تاثیر لوگو حرفه ای در برند سازی

تاثیر لوگو حرفه ای در برند سازی

مقدمه

هنگام شروع یک کسب و کار و ایجاد یک برند ، به فاکتور های بسیاری  باید توجه داشت تا نتیجه مطلوب حاصل شود. یکی از مهم ترین فاکتور ها داشتن لوگوی حرفه ای است. داشتن یک لوگو مناسب به اندازه کاتالوگ های حرفه ای یا وب سایت و بقیه ابزارها به چشم خواهد آمد. پس تاثیر لوگو حرفه ای در برند سازی چیزی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. لوگو همان عاملی است که به مخاطبتان کمک می کند شما و برندتان را بیشتر ببیند و بشناسد. به همین دلیل لازم است قبل از شروع و ادامه هر کار ، ابتدا تعریف مفصلی از برند و لوگو خود داشته باشید. در این مقاله سعی بر آن شده است تا شما را با همه آنچه درباره تاثیر لوگو حرفه ای در برند سازی وجود دارد، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

تاثیر لوگو حرفه ای در برند سازی

تعریف لوگو

لوگو به معنای نشانه و آرم است و یکی از کاربردی ترین روش های معرفی برند شخصی و محصولات و خدمات شماست که میتواند به افزایش در آمد شما در هر زمینه کمک بسیاری کند؛ لوگو یا آرم یک نشان گرافیکی است که می تواند تصویر یا یک نوشته و یا ترکیبی از هر دو باشد که به صورتی خاص و منحصر به فرد طراحی شده و به نوعی نشانگر یک کسب و کار، سازمان و فرد است ؛در واقع لوگو یک نماد مختصر به قصد نشان دادن کسب و کار به هدف حک شدن در اذهان عمومی است. بدون وجود لوگو هرگز نباید توقع داشت مخاطب بتواند با شما به سرعت ارتباط برقرار کند.هدف از طراحی لوگو در وهله ی اول جذب مخاطب در سریع ترین زمان ممکن برای کسب و کار مربوطه است که رنگ و نوع لوگو بسیار حایز اهمیت است تا شما بتوانید از این طریق و به روشی راحت تر و سریع تر بتوانید مخاطب را به کسب و کار خودتان جذب کنید. سکوی پرتاب هر برند و کسب و کار لوگوی آن است. لوگو همانند اثر انگشت هر فرد که منحصر به مفرد و مختص همان شخص است و وجه تمایز افراد از یکدیگر است ، عمل می کند.

انواع لوگو

درادامه به معرفی انواع لوگو به اختصار می پردازیم:

  1. لوگو مونوگرام
  2. لوگو تایپو گرافی
  3. لوگو مینیمال
  4. لوگو مسکات
  5. لوگو تصویری
  6. لوگو انتزاعی
  7. لوگو سه بعدی

تعریف برند سازی

تاثیر لوگو حرفه ای در برند سازی

برند سازی یا برندینگ اصطلاحی تازه در دنیای تجارت است که تقریبا در یک دهه ی اخیر با پیشرفت چشم گیر شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ توجه ویژه ای به آن شده است. امروزه بر کسی پوشیده نیست که منحصر به فرد بودن کلید طلایی برای دیده شدن در دنیای  متنوع و رنگارنگ تجارت است. یکی از عواملی که شما را در این امر یاری میکند، داشتن برند شخصی خودتان است. برند سازی به این معناست که شما ، برای محصولات یا خدماتتان مانند برند های معروف دنیا ، برند مخصوص به خود را دارید و به این ترتیب حرفه تان نسبت به سایر رقبا قابل تمایز خواهد بود. برند سازی در دنیای تجارت یعنی شما حرفی برای گفتن دارید و به خدمات یا محصولاتتان آنقدر اطمینان دارید که برای برندینگ کردن آن وقت و هزینه صرف کرده اید.در حالت کلی برند سازی به معنای کسب جایگاه مخصوص به خود در میان سایر رقبا، می باشد.به عبارتی دیگر برند سازی یعنی اعتبار سازی. برای مثال همه ی ما با برند هایی مثل اپل ، مک دونالد، پپسی ، ورساچه و...آشنا هستیم. اینکه چه مدرک تحصیلی دارید یا تجربه و سابقه کارتان چیست، فاکتور هایی بودند که در گذشته نقش بسیار پر رنگ تری در موفقیت یک شخص یا حرفه ی او داشتند. اما امروزه آنچه بسیار مهم است این است که توانایی های شما چیست ، چرا که در محیطی تخصصی تر و حرفه ای تر در بازار کار ، مورد قبول مخاطبان قرار گرفتن حائز اهمیت فراوان است. تا پیش از این، تصور همه ی ما این بود که فرایند برند شدن یا برند ساختن ،چیزی بسیار پیچیده و غیر قابل دسترس برای عموم است و فقط مختص شرکت های تجارتی ابر قدرت یا محصولات بسیار پر فروش و معروف در سراسر دنیا است.اما میدانیم که در دنیای تجارت امروز هر چیزی یا هر کسی می تواند برند شخصی و مخصوص به خود را داشته باشد. برای ماندگاری در ذهن مخاطب ، برند سازی به یکی از مراحل لازم و حیاتی حین راه اندازی کسب و کار تبدیل شده است.

