ارتباط برندینگ و طراحی گرافیک

یکی از مهم ترین اصول برندسازی توجه به ارتباط برندینگ و طراحی گرافیک میباشد و در این مقاله نکات مهم طراحی گرافیک در برندسازی را مورد بحث قرار میدهیم.

  • برندینگ چیست ؟
  • فواید برندینگ برای شرکت ها و سازمان ها ؟
  • ارتباط برندینگ و طراحی گرافیک
  • تاثیر طراحی گرافیک در برندینگ چیست ؟
  • طراحی گرافیک برای یک برند باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟
  • رابطه انتقال یا پیام برند با طراحی گرافیک
طراحی لوگو و برندسازی

برندینگ چیست ؟

ابتدا برای بهتر متوجه شدن مفهوم برندینگ باید شناخت کافی به برند و برند سازی داشت. امروزه به علت رقابت شدیدی که بین سازمان ها و شرکت ها به واسطه کیفیت های مختلف از محصولات بی شمار وجود دارد برندینگ ارزش ویژه‌ای دارد. در مواقع برندینگ یک ابزار قدرتمند می باشد که محصول را قادر می‌سازد تا با استفاده از مزایا و دادن وعده بین رقبای دیگر در ذهن مشتریان ایستادگی کنند. در مجموع برندینگ، مجموعه‌ای از مفاهیم رنگ ها، ویژگی ها، اشکال و نمادهای یک محصول شرکت و سازمان می باشد.

فواید برندینگ برای شرکت ها و سازمان ها ؟

یک برندینگ قوی باعث متفاوت شدن محصول شما نسبت به محصولات رقبا، کاهش هزینه جستجو، پایین آوردن خطرات و ریسک‌ درک شده و ارائه کیفیت بالا از نظر مخاطبین خواهد شد. برندینگ با ترسیم ذهنیت مطلوب، مزایای فراوانی برای شرکت دارد که مهمترین آن ها، معرفی محصولات جدید با همان نام تجاری باشد و باعث توسعه برند خواهد شد.

ارتباط برندینگ و طراحی گرافیک

تصویر مثبت ذهنی از برند نیاز به برنامه های بازاریابی و تبلیغات دارد که بتواند نیرومند و منحصر به فرد بودن برند را به حافظه پیوند دهد و همچنین میزان آگاهی از برندینگ در خرید مشتریان موثر می باشد. برای خلق تبلیغات جذاب برای برندینگ طراحی گرافیک می تواند کمک بزرگی در این راستا کند. از آنجایی که برند یادآور ویژگی‌های یک محصول شرکت است در تمام ابعاد یک سازمان موثر می باشد به منظور بیان نقاط قوت یک برند به صورت تصویری از طراحی گرافیکی باید کمک گرفت. برند یا نام تجاری توانایی دگرگونی یک شرکت یا سازمان را دارد با افزایش محصولات مختلف در بازار با وجود رقیبان زیاد برندینگ یک راه اساسی برای جلو افتادن از رقیبان می باشد به همین دلیل ارتباط برند و طراحی گرافیک تاثیر چشم گیری بر این موضوع دارد.

برندسازی

تاثیر طراحی گرافیک در برندینگ چیست ؟

یکی از مهمترین و پر ارزش ترین کارهای یک گرافیست طراحی لوگو حرفه ای می‌باشد که هویت یک سازمان را تعیین می کند. هماهنگی میان اجزای مختلف یک برند باید ایجاد بشود تا برند شما آینده درخشانی داشته باشد در این راستا نقش طراحی گرافیک در تحقق و طراحی ابعاد بسیار موثر است.

طراحی گرافیک برای یک برند باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟

زیبا :

هدف اصلی گرافیست باید جلب توجه مخاطبین باشد. زیبایی بصری در این موضوع نقش مهم و موثری دارد مخاطبین با نگاه اول به تبلیغات تصمیم می‌گیرد که به آن بیشتر نزدیک شوند یا نه بنابراین باید از طرح های گرافیکی که زیبا و چشم نواز هستند استفاده شود.
ترغیب کننده:
مخاطب تنها چند لحظه بعد از دیدن یک برند، طراحی یا لوگو احساس خود را نسبت به آن مشخص می‌کند،پس اینکه هویت بصری برند شما ترغیب کننده باشد از ویژگی‌های مهم برند محسوب می‌شود.
کارایی:
اگر طراحی کاراکتر برند به بهترین شیوه گرافیکی انجام شود اهداف سازمانی شما با کارایی بیشتری رو به رو خواهد شد. برای طراحی گرافیک خوب باید بر روی پیامی که قصد داریم به مخاطب انتقال دهیم تمرکز کنیم. هیچ شرکتی نمی خواهد مخاطبینش به هنگام مشاهده طرح های گرافیکی سر در گم شوند بنابراین برای طرح‌های گرافیکی هدفی باید وجود داشته باشد، این هدف به بهترین شیوه مخاطبین را هدایت می‌کند.

رابطه انتقال یا پیام برند با طراحی گرافیک

طراحی گرافیک باید بتواند پیام اصلی یک برند را به مخاطب منتقل کند. انتخاب مناسب رنگ در طراحی را و استفاده درست از فونت های مناسب می تواند هدف اصلی برند و پیام تبلیغاتی را به درستی به مخاطبین انتقال دهد، مثلاً استفاده از رنگ زرد و قرمز در طراحی برندینگ می‌تواند در جوانان حس هیجان اشتها آور ایجاد کند.

گرافیک و برند