طراحی ست اداری

در طراحی ست اداری به ترسیم ابزار چاپی مورد نیاز هر سازمان میپردازیم که در این مقاله به اختصار توضیحی راجع به هر قسمت آن میخوانید.

  • طراحی ست اداری چیست و شامل چه مواردی می باشد ؟
  • مزایای استفاده از ست اداری
  • آیا طراحی ست اداری در جذب مشتری و افزایش فروش موثر است ؟
  • تاثیر ست اداری در برند سازی
  • ویژگی های ست اداری موفق چیست؟
طراحی ست اداری

طراحی ست اداری چیست و شامل چه مواردی می باشد؟

به مجموعه ابزار چاپ شده هر سازمان یا برند به همراه لوگو، طرح و رنگ بندی یکسان طراحی ست اداری می‌گویند.

ست اداری شامل:

  •  سربرگ A4 , A5
  •  کارت شناسایی پرسنل 
  • پاکت نامه
  •  پوشه
  •  کارت ویزیت
  •  دفترچه یادداشت
  •  لیبیل لوح فشرده
  •  بک گرانک موبایل و کامپیوتر

سربرگ چیست؟

سربرگ ها یا Letter Head ها ، همان کاغذهایی هستند که برای نگارش نامه های سازمانی و رسمی یا برای اشخاص حقیقی مورد استفاده قرار می گردند. سربرگ در سایز های A4 یا A5 یا به ندرت در سایز دیگری تهیه می گردند.

سربرگ هابه دلیل دارا بودن نشان رسمی موسسه یا شرکت مربوطه، جزو اوراق رسمی و با اهمیت به حساب می آیند و باید شدیدا مراقب این بوراق باشید.

کارت شناسایی پرسنل 

کارتهای پرسنلی معمولا از جنس پی وی سی (همان جنس کارتهای بانکی) تولید شده و با دستگاه های دیجیتال یا افست چاپ می شوند و کاربرد آنها در مراکزی که کارمند دارند برای شناسایی افراد استفاده می شود.

پاکت نامه

یکی از اجزای ست های اداری پاکت نامه می باشد. پاکت نامه از ملزومات مکاتبات اداری می باشد که لازم است طبق استانداردهای موجود طراحی گردد و ابعاد آن معمولا یا متناسب با کاغذ A4 است که دو تا، از طول، خورده باشد، یا متناسب با کاغذ A4 و یا A5 است که کاغذ ، تا نخورده در داخل آن قرار گیرند.

پوشه

برای نگه داری پرونده ها و ومدارک و اطلاعات استفاده میشود و در انواع کاغذی، پلاستیکی و کلیپ فایل طراحی و چاپ میشود.

کارت ویزیت

وسیله ایست که تنها کاربرد آن در ابتدا معرفی شما و سپس ارائه راه های ارتباطی با شماست و هیچ نقش دیگری را رد بازاریابی کسب و کار شما ایفا نمیکند.

دفترچه یادداشت

وسیله ای برای که استفاده های بسیاری دارد اما در بحث کسب و کار برای یاد داشت برداری روزانه و قابل حمل در نوشتن لیست فعالبت ها و همچنین در مورد هدایای تبلیغاتی به کار میرود که اگر پیرو طراحی دیگر اجزای سازمان باشد میتواند نقش موثری در برندسازی ایفا کند.

لیبیل لوح فشرده

یکی از راهکارهای تبلیغاتی جالب استفاده از یک طرح خاص بر روی محصولاتی مانند cd و dvd می باشد که با دست به دست شدن، سازمان شما را در معرض دید قرار میدهد.

بک گرانک موبایل و کامپیوتر

تصور کنید وقتی وارد محل کار میشوید تمامی سیستم ها اعم از موبایل، تبلت و رایانه ها از یک طراحی خاص و واحد، پیرو طراحی سازمانی کارتان باشد.با طراحی بک گراند موبایل و کامپیوتر، هر روزه شاهد این حس خوب و انتقال دهنده آن به مشتریان هستید.

