد.

لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی از تلفیق لوگوتایپ و لوگو تصویری به وجود می آید.علامت ترکیبی یک آرم است که از یک علامت کلمه یا علامت ترکیبی و یک علامت تصویری ، علامت انتزاعی تشکیل شده است.  می توان تصویر و متن را  کنار هم قرار داد ، روی هم چید  یا با هم ادغام کرد و تصویری ایجاد کرد. برخی از لوگوهای برندینگ ترکیبی شناخته شده شامل Doritos ، Burger King و Lacoste هستند.

از آنجا که یک نام با تصویر مرتبط است ، یک علامت ترکیبی یک انتخاب همه جانبه است ، هر دو متن و نماد برای تقویت نام تجاری شما کار می کنند. با علامت ترکیبی ، افراد بلافاصله نام شما را با علامت یا طلسم تصویری شما مرتبط می کنند! از آنجا که ترکیبی از یک نماد و متن یک تصویر متمایز را با هم ایجاد می کند ، علامت تجاری این آرم ها معمولاً ساده تر از یک علامت تصویر است.

لوگو تصویری

مهم ترین چیزی که باید در هنگام تصمیم گیری برای استفاده از یک علامت تصویری در نظر بگیرید این است که چه تصویری را انتخاب کنید. این چیزی است که به صورت کامل در شرکت شما باقی خواهد ماند. شما باید در مورد مفاهیم گسترده تری از تصویری که انتخاب می کنید فکر کنید، به عنوان مثال: آیا می خواهید با نام خود بازی کنید (مانند کاری که جان دیر با آرم گوزن های خود انجام می دهد)؟ یا می خواهید معنای عمیق تری ایجاد کنید (فکر کنید که شبح Snapchat چگونه به ما می گوید محصول چه کاری انجام می دهد)؟ یا می خواهید احساسی را برانگیخته کنید (همانطور که بنیاد حیات وحش جهان با تصویر تلطیف شده خود از یک پاندا - یک گونه شایان ستایش و در معرض خطر انقراض)؟؛

لوگو مونوگرام

آرم های مونوگرام یا علامت های حروف ، آرم هایی هستند که از حروف تشکیل شده اند و معمولاً حروف اول نام تجاری هستند.مانند IBM ، CNN ، HP ، HBO ... الگویی را مشاهده می کنید ؟ بله! آنها ابتکار چند کسب و کار معروف با نام های طولانی هستند. با یادآوری 2 یا 3 کلمه ، هرکدام به استفاده از حروف اول خود برای اهداف شناسایی برند روی آورده اند. بنابراین کاملا منطقی است که آنها برای نشان دادن سازمانهای خود از مونوگرام - که بعضاً به آن آرم های سربرگ می گویند - استفاده کنند.

یک نامه یک آرم مبتنی بر تایپوگرافی است که از چند حرف تشکیل شده است ، معمولاً حروف اول یک شرکت. علامت گذاری در مورد سادگی است. فقط با استفاده از چند حرف آرم های علامت گذاری در ساده سازی نام تجاری هر شرکت اگر نام طولانی داشته باشند موثر هستند. به عنوان مثال ، گفتن و به خاطر سپردن ناسا در مقابل اداره ملی هوانوردی و فضایی چقدر آسان تر است؟.

لوگو مسکات

طلسم به سادگی یک شخصیت مصور است که نمایانگر شرکت شما است. آنها را به عنوان سفیر تجارت خود در نظر بگیرید. طلسم های معروف شامل Kool-Aid Man، KFC’s Colonel and Planter’s Mr. Peanut است. طلسم برای شرکت هایی که می خواهند با جلب نظر خانواده ها و فرزندان یک فضای سالم ایجاد کنند بسیار مناسب است. به همه آن طلسم ها در رویدادهای ورزشی و پویایی بزرگی که با درگیر شدن با مخاطب ایجاد می کنند ، فکر کنید.