اهمیت لوگو در برند سازی

فرقی ندارد صاحب یک کسب و کار نوپا باشید یا کسب و کارتان در چه مرحله ای است، برای موفقیت و پیشرفت در دنیای تجارت و رقابتی امروز به هویت و اعتبار نیاز دارید. این هویت و اعتبار را یک لوگوی حرفه ای به شما هدیه می دهد. لوگو به منزله چهره ی کسب و کار و برند شماست، همان چیزی که اثر اولیه را بر مخاطب و مشتری شما می گذارد و تعیین می کند که به تعامل بیشتر با شما بپردازد یا خیر. لوگوی حرفه ای باعث می شود در میان سایر رقبا و کسب و کارها شناخته شوید و در ذهن مخاطب بمانید. علاوه بر همه این ها داشتن یک لوگو حرفه ای حس اعتماد مخاطب نسبت به شما و خدمات و محصولاتتان را افزایش می دهد. بسیار مهم است که بین شما و مخاطب یا مشتریتان ارتباط احساسی برقرار شود تا درذهن آنها ماندگار شوید و به لطف یک لوگوی حرفه ای این امر امکان پذیر است. با وجود یک لوگوی حرفه ای شما می توانید هنگام تبلیغات جای مانور بیشتر و بهتری داشته باشید. مثلا در کمپین های تبلیغاتی بیشتر به چشم خواهید آمد یا هنگام تبلیغات در شبکه های اجتماعی واکنش های بهتری خواهید دید و نتیجه ی بهتری خواهید گرفت. داشتن یک لوگو حرفه ای همچنین وفاداری مشتریانتان را نیز به همراه خواهد داشت. چرا که هنگامی که برند شما یک لوگو حرفه ای داشته باشد مخاطب با دیدن آن احساس بهتری پیدا می کند و دوست دارد بیشتر یا شاید همیشه با شما در ارتباط و تعامل باشد. یکی دیگر از عوامل اهمیت لوگو بهتر دیده شدن برند از نظر بصری است، چرا که لوگو معمولا برای مخاطب جذاب است.

طراحی لوگو حرفه ای

لوگو، هویت  کسب و کار و برندتان را نشان می‌دهد و موجب شناخته شدن و دیده شدن شما میشود. بدون داشتن لوگو نمی‌توان به راحتی خود را به مشتریان معرفی کرد. در بازار رقابتی امروزه یک لوگو حرفه ای میتواند در ذهن مخاطب شما را ماندگارتر کند. در صورتی که  طراحی لوگو به صورت حرفه ای انجام شود و لوگوی شما جذاب باشد، توجه بسیاری افراد را جلب می‌کند و این بستر بسیار مناسبی برای رشد و شناخته شدن شما خواهد بود.علاوه بر این ها یک لوگوی حرفه ای حس اعتماد را به مخاطب القا میکند. لوگو اولین چیزی است که ارتباط احساسی بین محصول و مشتری ایجاد می‌کند که هر بار با دیدن آن این احساس تازه می‌شود. در جامعه ی امروزه، افراد انتظارات خاصی دارند. آنها تصور می کنند که یک تجارت معتبر و حرفه ای باید دارای یک لوگوی مشخص باشد.پس با طراحی لوگوی حرفه ای، شما نسبت به رقبایی که طراحی خود را به صورت غیر حرفه ای طراحی کرده اند، متمایز می شوید.

تاثیر لوگو حرفه ای در برند سازی

جمع بندی

طراحی لوگو نقش بسیار مهمی در معرفی کسب و کارتان دارد و برای این که بتوانید در انجام تبلیغات محصولاتتان موفق عمل کنید، به یک لوگوی اختصاصی نیاز دارید؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که حتی قبل از آغاز فعالیت کسب و کارتان زمان و هزینه کافی را برای طراحی لوگو در نظر بگیرید؛چرا که لوگو تنها یک علامت تجاری نیست بلکه برند شما توسط لوگو به مشتری معرفی می‌شود. هر چند امروز ابزارهای رایگان و همه گیری برای طراحی لوگو در دسترس هستند اما قطعا لوگویی که طبق اصول و توسط یک فرد با تجربه و متخصص طراحی شود نتیجه مطلوب تری برای شما و برند و کسب و کارتان به ارمغان خواهد آورد. در همین راستا متخصصین ما در این سایت با سالها تجربه موفق آماده پاسخگویی به سوالات شما و همچنین ثبت سفارشات شما هستند. برای سفارش طراحی لوگو حرفه ای ، سفارش طراحی کاراکتر تبلیغاتی و سفارش طراحی کاتالوگ کلیک کنید.