ست اداری

مزایای استفاده از ست اداری ؟

طراحی ست اداری برای بالابردن کلاس کاری هر تجارتی و برای متفاوت ساختن برند تجاری استفاده می شود. برای این کار تبلیغات چاپی در درجه اول قرار خواهند گرفت و می توانید با طراحی ست اداری تمام نوشته هایی که با دیگر شرکت‌ها دارید به روش تبلیغاتی انجام دهید و با ایجاد یک هویت ظاهری خاص و زیبا به برند سازی بپردازید. در واقع سازمان‌هایی که ست اداری را مورد استفاده قرار می‌دهند در شناخت خود به دیگران سریعتر عمل می‌کنند و به سرعت در ذهن مخاطبین باقی خواهند ماند.

آیا طراحی ست اداری در جذب مشتری و افزایش فروش موثر است ؟

با داشتن ست اداری زیبا مشتریان شما در نگاه اول به دقت و نظم شما پی خواهد برد و این موضوع باعث جلب اعتماد آنها می‌شود یک ست اداری با طراحی حرفه ای به همراه سفارش طراحی لوگو خوب و با تناسب ابعاد و داشتن سایر اطلاعات تماس به درستی در کنار هم چیده شده است پس مورد خوبی برای جلب توجه و اعتماد مشتری میباشد. سفارش طراحی کاراکتر نیز در کنار لوگو میتواند از مزایای بالایی از جمله ثبت برند شما با ضخصیتی ثابت در ذهن مخاطبانتان


با یک تماس از سابقه کاری متخصصین شرکت ما با خبر شوید و با اطمینان کامل طراحی ست اداری خود را به بسپارید.

تاثیر ست اداری در برند سازی ؟

ست اداری برای نشان دادن بهتر کسب و کار استفاده می‌شود و به هویت سازی برند شما کمک خواهد کرد طراحی کلی آن توجه مشتری را جلب می‌کند و باعث افزایش و رونق کسب و کار خواهد شد. استفاده از ست اداری اعتبار تجاری شما را در نظر مشتریان بالا می‌برد و در مشهور کردن لوگوی شرکت شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. طراحی ست اداری برای یک شرکت اهمیت زیادی دارد چون استفاده از آن هویت و برند شرکت شما را بالا می‌برد و تجارت شما اعتبار می دهد.

ویژگی های ست اداری موفق ؟

طراحی ست اداری باید ساده باشد و در عین سادگی زیبا و خلاقیت به کار گرفته در آن چشم گیر باشد.

طراحی ست باید قابل انعطاف باشد که اگر خواستیم تغییر ایجاد کنیم بقیه قسمت ها تغییر نکند.
درج اطلاعات مانند شماره تماس آدرس ایمیل تلگرام و غیره بر روی کارت ویزیت باید انجام گیرد.


طراحی کارت ویزیت باید با در نظر گرفتن اصولی مانند ابعاد مناسب جنس با کیفیت ترکیب رنگی زیبا و غیره انجام شود که از این مجموعه منظم مخاطب، پیام حرفه‌ای بودن شما را دریافت کنند.

در طراحی ست اداری از رنگهای ثابت استفاده کنید به صورت تک رنگ.
در طراحی سربرگ و پاکت از فونت های بالای 9 استفاده نکنید که ظرافت کار حفظ شود.

حاشیه در طراحی ست اداری : حاشیه در فاصله مناسب باشد تا بعد از برش، متن یا آدرس در لبه قرار نگیرد در واقع حاشیه امن ایجاد کنید.
متن ها رنگی نباید باشند بهترین رنگ برای متن مشکی می باشد.
برای طراحی ست اداری حرفه‌ای باید طراحی به صورت پشت و رو باشد یعنی به صورتی که هر دو روی کاغذ دارای طرح و رنگ باشد.
در طراحی ست اداری از عکس در طراحی خود استفاده نکنید چون بسیار قدیمی شده است.
به طور کلی طراحی ست اداری را ساده، خلوت و با استفاده از دو رنگ انجام دهید.

لطفا برای اطلاع از نحوه سفارش و هزینه های طراحی ست اداری با ما تماس بگیرید.