لوگو تایپوگرافی

همانند آرم با علامت گذاری ، تایپوگرافی نیز تصمیم مهمی خواهد بود. از آنجا که تمرکز روی نام شما خواهد بود ، شما می خواهید یک قلم را انتخاب کنید - یا یک قلم ایجاد کنید که اصل آنچه را که کسب و کار شما انجام می دهد ، ثبت کند. به عنوان مثال ، برچسب های مد تمایل به استفاده از قلم های تمیز و ظریف دارند که احساس بالایی دارند ، در حالی که آژانس های حقوقی یا دولتی تقریباً همیشه به متن سنتی "سنگین تر" که احساس امنیت می کند ، پایبند هستند.

لوگو امبلم

یک نشان آرم از قلم داخل یک نماد یا یک نماد تشکیل شده است. به نشان ها ، مهرها و تاج ها فکر کنید. این آرم ها معمولا ظاهری سنتی دارند که می تواند تأثیر چشمگیری داشته باشد ، بنابراین اغلب انتخاب اصلی بسیاری از مدارس ، سازمان ها یا سازمان های دولتی است. صنعت خودرو همچنین علاقه زیادی به آرم دارد. در حالی که آنها سبک کلاسیک دارند ، برخی از شرکت ها به طور موثر ظاهر آرم سنتی را با طراحی آرم مناسب قرن 21 مدرن کرده اند (به نماد پری دریایی نماد استارباکس یا تاج معروف هارلی دیویدسون فکر کنید) اما به دلیل تمایل به جزئیات بالاتر ، و این واقعیت که نام و نماد کاملاً با هم ترکیب شده  اند ، می توانند از انواع مختلف آرم ها غالبا متنوع باشند. تکرار یک طرح آرم پیچیده در همه برندها آسان نخواهد بود. برای کارت های ویزیت ، یک آرم شلوغ ممکن است قبل از اینکه خواندن آن خیلی دشوار شود ، به قدری کوچک شود. همچنین ، اگر می خواهید این نوع آرم ها را روی کلاه یا پیراهن ها بدوزید ، در واقع باید طرحی را بسازید که در سمت ساده باشد یا در غیر اینصورت امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین به عنوان یک قاعده طراحی خود را بدون عارضه نگه دارید و با ظاهری پررنگ و جسورانه جلوه کنید تا به شما یک ظاهر کاملاً حرفه ای بدهد.

لوگو سه بعدی

لوگوی Agreat باید مورد توجه شما قرار گیرد ، داستان برند شما را به تصویر بکشد و به یاد ماندنی باشد. آرم های سه بعدی یک بعد اضافی برای جلب توجه اضافه می کنند و در سیستم عامل هایی مانند تلویزیون و آنلاین بسیار خوب عمل می کنند. در مقایسه با آرم های دو بعدی سنتی ، طراحی آرم سه بعدی کاملاً برجسته است و به راحتی به خاطر سپرده می شود ، نیازی به گفتن نیست که این یک نقطه شروع عالی برای انیمیشن است.

لوگو مینیمال

مینیمالیسم یک رویکرد خلاقانه است که شامل زدودن تزئینات و کاهش هنر به ساده ترین اشکال آن است. این سبک از این ایده الهام گرفته است که کمتر بیشتر است. با این حال ، نباید مینیمالیسم را با خام یا ساده بودن اشتباه بگیرید.

نکته ساده این است که زیبایی بدون آرایش و شکوه یک شکل هنری را بدون تکیه بر عناصر کم عمق برجسته کنید. هرچه تزئین را بیشتر حذف کنید ، ابتکار طراحی را بیشتر نشان می دهید.

لوگوی پویا

آرم پویا به آرمی گفته می شود که توانایی تغییر شکل ، رنگ و عبارت خود را داشته باشد. چنین لوگویی می تواند خود را متناسب با زمینه خاصی ایجاد کند. گاهی اوقات ، طراح می تواند به سادگی از چند عنصر آرم استفاده کند تا در نور جدیدی مطابق با الزامات نام تجاری متفاوت ظاهر شود.

بنابراین ، می توان گفت که آرم های پویا نمادهای تجاری هستند که می توانند برای به تصویر کشیدن زمینه های مختلف استفاده شوند. کاری که یک طراح گرافیک باید انجام دهد این است که تغییرات جزئی در طراحی آرم ایجاد کند. همین کافی است تا بر اساس خواسته های یک وضعیت جدید ، به آرم ظاهر جدیدی ببخشد.

بنابراین ، طراحی اصلی آرم از نظر شکل ، رنگ و خطوط یکسان باقی می ماند. اما هر بار که به تصویر کشیدن وضعیت متفاوتی نیاز باشد ، آرم خود را به سبک های مختلف تغییر می دهد ، که از آن یک لوگوی پویا می سازد.

به عنوان مثال آرم پویای شهر ملبورن را در نظر بگیرید. طرح اصلی آرم این شرکت در یک رنگ سبز با سایه های قابل مشاهده است. اما آن آرم خیلی مرتب ظاهر نمی شود. در عوض ، نسخه های پویای آن هنگام معرفی شرکت مورد جدیدی استفاده می شود. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد همه چیز راجع به یک لوگوی موثر و کاربردی و آموزش های موثر در ساخت آن و حتی سفارش لوگوی اختصاصی برندینگ و بیزنس شما توسط تیم حرفه ای و با تجربه ما از طریق لینک زیر یا شماره تماس درج شده،با ما در ارتباط باشید؛

از چه رنگ هایی در طراحی لوگو استفاده کنیم؟

همه-چیر-راجب-طراحی-لوگو

گام اول در تئوری رنگ ها این مفهوم را به ما می رساند که به طور کلی رنگ ها به سه دسته ی رنگهای گرم،سرد و خنثی تقسیم می شوند؛که هرکدام شامل طیفی از رنگ های مختلف است.به عنوان مثال:رنگهای قرمز،زرد و نارنجی جزو طیف رنگ های گرم قرار می گیرند و مفهوم صمیمیت و گرمی را به ما القا می کند.

اما طیف رنگ های آبی،نیلی،بنفش و سبز جزو طیف رنگ های سرد به شمار می روند که برخلاف آن دسته از رنگ های گرم بیانگر مفهوم آرامش و سردی هستند.

و در آخر به طیف رنگهای خنثی می رسیم که دانستن کاربردها و اهمیت های آن برای یک طراح لوگو بسیار حائز اهمیت است؛که شامل طیف رنگهای خاکستری، نقره ای، طوسی، قهوه ای، شیری و کرم رنگ می شوند و بیشتر در قسمت بک گراند یک لوگو مورد استفاده قرار می گیرد.

به صورت کلی توانایی فهمیدن روانشناسی و تئوری رنگها در طراحی لوگوی مناسب و موثر بسیار اهمیت دارد.چرا که اذهان عمومی نسبت به محرک های مصور بسیار جوابگو است و روانشناسی رنگ ها یکی از مهم ترین عوامل موثر در این امر است.و باید در نظر داشت که همیشه رنگ ها منتقل کننده انواع معانی و مفهوم  هستند.حال  در نظر داریم که معنی رنگ های متفاوت را از دیدگاه طراحی لوگوهای مناسب بررسی کنیم.

به عنوان یک دیدگاه کلی رنگ های طیف رون و طیف رنگ های منجذب قائدتا بیشتر مورد توجه عموم قرار می گیرد اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که این طیف رنگ ها توانایی عجول و بی پروا رسیدن را نیز دارند.

به عنوان مثال رنگ قرمز را در نظر می گیریم که هم یک رنگ جیغ و هم یک رنگ به اصطلاح گرم محسوب می شود که ما معمولا در رستورانها و اغلب لوگوی فرآورده های غذایی شاهد آن هستیم؛اما چرا قرمز؟ زیرا با توجه به معنی آن،رنگ قرمز مفهوم گرما و حرارت،خطر و خشونت و انرژی را می رساند.بنابراین می تواند رنگی موثر و پاسخگو در تهیه ی لوگوی رستورانها و فرآورده های غذایی باشد(مفهوم گرما و حرارت آن).

رنگ سبز: رنگ سبز بیشتر پیام رسان اعتبار اخلاقی و طبیعی یک شرکت، و مورد تاکید آن در فرآورده های گیاهی و آلی است.

رنگ زرد: احتمالا شما می دانید و دیده اید که رنگ زرد بیشتر در تابلوهای شامل علائم هشدار و خطر استفاده می شود و به گونه ای ترس و دلهره را به ارمغان می آورد.اما از دیدگاهی دیگر یک رنگ گرم و صمیمی و هم چنین محرک اشتهای شما نیز به شمار می رود.

رنگ نارنجی: این رنگ اغلب به عنوان یک رنگ با دیگاه رنگی نوآور همراه با تفکر مدرن تلقی می شود.اما از دیدگاهی دیگر این رنگ نیز رنگی گرم و بیانگر مفاهیمی چون جوانی، تفریحات و مقرون به صرفه بودن است.

رنگ آبی: احتمالا شما می دانید که رنگ آبی به طور کلی دربردارنده مفهوم خلوص و آرامش همانند دریا و آسمان و هم چنین صداقت و جدیت است و رنگی مقتدر و موفق محسوب می شود چرا که بعضا انواع شرکت های گستره ی مالی و دولتی لوگویی آبی رنگی را دارا هستند.

رنگ بنفش: رنگ بنفش از دیر باز تا به امروز یک رنگ سلطنتی و لاکچری به حساب می آمده است.و معنی و مفهوم عقل و دانش و جاه و جلال را به می رساند و عموما مورد استفاده در فرآورده های پوستی و زیبایی است.

اما در آخر به دو رنگ بسیار کاربردی و مکمل میرسیم. بله درست حدس زده اید! سیاه و سفید؛ در مورد رنگ سیاه باید بدانید که رنگی چند شخصیتی است که از یک نظر به معنی قدرت و پیچیده بودن و از نظر دیگری با شرور بودن و مرگ در ارتباط است. که اغلب طراحی لوگوهای جدید و نو به یک نسخه سیاه و سفید نیاز دارند.

اما رنگ سفید بر خلاف رنگ سیاه همیشه با معنی تمیزی و سادگی و خالصی همراه بوده است و معمولا به عنوان بک گراند مورد استفاده قرار می گیرد.

باید بدانید که ترکیب رنگ های بسیار زیبایی در طراحی لوگو به کار می روند که بسیار موثر هستند و اگر تا اینجای مقاله به روانشناسی رنگها و ترکیب آنها علاقه مند شدید به شما توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات جاذب بیشتر در مورد انواع ترکیب رنگ ها از طریق لینک زیر اطلاعات و آموزش های کافی و کاربردی را برای یک طراحی لوگوی موفق با ما همراه باشید.

نرم افزارهای طراحی لوگو

همه-چیر-راجع-به-طراحی-لوگو

اگر شما بخواهید به عنوان یک طراح لوگو ایجاد درآمد کنید و خودی در عرصه ی طراحان لوگو نشان دهید علاوه بر کسب اطلاعات لازمه و کامل، نیاز دارید با یک سری نرم افزارهای کاربردی و موثر آشنا شوید.ما در اینجا قصد داریم به معرفی 15 نرم افزار کاربردی طراحی لوگو با توجه به میزان سادگی و فرمت های آنها به شما به صورت یک جا معرفی کنیم که علاوه بر تکمیل اطلاعات شما در وقتتان نیز صرفه جویی شود.

  1. نرم افزاری رایگان برای ویندوز incspace
  2. نرم افزاری ساده و راحت logo maker pro
  3. نرم افزاری ساده و کم حجم برای ویندوز gimp
  4. نرم افزاری ساده اما خلاقانه برای ویندوز adobe illustrator
  5. نرم افزاری همه کاره اما گسترده برای ویندوز photoshop
  6. نرم افزاری ساده در استفاده jet A logo creator
  7. نرم افزاری سریع و قدرتمند برای ویندوز corel draw
  8. نرم افزاری برای ادیت هیبریدی برای ویندوز affinity designer
  9. نرم افزاری حرفه ای با محوری صنعتی indesign
  10. نرم افزاری سبک برای ویندوز AAA logo
  11. نرم افزاری با قابلیت هوش مصنوعی logojoy
  12. نرم افزاری آنلاین برای وب و موبایل canva
  13. نرم افزاری برای ios و desygner  android
  14. نرم افزاری برای موبایل  logo foundry
  15. نرم افزاری برای موبایل و ویندوز adobe spark

عوامل موفقیت یک لوگو

لوگو یا آرم موفق بر مخاطب تاثیر زیادی می گذارد و دید را به شدت به خود جلب می کند. از عوامل موفقیت لوگو رعایت نکاتی مثل به سرعت قابل تشخیص بودن، منسجم بودن، متمایز بودن از سایر رقبا، قوی و معتبر بودن و سادگی را مثال زد. لوگوی موفق باید به نحوی طراحی شود که در حالت بی رنگی، در حالت سیاه سفید و در سایز های بزرگ و کوچک بتواند ماهیت خود را حفظ کند.

لوگو همیشگی است یا تاریخ انقضا دارد؟

لوگوی حرفه ای چیزی نیست که نیاز به تغییر داشته باشد. همانگونه که شرکت هایی هستند وجود قدمت زیاد هم چنان با همان لوگو قدیمی خود ، بیشتر خودشان را در ذهن ها ثبت می کنند. مثل شرکت هایی همچون بنز کوکا کولا. اگر لوگو هیچ گاه در زمان فعالیت شما تغییر نکند و مردم نیز آن نماد را بشناسند ، حس ثبات و مورد اعتماد بودن شرکت و مجموعه را به دیگران منتقل می کند. اما خب می توان لوگو را تغییر داد و این موضوع بستگی به نیاز سازمان و کسب و کار دارد.شرکت های بزرگی نیز مانند اینستاگرام هستند که لوگو و نمادشان را تغییر می دهند.

طراحی لوگو

قیمت طراحی لوگو چگونه تعیین می شود؟

در نرخ دهی طراحی لوگو عوامل بسیاری تاثیر گذار هستند که مهم ترین آنها را در اینجا بیان میکنیم:
1 این که طراحی لوگو توسط چه کسی انجام شود؛ فری لنسر، طراح آماتور یا شرکت و آژانس معتبر و حرفه ای. معمولا طراحی لوگو توسط افراد آماتور یا فری لنسر های تازه کار با قیمت های پایین منظور از قیمت پایین در تاریخ امروز که 3 مرداد 1400 میباشد حدود 500 هزار تومان الی یکو نیم میلیون میباشد. در این صورت شما لوگویی خواهید داشت که برای رفع نیاز های ابتدایی یک مجموعه مناسب میباشد و به درد برندینگ نمیخورد.
اگر کسب و کار بزرگی دارید یا برای کسب و کار خود اهداف و استراتژی بزرگ دارید بهتر است از همین ابتدا طراحی لوگوی حرفه ای خود را به آژانس های حرفه ای بسپارید که نیازی به دوبار هزینه کردن و اتلاف وقت نداشته باشید. به همین منظور میتوانید برای سفارش طراحی لوگو با کارشناسان ما در ارتباط باشید.